מוכרים סודות עם מיכל בויקו
צוות תעשיה
|
30.06.2013
|
והיום עמנו מיכל בויקו. מומחית בקומפוזיטינג והמנהלת של "סטודיו בויקו" לפוסט ואנימציה. שיחה קצרה על דרכה האישית ועל מצב התחום בישראל

צילום: הילה אלקיים
מיכל בויקו היא מומחית בקומפוזיטינג, ומנהלת את סטודיו בויקו - סטודיו לפוסט פרודקשן ואנימציה, שבין עבודותיו אפשר למצוא את מקום בגן עדן של יוסי מדמוני (בקרוב בבתי הקולנוע). היא הקימה את מחלקת הפוסט פרודקשן בסנובול, ועבדה בקרו 972, על מגוון פרוייקטים, בינהם אפקטים לסרט הסערה של ג'ולי טיימור, ופרקים חדשים של רוד ראנר בתלת מימד עבור וורנר בראדרס. בנוסף היא מלמדת כבר קרוב לארבע שנים בג'אמפ קאט.
אם לא היית מנהלת קריאייטיב וקומפוזיטורית מה היית בוחרת להיות ולמה?
סטודנטית, כנראה לנצח, בתחומי הפילוסופיה, קולנוע ואפילו כלכלה - אין תחום כמעט שלא בא לי ללמוד בו משהו.
מה הייתה העבודה הראשונה שלך בתחום?
העבודה הראשונה שלי היתה בסטודיו וייופויינט בתור מעצבת תלת מימד באדריכלות.
איך השגת אותה?
הגשתי מועמדות והתקבלתי
באיזה עבודה שלך את הכי גאה?
אני גאה בכל העבודות שלי, ובכל אחת מהן יש משהו שאני אוהבת. אבל אני הכי גאה בעבודות ראשוניות - להקים מחלקה, לעשות עונה ראשונה של משהו, לעשות פעם ראשונה אפקטים לסרט, להקים סטודיו חדש, לעמוד מול כיתה פעם ראשונה....
באיזה עבודה שלך את הכי מתביישת (אם יש כזו)?
אני אהיה כנה ואומר כך, כמעט בכל יצירות שהן יותר אומנותיות כאשר אני מסיימת, אני מביטה בהן ותמיד חושבת "הלוואי והיה עוד זמן". זמן הוא הפקטור הבעייתי ביותר בתחום. תמיד רואים דברים שאפשר לשפר כך זה המקרה אצל רוב האנשים בתחום שלי, תמיד רוצים לשפר עוד ועוד.
מי המשפיעים הבולטים על דרכך עד היום?
שי גולדברג – אומן תלת מימד עם ראייה קולנועית מדהימה. קיבלתי ממנו חיזוק על צורת הפישוט של דברים מורכבים. הוא מפשט דברים במקום לסבך אותם(כפי שהרוב עושים).
רונים גנבר – אחד הקומופוסיטורים הטובים ביותר שיצא לי לעבוד איתו, לקחתי ממנו הרבה, מקצועיות ועבודה בשיטתיות בעיקר.
רונים גנבר – אחד הקומופוסיטורים הטובים ביותר שיצא לי לעבוד איתו, לקחתי ממנו הרבה, מקצועיות ועבודה בשיטתיות בעיקר.
נגיד שSFX זה כור גרעיני בדרום הארץ, ונגיד שאת וענונו, ונגיד ששילמנו לך מיליארד דולר - בואי תמכרי לנו 5 סודות בדרך להצלחה.
עבודה קשה, ראש פתוח, דינמיות, רצון ללמוד, וסבלנות
מי נותן לך השראה?
הסטודיו שלי והאנשים שעובדים איתי. העניין המרכזי בצורת העבודה האישית שלי הינו הדינמיקה ולכן מידי פרוייקט אני פוגשת אנשים חדשים ורעיונות חדשים יחד איתם, כאשר מגיעים עם ראש פתוח, ניתן לשאוב השראה מכל אדם, החל מסטודנטים ועד למקצוענים ביותר.
ממי למדת הכי הרבה?
מכיוון שאני בנאדם שנע בין פרוייקטים מגוונים, רציתי וגם ספגתי הרבה מכל האנשים מסביבי. זו אחת ההנאות שלי.
אם היית יכולה לשאול את עצמך שאלה, מה היית שואלת ועונה?
הייתי שואלת: "מה יש לתעשיית הקולנוע בארץ עוד ללמוד?"
ועונה: "שאפקטים לא חייבים לבוא על חשבון הסיפור, אלא התפקיד שלהם הוא לחדד ולקדם את הסיפור. הרבה אנשים מפחדים מאפקטים, וחושבים שיעריכו את הסרט שלהם פחות אם ישתמשו בהם, וכמובן שזה לא כך. כמו כן, יש הרבה דברים שהם בלתי נראים, וקומפוזיטינגאפטר טוב הוא כזה שמוטמע בסביבה".
איזה עצה את מצטערת שלא עצו לך בתחילת הדרך?
לדעתי נתנו את כל העצות, אבל אף אחד לא באמת יכול לקנות את כולן בתחילת הדרך.
עם מי היית רוצה לעבוד ולמה?
החלום שלי זה להשתתף בהפקות גדולות מחו"ל, שכבר עשיתי את זה וגיליתי שכאשר יש תקציב, ההשקעה והתוצאה ניכרת. מאפשר זמן לחלום ולפתח בתוך הפרוייקט.
מה היה גורם לתחום שלך להיות יותר מקצועי / מוצלח בארץ?
מימון ותכנון נכון של הפרה-פודקשן
מה היא העצה הטובה ביותר שקיבלת?
Capul sus si titele inainte - תמיד תלכי עם הראש מורם והחזה קדימה - אמא שלי. כל פעם שאני הולכת למשהו חדש ומפחיד, היא אומרת לי את זה, עד היום.
אם היית יכולה להחזיר את הזמן לאחור, מה היית עושה אחרת?
אני לא חושבת אחורה, רק קדימה.
אולי זה יעניין אותך...
עצמאית בשטח: אנה פתחוב מתחרה בענקים
פגשנו את היוצרת העצמאית אנה פתחוב לשיחה על סדרת הרשת העצמאית ופורצת הדרך, סדרה קצת נבואית ובעיקר מאד ישראלית
ראיון עומק עם התסריטאית נועה ארנברג
נועה ארנברג היא תסריטאית ויוצרת הסדרות "האחיות המוצלחות שלי" ו"מי שמע על חווה ונאווה" (יחד עם גלית חוגי) פגשנו אותה לשיחה על כתיבה, יצירה ועבודה בצמד
ראיון עם התסריטאי עמרי שנהר
מסרטוני רשת ויראליים ועד "המדובב" ו"טהרן". פגשנו את עמרי שנהר לשיחה על הקריירה שלו
על קו תל אביב ברלין: הצלם עומר אלוני אחד על אחד
לרגל צאתו לאקרנים של הסרט "אמריקה", פגשנו את עמרי אלוני לשיחה צפופה על צילום ועל החיים בין ישראל לגרמניה
ראיון עם הבמאי אלעד מוקדס על סרטו החדש
"כשיוצר נתקל בפנצ'ר הוא רואה בעצבים האלה חומר לעבודה הבאה שלו" לקראת הקרנתהבכורה לסרט החדש 'בוא נדבר' בפסטיבל קולנוע דרום, הקולנוען אלעד מוקדס בראיון





