תוכן זה מקצוע והתמחות

צילום: יח"צ
את גלעד עדין אתם מכירים כעיתונאי, עורך ומגיש ותיק של מהדורות חדשות ואקטואליה בכל הערוצים. כיום עדין מתעסק עם תוכן קצת אחר- הוא הבעלים של חברה על שמו, שמשלבת תוכן עם טכנולוגיה חדשנית עבור אירוגונים וחברות. לאחרונה הייתה החברה של עדין אחראית על הפקת ויצירת התוכן של ועידת TEDx בארץ. ניצלנו את ההזדמנות לשאול אותו על המעבר הזה, בין התוכן הטלוויזיוני לתוכן של אירועים ועד כמה, אם בכלל, זה שונה.
ספר על המעבר שלך מעיסוק בתוכן טלוויזיוני לתוכן של אירועים, ממה הוא נבע?
"האמת היא שאני לא רואה בזה שינוי משמעותי, כי תוכן לאירוע רשמי כמו TEDx, הוא למעשה תוכן שאלפי אנשים רואים באירוע אבל מאות אלפים, ולפעמים מיליונים, צופים בו במסך. מסך המחשב, הטלפון הנייד, הטאבלט או מסך הטלוויזיה הגדול בסלון שמחובר לסטרימר. למעשה כמעט כל אירוע היום מתועד ובמקביל אנחנו גם משדרים את האירועים בשידור חי לפלטפורמות החברתיות של החברות והארגונים שעבורם אנחנו מפיקים. כך שאם בעבר היו חברות הפקה של אירועים, וחברות הפקה של צילום ושידורים – הרי בעידן החדש אני מגדיר את החברה שלי כחברת תוכן, שמפיקה את התכנים באיכות גבוהה ומשדרת אותם לכל פלטפורמה. כולל לקהל באולם שגם רואה את הבמה וגם את החוויה על המסכים הענקיים על הבמה ובצדדים."
מה הפתיע אותך בשינוי הזה?
"הופתעתי ושמחתי לגלות שתוכן הוא מקצוע, ושאפשר להתמחות בו ולצבור ניסיון שבעולם הדיגיטלי משרת אותי היטב, גם לאירועים וגם לשידורים טלוויזיוניים ואינטרנטיים."
מהו התהליך של יצירת תוכן לאירוע?
"מאוד דומה ליצירת תוכן בעולם הטלוויזיה: אסור להפריד בין 'מה' ל 'איך'. תנאי הכרחי הוא תוכן מרתק. סיפור שכל מי שבקהל יתחבר אליו, ובעיקר יתרגש. אבל זה לא מספיק. אנחנו מייחדים תשומת לב מקסימלית לאופן ההגשה, ל Show שיהיה על הבמה ולאופן שבו הוא גם יצולם. אנשים נוטים לחשוב שמה שנראה נהדר, ומוגש בצורה סקסית מבחינת ה Look, הוא בעל מחנה משותף נמוך. אני לא מסכים עם זה. אפשר לקחת נושאים עמוקים ורציניים ולהגיש אותם באופן מרתק ומהפנט. ביצירת התוכן אני מנסה לבחור נושאים אינטליגנטיים מתוך כבוד רב לכל צופה, ולארוז אותם באופן מונגש, מובן, וחווייתי."
מהו האתגר הגדול בבחירת תוכן לכנס כמו TEDx?
"הפקת אירוע במסגרת הפורמט של ארגון TED, אירוע רשמי ברישיון, הוא מאתגר מאוד. יש לנו רצון אדיר להראות לכל העולם את הדוברות והדוברים המבריקים שלנו כאן בארץ. אלא שכפי שאמרתי – תוכן מבריק הוא לא כל הסיפור. אנחנו עובדים עם הנבחרת של המרצים במשך חודשים, מסייעים להם לכתוב הרצאות מבריקות וקצרות (!), ועובדים במשך שבועות על המצגות שלהם. זה תהליך מרתק, שכולו הנאה צרופה. רק תחשבי עם מה אנחנו עובדים: אנשים חכמים, לקראת אירוע חגיגי ומרגש, על סרטים שיופצו בכל העולם. גם מעניין, וגם כייף. אנחנו זוכרים כל הזמן שלמרות הלחצים שיש בכל הפקה – באנו ליהנות!"
עצה למי שרוצה לעסוק בתוכן לאירועים?
"תהיה מעודכן, תשתמש באינטרנט כדי לראות מה אחרים עושים בכל העולם, ואז תכבה את כל המסכים – ותשתמש בדימיון כדי להמציא ריגושים חדשים."





