יוצרים, תחשבו דיגיטל!

צילום:
אור גוטליב והצוות שלו הם שמחליטים איך יראו התכנים של yes בפלטפורמות ניו מדיה וברשתות חברתיות. הם מוציאים לאור מוצרי תוכן מתקדמים כמו אפליקציות סקנד סקרין, ספרים דיגיטליים ומשחקי פייסבוק שיכולים להביא ליצירות שלכם קהל חדש ומשולהב. וכן, גם אור גוטליב ידבר בכנס "תעשייה ללא גבולות 2"
תאר את התהליך שאתם עושים ברגע שאתם מקבלים לידיכם תוכן מקורי (סדרות, סרטים) שמשודר ביס?
כמובן שאני לא יכול לפרט יותר מדי על הסודות המקצועיים שלנו... אבל אנחנו משקיעים לא מעט זמן בחשיבה ואפילו הייתי אומר בפינטוז על רעיונות שיהיו מגניבים ויעילים אל מול המטרות שלנו. המפתח הוא תמיד ביצירת משהו שיפתיע וירגש את הצופים שלנו וייתן להם ערך. אח"כ אנחנו מורידים את עצמנו לקרקע על פי התקציבים שעומדים לרשותנו ומנסים להתאים בין החלומות שלנו למציאות. לשמחתי אנחנו עובדים עם מגוון ספקים יצירתיים שמצליחים לתת לנו פתרונות מדהימים לבריפים שלנו פעם אחר פעם. אזכיר בין השאר את פרומותאוס, Kwazi, iApps, מארס, Apps factory ועוד.
תוכל לתת דוגמא לתהליך כזה עם אחת מהסדרות ששודרו?
קרה תהליך מעניין עם הדרמה היומית המצליחה שלנו "נויורק". בעונתה הראשונה חיפשנו ליצור חוויה חד פעמית שהקהל הישראלי לא מכיר ושתייצר עניין גדול, ויצרנו אפליקציית פייסבוק בשם "נויורק: החקירה" שמגישה לגולש סרטון וידאו פרסונלי ב-2 חלקים הנותן אקספוזיציה דרמטית לסדרה ומשלב בתוכו תכנים מפרופיל הפייסבוק של הגולש באופן חכם. זה יצר אפקט חזק ברשת. בעונה השנייה הלכנו לכיוון של engagement ויצרנו משחק אקשן לסמאטרפונים ו-PC בשם "נויורק: הבריחה" שאפשר למעריצי הסדרה לשחק עם הדמות של יוסי אלחריזי (אושרי כהן) ולהתחרות נגד חברי הפייסבוק שלהם. השיא היה באירוע גמר בו טובי השחקנים מהעונה שיחקו בלייב נגד אושרי כהן בעצמו. המשחק הזה יצר מאות אלפי הורדות ומיליוני שימושים וחובר אל תוך השידור הלינארי. בעונה השלישית אנחנו מכינים הפתעה מסוג חדש ותצטרכו להגיע לכנס כדי לשמוע מהי...
מאיזה שלב אתה מציע ליוצרי תוכן להקדיש מחשבה למוצרים נלווים של crossmedia?
כמה שיותר מוקדם, כלומר משלב ההזנקה של הפרוייקט, זאת מכיוון שלעיתים הטיפול הדיגיטלי דורש מעורבות בתקופת הצילומים או אפילו בפרה פרודקשן. באופן כללי אני חושב שיותר ויותר יוצרים ערים לעוצמה של פעילות מהסוג הזה והם כבר מגיעים אלינו עם הצעות ורעיונות שיתנו בולטות לפרוייקט שלהם. ברגע שהחיבור בין היוצרים למערך הדיגיטלי שלנו מתהדק בד"כ כך גם התוצאות טובות יותר, לכן אני ממליץ ליוצרים לצד העבודה המסורתית על התסריט לדמיין גם מה עשויה להיות פעילות דיגיטלית מלווה למוצר שלהם ולהגיע אל גוף השידור גם עם רעיונות מהסוג הזה. לפעמים מפתיע לגלות שבעזרת הכלים הקיימים היום ניתן להגשים חלק מהחלומות האלו. אני מאמין שהאספקט הדיגיטלי נמצא בדרך להפוך ולהיות חלק אימננטי מהדבר עצמו.
לאן אתה רואה את העולם הזה מתקדם בשנים הקרובות?
נויורק החקירה (יש לוודא שעל המחשב שלכם מותקנת גרסאת פלאש עדכנית)





