מוכרים סודות עם רותי רון

צילום: רונן אקרמן
רותי רון היא מנהלת הבמה הותיקה והעסוקה ביותר בתעשייה. אתם בטח זוכרים אותה כ"רותי והמעטפה", אבל חוץ מ"כוכב נולד- הכוכב הבא" רותי מנהלת את הבמות של כמעט את כל תכניות הפריים טיים: "מאסטר-שף", "האח הגדול", "דה וייס", "ארץ נהדרת" וגם סדרות כמו "עספור", "זגורי", "גאליס", טקסים שונים ואפילו אולימפיאדה אחת (לונדון), אז איזה מזל שהצלחנו להוציא ממנה כמה סודות מקצועיים (ובחינם).
מהו בעצם התפקיד של מנהלת במה?
תפקידה של מנהלת הבמה הוא להוציא לפועל את תכנון יום הצילום שנקבע על ידי ההפקה, אם בשידור חי או בהקלטה. בפועל בזמן שידור חי או הקלטת תוכנית, מנהל הבמה נמצא באולפן ואחראי שהכל יקרה בזמן וכמו שרוצים שיקרה...האחריות היא על הכל: קהל, מרואיינים, פעילויות שצריכות להתקיים, סאונד וכו׳. זו צומת שמנקזת הרבה מאוד תחומים
מה הייתה העבודה הראשונה שלך בתחום?
העבודה הראשונה שלי בתחום היתה ב״תבל״ (מה שהיום נקרא הוט), שם הוקמה מערכת של תוכנית חדשות מקומיות, ״תחנה מרכזית״ - בהנחיית יעקב איילון. אחת המפיקות הכירה אותי ואמרה לי לבוא, אז באתי ועבדתי בהתנדבות חצי שנה. עשיתי הכל - יצאתי לצילומי חוץ, עזרתי בכל מה שהיה צריך, עד שיום אחד הכתב שתמיד ניהל במה בתוכנית עצמה נתקע עם האוטו אז החלפתי אותו...ומאז הכל היסטוריה.

מה עושה לך את היום?
מה שעושה לי את היום (מבחינה מקצועית) הם רגעים מרגשים שקורים, יום עבודה ש״מתקתק כמו שעון״, שהכל עובד כמו שצריך וכולם שמחים עם התוצאה.
איזה חלק מהעבודה את פחות אוהבת?
אני פחות אוהבת הקלטה של המון המון טייקים מכל דבר
רגע שאת גאה בו?
אין רגע אחד שגאה בו. כמעט כל תוכנית סיום עונה או בתוכנית שעובדת באופן קבוע. אני שמחה כשאני רואה שביקור באולפן טלוויזיה משמח ילדים חולים. אני גאה הרבה פעמים על שידורים טובים ומעניינים שבהם אני שותפה. אולי בכל זאת יש רגע אחד: אני גאה שעבדתי באולימפיאדת לונדון עם צוות מובחר ששידר את משחקי הכדורסל לכל העולם וזכה בתחרות פנימית של האולימפיאדה כאחד מששת התחומים שסוקרו בצורה הטובה ביותר.
יש רגע שאת מעדיפה לשכוח?
כן, רצח רבין. זה היה ממש לפני סיום שידור ספורט. כשהבינו שזה מה שקרה, יורם ארבל הודיע על כך עדיין מאולפן הספורט שהיינו בו. הלוואי והרגע הזה פשוט לא היה.
מי/מה נותן לך השראה?
ההשראה שלי הם משפחתי האהובה ובת זוגי המופלאה וחברותיי הנהדרות.
איזו עצה את מצטערת שלא נתנו לך בתחילת הדרך?
עצה שלא נתנו לי והייתי נותנת היום היא: שגם אם יש יום קשה, שהכל לא מסתדר - גם הוא יעבור ויסתדר ומחר יום חדש עם פתיחה חדשה.
עם מי היית רוצה לעבוד ולמה?
הייתי רוצה לעבוד עם אלן דג׳נרס, זו נראית לי תוכנית כיפית. גם לעבוד בטקס האוסקר האמריקני פעם אחת לראות איך באמת עושים את זה. וגם בפלייאוף של הNBA, הכל מאותן סיבות.
מה היה גורם לתחום שלך להיות יותר מקצועי בארץ?
הקמת איגוד מקצועי אמיתי שיטפל בכל ההיבטים של מקצועות הטלוויזיה - הכשרה מקצועית, תנאים, השתלמויות, העשרה, תמיכה לחברים נזקקים וכו׳. וזה נכון לכל התחומים בתעשייה.
לו יכולת להחזיר את הזמן לאחור, מה היית עושה אחרת?
לו הייתי יכולה להחזיר את הגלגל לאחור הייתי עושה הכל מחדש אותו דבר.
אם לא היית מנהלת במה, באיזה מקצוע היית בוחרת?
אם לא הייתי מנהלת במה הייתי עוסקת באנתרופולוגיה, כי אני אוהבת אדם וסקרנית לגביו. האמת שאהבת האדם קיימת גם במקצוע שבחרתי...
ולסיום- עשה ואל תעשה בתעשייה הישראלית
עשה בתעשייה:
א. היה סבלן וסובלן
ב. עדיף לדבר פחות משיותר
ג. היה חבר טוב לבעלי המקצוע סביבך
ד. גבה קולגות
ה. דאג לתנאים של אנשי הצוות סביבך
ו. היה מקצועי בתחומך
ז. היה טוב לאחר
ח. היה בן אדם
אל תעשה בתעשייה:
א. אל תתערב ביותר מידי דברים שאינם קשורים לתחומך
ב. אל תנסה להתחכם - בדרך כלל לא מצליח
ג. אל תחתור מאחורי גבם של אנשים אחרים
ד. שים לב לדיבורים מיותרים - הביצה שלנו קטנה,הכל מגיע לאוזנם של כולם.





