מוכרים סודות עם עודד דוידוב

צילום: עודד דוידוב
אם תפגשו אותו ברחוב אולי לא תזהו אותו עד שיתחיל לדבר אבל את עודד דוידוב, תל אביבי בן 30, אתם כבר מכירים. אולי לא אישית כמובן, אבל שמעתם אותו מדבר אליכם בפרסומות שונות ומשונות - החל מסלקום, ניו פארם, ערוץ 10, הטלוויזיה החינוכית, אופטיקנה ועוד. בנוסף להיותו בעל תואר במוסיקה מאוניברסיטת ברקלי בארה"ב, עודד הוא ראש מחלקת הקריינים והפרומו בגלי צה"ל שם הוא משמש כמגיש חדשות וכקריין הפרומואים הראשי של גלי צה"ל וגלגל"צ.
מה הייתה העבודה הראשונה שלך בתחום הקריינות?
בשירותי הצבאי כקריין בגלי צה"ל הקלטתי לא מעט קריינויות. לאחר שחרורי - העבודה המסחרית הראשונה שלי הייתה פרסומת רדיו לתכנית "פיק אפ" של ערוץ 10. זו הייתה הפעם הראשונה שהייתי צריך לתמחר את עצמי, ורעדו לי הביצים. למה שיפנו אלי - קריין חסר ניסיון? כנראה אין להם תקציב. בסופו של דבר ביקשתי מחיר נמוך כל כך, עד שהמפיקה התמקחה איתי כדי לשלם לי יותר.
איך השגת אותה?
הקופירייטר של הפרסומת הכיר אותי וחשב שאתאים למה שהם מחפשים.
באיזה עבודה שלך אתה הכי גאה?
אני מאוד נהנה ומאוד גאה ברוב העבודות שעשיתי, אם לא בכולן. עדיין, הגשמתי חלום קטן כשנתתי את קולי לGPS.
באיזה עבודה שלך אתה הכי מתבייש (אם יש כזו בכלל)
העבודה היחידה שסירבתי לעשות הייתה הקלטה שמשכנעת אנשים להצטרף למשהו שנשמע מאוד דומה להונאת פירמידה. כמובן שהלקוח הכחיש מכל וכל את העניין, אבל לא רציתי שום חלק בעניין. מתבייש? הייתי מתבייש אם הייתי עושה את זה. לשמחתי זה לא קרה.
מה הייתה ההפקה הנוראה ביותר שעברת ולמה?
מבחינת הקריין אין כזה דבר הפקה באמת נוראה - צריך לקחת הכל בפרופורציה. בסופו של דבר אנחנו, הקריינים, מגיעים לפרק זמן לא ארוך, נותנים את שלנו, ומשאירים את שאר הצוות להתמודד עם הבלגן שהשארנו ועם שאר הבלגן שקיים מסביב. עם זאת, בראש רשימת הדברים ההזויים שקרו לי בהפקות נמצאת ללא ספק הפעם בה קיבלתי תיקונים לשוניים (למשפטים שלא הייתה בהם אף שגיאה) מפי לקוח שלא מדבר ולא מבין עברית. כאמור – פרופורציות. נורא זה לא.
מי נותן לך השראה.
נעם אבירם. מעבר להיותו מורה, אח גדול, קריין ענק וחבר יקר, נעם הראה לי שגם בתחום תחרותי שכזה אפשר וחשוב להיות בן אדם טוב. במקומות שיש כאלו שהיו תוקעים מקלות בגלגלים, נעם תמיד נותן עזרה וחולק מניסיונו – ותמיד בחיוך.
ממי למדת הכי הרבה?
בתור חייל במחלקת הפרומו של גלי צה"ל יצא לי לעבוד עם מיטב הקריינים בארץ – כמעט כולם אנשי מילואים של התחנה. זו הדרך הכי טובה ללמוד קריינות - בימוי קריינים. ברגע שאתה מבין מה רוצה הבמאי, תדע לתת לו בדיוק את מה שהוא מחפש.
בצד העסקי, יש סיכוי לא רע שהייתי ממשיך להתמקח עם מפיקות כדי שישלמו לי פחות אם לא תאריקה זוהר, הסוכנת היקרה שלי (יחד עם שירי אברמוביץ'), ועילית ברזילי ז"ל, שהייתה חברה יקרה ושותפתה של תאריקה. הן דאגו ודואגות לי בצורה הכי טובה שאפשר לבקש, ולימדו אותי המון על ה"ביזנס" של התחום.
איזה עצה אתה מצטער שלא עצו לך בתחילת הדרך?
עצו לי דיי הרבה עצות טובות לאורך השנים, ואני משתדל לעשות את אותו הדבר בכל הזדמנות שיש לי.
עם מי היית רוצה לעבוד ולמה?
עם כולם. כי למה לא בעצם?
אם היית יכול להחזיר את הזמן לאחור, מה היית עושה אחרת (אם בכלל)?
אני מאמין קטן מאוד בלהחזיר גלגלים אחורה.
אם לא היית קריין מה היית בוחר להיות ולמה?
בכובעי המרכזי השני אני מוסיקאי. למדתי מוסיקה ואני עובד כמפיק מוסיקלי. המוסיקה היא האהבה הגדולה שלי, לצד הקריינות, והיא היתה ותמשיך להיות פילגש נאמנה.
מה היא העצה הטובה ביותר שקיבלת?
דע את מקומך. למשל, אני לא מבין קריינים שמתעצבנים כשהם נמצאים בהקלטה והיא נמרחת המון זמן כי מחכים ללקוח. החדר מלא באנשים שמתעצבנים על זה לא פחות ממך, וככל הנראה מקבלים קצת פחות כסף ממך עבור הזמן הזה שכולכם מעבירים יחד. סתום את הפה ותחייך – זו הזדמנות מצוינת להעביר קצת זמן בכיף עם החבר'ה מהמשרד.
מי הם חמשת המשפיעים ביותר בתחום שלך ולמה?
נועם אבירם, גיל קומר, הדר מרקס, קובי מידן, אהוד גרף. חמישה קריינים ענקיים. בית ספר לקריינות מא' עד ת'.
עשה ואל תעשה בעולם הקריינות הישראלי
קחו סוכן. בואו בזמן. תהיו מקצועיים. וודאו שהלקוח שלכם מרוצה מכם. דאגו שיהיה לכולם כיף לעבוד אתכם
עוד מוכרים סודות:





