קול קורא לעורכי וידאו ומפיקים
צילום: צילום מסך
איך נולד המוצר?
המוצר נולד מתוך צורך שהעלו עורכים פעילים באתר VIDEOCUTTERS, יוזמה אחרת שלנו. העורכים, שראו שנוח יותר להתנהל מול לקוחות דרך פלטפורמה מסודרת, ביקשו שנבנה כלי שיאפשר זאת. ניסינו גרסה ראשונית לפני כמה חודשים והתגובות היו נלהבות. החלטנו להפוך את זה למוצר.
מה הקושי הכי גדול היום של עורכים או בתי הפקות לדעתך?
הקושי הגדול ביותר של בתי הפקה ועורכים כיום הוא התקשורת עם לקוחות וניהול הציפיות שלהם. על זה שורפים חלק גדול מהזמן, במיוחד מי שעובד עם לקוחות מזדמנים. משוב על גרסאות, העברת קבצים וכל התקשורת הנלווית.
זה מדהים שדווקא העולם של הוידאו, שטס קדימה במהירות האור- נשאר תקוע במקום בהיבט של ניהול הלקוחות והפרוייקטים. בארגוני תמיכה עובדים עם מערכות לניהול לקוחות. בעולם התוכנה עובדים עם מערכות לניהול באגים. רק עורכים עוד עובדים עם אימייל ודרופ בוקס.
הקושי גדל דווקא ככל שהעסק קטן יותר. למשרדי פרסום ובתי פוסט גדולים יש מנהלי פרוייקטים, חדרי הקרנות, מערכת שלמה שמטפלת בלקוח. דווקא הפרילנס הבודד והסטודיו הקטן מוצאים עצמם לבד מול עומס גדול של תקשורת עם הלקוח.
איך זה מקל על עבודת העורכים ובתי ההפקה?
קודם כל FRAMEZ עושה סדר: כל הפרוייקטים, כל הלקוחות, כל ההתכתבויות, כל המדיה במקום אחד. אפשר להרגע, שומדבר לא ילך לאיבוד יותר לעולם ולא יקרה שום אסון אם נפספס מייל.
הריכוזיות הזאת חשובה לא רק לעורכים ולמפיקים אלא גם ללקוח. אין יותר וויכוחים ולא אי הבנות לגבי מה שנאמר או לא נאמר, ומתי.
שנית, זה מקצר מאוד את משך הפרוייקט על ידי כך שמאפשר קבלת פידבק מהיר ומדוייק- על ידי אנוטציות על הסרטון. הלקוח רושם ומציין בדיוק מה דרוש תיקון בגוף הסרט. את הפיצ'ר הזה אוהבים העורכים, ולא פחות מכך- הלקוחות. הם מרגישים שמה שהם אומרים לא הולך לאיבוד, זה מרגיע ויוצר תחושה של אמון.
כל זה נעשה כמובן בסביבה פרטית ומוגנת בסיסמה, כך שאין חשש שהמדיה תדלוף לפני סוף הפרוייקט.
איך זה עובד?
ניסינו לבנות מוצר פשוט ככל הניתן. יותר פשוט מאימייל.
יוצרים פרוייקט בקליק, מזמינים COLLABORATORS – בין אם זה לקוחות ובין אם חברי צוות ההפקה, מעלים גרסה של המדיה, ומתחילים לעבוד. השיחה נרשמת עם הערות שהן טיים-קודד על המדיה.
משוב שקיבלנו מוקדם מאוד מעורכים שניסו לעבוד בFRAMEZ היה שהזמנת לקוח צריכה להיות קלה וחלקה לא רק עבורם- אלא גם עבור הלקוח. התיחסנו לזה מאוד ברצינות. מרגע שעורך מזמין לקוח הוא פשוט מקבל לינק ונכנס, בלי עניינים. אנחנו מנסים להקל איפה שעד כה היה קושי.
לאחרונה נולדים עוד ועוד מוצרים שמתמודדים עם ניהול עבודת עורכי הוידאו, במה FRAMEZ שונה?
בהחלט מדובר בשוק שהולך ומתחמם. השוני בין המוצרים השונים הוא בחווית המשתמש: אנחנו מכוונים לפשטות. אצלנו יש לכל פרוייקט "פיד" שמזכיר פייסבוק, זה עוזר ללקוחות של העורכים להשתלב במערכת כי זה משהו מוכר להם מהיומיום.
מעבר לכך, אנחנו מנסים לתת מענה לא רק לבעיית האנוטציות על סרטון אלא גם להיבטים של ניהול הפרוייקט, ובעתיד הקרוב ישולבו במוצר פיצ'רים כמו הגדרת אבני דרך ואישורן, חיוב אוטומטי של הלקוח עם אישור גרסה ועוד.
למה אתם זקוקים כרגע?
עלינו לאויר עם מוצר פשוט, קל ושימושי. עכשיו אנחנו מזמינים עורכים ומפיקים להשתמש בפלטפורמה ולהציע לנו שיפורים. מה נוח, מה לא נוח, ומה חסר בשביל שזה יהיה עוד יותר טוב.
בנינו מערכת שדרכה כל עורך שרשום באתר יכול להציע פיצ'רים חדשים ולהצביע על הצעות של עורכים אחרים. הצעות שיקבלו מספר רב של קולות- יכנסו למוצר. כבר קיבלנו כמה הצעות מעניינות שאנחנו עובדים על שילובן בגרסה הבאה.
אין לנו ספק שחמש שנים מהיום כל הפרוייקטים בעולם הוידאו ינוהלו כך. זו הזדמנות לעורכים ומפיקים שמאמינים בכלי להיות חלק מהאבולוציה שלו.
כרגע השירות הזה ניתן בחינם, איך אתם מתכוונים להרוויח ממנו בעתיד?
נכון, השימוש בכלי חינם ואנחנו מקווים להשאיר אותו ככה עוד הרבה זמן, לפחות לחבילה הבסיסית. בעתיד ינתנו שירותי פרמיום כמו דף עורך ממותג ועוד.