שלום לחיאני - הקבצים בעננים

צילום: יח"צ
במשך 20 השנים האחרונות שימש לחיאני כמנהל מערכות פוסט ב"טלעד" ו"קשת". לאורך השנים תמך בעשרות פרויקטים מורכבים בינהם:"עובדה" "ארץ נהדרת ""האח הגדול" ועוד.
"כשעולם הווידאו עבר מקלטות לקבצים הבנתי שיש צורך דחוף לעדכן את הטכנולוגיות ושיטות העבודה" מסביר לחיאני "הבנתי שחבל לדשדש בעולם הישן כשאפשר לחסוך כסך וליהנות מכל כך הרבה יתרונות בעולם החדש."
בשנה האחרונה הקים לחיאני את SAFE TERA BYTE - חברה המתמחה בגיבוי, אחסון, המרה, ארכוב והנגשה של קבצי וידאו בחוות שרתים ובענן. שוחחנו איתו מעט על המיזם החדש והמקורי
איך הגעת לעולם הפוסט?
בתחילת שנות ה90 הגיעו לארץ מערכות העריכה הממוחשבות הראשונות ה והיה ברור לי שאני חייב להבין את העולם החדש הזה. הייתי בין הראשונים שנרשמו לקורס הראשן של AVID בארץ בהמשך הייתי גם בקורסים של AVID בלונדון .הרגשתי דחף ללמוד על העולם הזה כל מה שאני רק יכול , כשהתמחיתי בתכנות זה היה ברור שאתמחה בתכנות של וידאו.. יחד עם חברים מוכשרים פיתחנו אלגוריתמים לזיהוי קול ותמונה. .יחד הקמנו את FREE MY VISION חברה שהתמחתה בזיהוי קול ותמונה .
מה הביא אותך להבנה שצריך לתת פתרון עדכני? מה רע בשיטות הישנות?
השיטות הישנות של גיבוי ואחסון, כבר פחות רלוונטיות, הן יקרות, לא אמינות, ולא מספיק מקצועיות , ולא מביאות לידי ביטוי את היתרונות העצומים ולא נותנות מענה על הקשיים שקיימים בעולם הקבצים.
אז safe tera byte היא בעצם בית לקבצים?
אפשר לומר שכן. בית חם הייתי אומר. התעשייה עברה מקלטות לקבצים ועם הזמן הפכו הקבצים לכבדים יותר עם רזולוציות גבוהות יותר המצריכות שטחי אחסון הולכים וגדלים באיזשהו שלב הבנתי שהעולם השתנה אבל שיטות העבודה לא השתנו וכדי ליעל תהליכים ולהוזיל עלויות חייבים להקים בית לקבצים. בית שיטפל בהם בצורה אמינה, ומקצועית תוך כדי הוזלת עלויות.
מה זה אומר בית לקבצים?
זה אומר שמטפלים בהם בצורה שקודם כל תשמור עליהם. זה ממש לא מובן מאליו. שיטות העבודה הישנות אינן מספיק אמינות ויציבות לאורך זמן. מניסיוני הרב למדתי כי הארדיסקים, גם האיכותיים שבהם אינם תמיד אמינים ויציבים. כדי לטפל בצורה מקצועית ואחראית בחומרי גלם דיגיטאליים דרושות מערכות מקצועיות וייעודיות שיבטיחו לחומרי הגלם אמינות ואחריות לשנים רבות. לצורך כך פתחנו מערכת עם יכולת אחסון של מאות טרה בייט המחוברת למערכות המרה ועריכה ועובדת באמינות גבוהה, שרידות מקסימלית ובמהירויות גבוהות מאוד. חשוב לי ציין גם כי תהליכי ההמרה עבור העריכה על הפלטפורמה שלנו מאפשרים לנו ודאות של 100 אחוז במינימום זמן במאצינג לאון ליין.
באון ליין יש באמת הרבה פעמים עיכובים ותקיעות למה ?
ספרי לי על זה. מניסיוני לא מעט משמרות און ליין יקרות ולחוצות בזמן התבזבזו על אדמיניסטראציה טכנית של קבצים, זה חבל. הזמן באון ליין יקר ופעמים רבות יש לחץ הפלטפורמה שלנו מונעת את הבעיות האלה. אצלינו זה פשוט , מהיר ואמין , שולחים לנו את הבין באימייל ואנחנו מצמידים לו את איכות האון ליין. כל החומרי גלם של הפרויקט מאוחסנים ונגישים 24/7 עד לאחר השידור , בסוף הפרויקט משרד ההפקה יקבל את קלטות ה LTO + קובץ exl שמפרט את כל החומר המגובה בקלטות . ויש גם כאלה שמבקשים את קבצי ה MP4 שהיו על הענן בדיסק און קי ,כך שיש להם ארכיון של פרויקט שלם גם לאחר השידורים.
אז על הדרך יש גם ארכיון.
בהחלט. חשוב שלפני הפקה תהיה ראיה כוללת של הפרויקט, קרה שהפקות יוצאות לצילומים ללא ראיה כזו וזה חבל, כשלא מביאים את הכל בחשבון מלכתחילה מבזבזים הרבה כסף, זמן ומשאבים שאפשר היה לחסוך. חבל.
אז איך זה בעצם עובד?
בסוף כל יום צילום החומרים מגיעים לתחנת השרות שלנו מיד עם הגעתם הם מגובים על השרת ומיד עוברים גיבוי לקלטות LTO המאוחסנות בכספת,. מיד אחר כך עוברים הקבצים תהליך של המרות פעם עבור עריכה ופעם נוספת עבור ארכיון נגיש על הענן. מיד לאחר המרות מתחיל שלב סנכרון בין מצלמות וסאונד , כך שהפרויקט מוגש מסודר ומוכן לעריכה לפי דרישות ההפקה.
מאיזה מכשירים אפשר לראות את חומרי הגלם על הענן?
מכל המכשירים, שעות בודדות לאחר יום הצילום המורשים מטעם ההפקה מקבלים גישה לצפייה בחומרי הגלם מכל מכשיר :סמארטפון ,טאבלט, בקיצור כל מכשיר שיש לו גישה לאינטרנט.
אז אחרי יום צילום אפשר פשוט לשכב באמבטיה ולצפות בחומרי הגלם?
מדויק. באמבטיה, על הספה וגם בהסעה בדרך ליום צילומים נוסף. היכולת של צוות ההפקה לגשת לחומרים מאפשרת מרחב פעולה שלא היה קיים קודם. זה נוח ונגיש, משיחות שלי עם במאים , צלמים ומפיקים ברור לי שזה מאוד עוזר ומפשט תהליכים. אבל מה שהכי חשוב זה שלהפקה יהיה שקט שכל החומרים שצולמו תקינים ומטופלים והם יכולים ליצור את הסרט הטוב ביותר במינימום מחיר ובלי התעסקות מסורבלת באדמיניסטראציה של קבצים.
הכתבה בחסות חברת Safe Tera Byte הנותנת פתרונות איחסון לקבצים





