אנשי תוכן, מחפשים אתכם בהייטק

צילום: יח"צ
אם פעם המתכנת היה האיש החשוב, היום מתחילים להבין גם בהייטק שאיש הקריאייטיב, שמחליט איך המוצר נראה ומשווק, הוא לא פחות משמעותי. שירי כהן היא בעלת חברת Createch , סוכנות גיוס ייחודית בתחום המדיה הדיגיטלית. וכן, גם היא תדבר בכנס "תעשייה ללא גבולות 2"
האם אנשי קריאייטיב מבוקשים בהי-טק?
כן, בהחלט. מאז המהפכה הויזואלית של אפל, מעסיקים רבים מהשוק הטכנולוגי (בעיקר מובייל ו-ווב), מבינים שרק טכנולוגיה טובה לא יכולה להוביל מוצר מצליח. לכן הויזואליות והתוכן של המוצר הופכים להיות משמעותיים יותר ויותר והביקוש לאנשי קראיטיב הולך ועולה. בנוסף, מקצועות הקראיטיב דורשים היום יכולות וכישורים רבים ולא רק "תעשה לי יפה" אז מקומם וערכם של אנשי הקראיטיב הינו דומיננטי ובעל ערך בחברה בדיוק כמו מתכנת (טוב, אולי לא בדיוק אבל בדרך לשם).
באילו מקצועות ניתן להשתלב?
כשמדובר על אנשי קראיטיב חשוב להבין שכל מוצר מביא איתו דרישות שונות וכל חברה מחפשת תפקידים שמאוד ייחודיים לה והם בד"כ לא עומדים בקטגוריה של תפקידים "קלאסיים". מה שאומר שיש מגוון של תפקידים שניתן להשתלב בהם בסקאלה מאוד רחבה של תמהיל יכולות- החל ממעצבים (ממשק משתמש, מרקטניג, אינטראקטיב, גיימינג ועוד), כתיבה ועריכת תוכן (שיווקי, טכנולוגי, חברתי, ועוד) אנימטורים (וידיאו, פלאש, תלת), מנהלי מוצר בעיקר לחברות עם מוצרים שבאופן מובהק וכאסטרטגיה עסקית- הקראיטיב הוא בראש ובראשונה, וכן, יש כאלה. אפל...
האם אנשי תוכן צריכים לעבור הסבה או הכשרה כלשהי (ואם כן איזו)?
מאוד תלוי באדם ולאן פניו מועדות. אם לדוגמא ציינתי קודם את האפשרות של ניהול מוצר, אז כן סביר להניח שאיש מקצוע קראיטיב יצטרך להשלים את הפער, אבל זה יכול להיות גם הוותק שלו בחברה שמוביל לתפקידים אחרים ולהתפתחות מקצועית ולא רק השכלה רשמית. אני ממליצה לכל מחפש/ת עבודה לשאול את עצמם מה יש להם להציע מלבד מה שהם חושבים שהם קיבלו ממקום העבודה- מה ה-Skill Set שלהם. ברגע שמבינים שניתן לדגום המון יכולות וכישורים מתפקידים קודמים ולמנף אותם (שלא נדבר על קשרים) אז לא תמיד חייבים לעבור הכשרה מסוימת. כמובן שאם יש פער ענייני, מקצועי שמזהים אותו, בין התפקיד שרוצים לבין מה שיכולים לתת, אז בהחלט מומלץ לפנות לאחד מהקורסים/הכשרות/מסלולים שיש בכל מקצוע ומקצוע בתחום. לפעמים אפילו כנס (מישהו אמר תעשיה ללא גבולות 2) יכול לתת לך טיפה או הרבה יותר מושג בתחום שאתה מתעניין בו. מה שבטוח תמיד טוב לבחון את כל האפשרויות לפני שנרשמים ומוציאים הרבה כסף.
אילו אנשים ואילו כישורים את מחפשת בסוכנות שלך?
אני מתמחה בעיקר בגיוס ואיתור כישרונות קריאיטיבים לכן אני פונה בעיקר לבוגרי תעודה או תואר לעיצוב, אנשי תוכן וכתיבה ואנשי שיווק ומוצר. אבל אני תמיד שמחה לקבל קורות חיים של אנשים ולנסות לעזור. אני משתפת פעולה עם מספר מגייסות מהתחום ומשרות אף פעם לא חסר, מה שחסר זה האדם הנכון .
האם יש לך טיפ לאיש תוכן שמחפש את דרכו במדיה הדיגיטלית ובהי טק?
אני אפנק אתכם בכמה-
1. לבוא עם מעוף וראש פתוח לחשוב בדיוק כמו התעשייה הזאת, להבין שהכל משתנה כל הזמן- מה שהיה רלוונטי היום פחות נדרש מחר, מה שמשאיר תמיד את כל האופציות פתוחות אז להישאר מעודכנים.
2. . למצוא את הנישה שיכולה להתאים לעיסוק ולניסיון שלך-
המדיה הזו גרמה לכל מידע שהוא להיות זמין ונגיש לכולם אז מי שרוצה לעבוד בה צריך קודם כל להכיר אותה, ללמוד אותה לחקור אותה, לשאול שאלות, לקרוא מאמרים ולהתעניין.
3. לפנות אליי. סתם, גם. אבל קודם להיחשף למשרות ואני מדברת על ממש לקרוא תיאורי תפקיד ודרישות ולהבין אם אתה חי בסרט או שבאמת יש פה מקום להצטרף ולהיות חלק.
4. אני כמובן מאמינה רק באפשרות השנייה- שיש מקום לכולם!
המון בהצלחה!





