חמישה דברים שחייבים לדעת על העיצוב החדש של יוטיוב

צילום: מיוטיוב
1. גמיש יותר.
דבר ראשון, בישראל אנחנו יכולים להיות רגועים, הפיילוט על העיצוב והממשק החדש כבר רץ בעולם מספר חודשים, לכן העיצוב החדש אליו נחשפנו בימים האחרונים, הוא כבר די ישן בקהילות טכנולוגיה/וידאו בעולם.
מטרת הניראות החדשה (לוגו + תפריטים) היא בעיקר גמישות. נוכח העובדה שקיימות פלטפורמות שונות ומגוונות בהם אנו עושים שימוש ביוטיוב, החליטו בגוגל לשנות את הממשק ואת הלוגו בצורה כזו שיתאימו לכל הפלטפורמה. שאגב, ב- GO90 ובפלטפורמות שונות, יוטיוב כבר עושה שימוש רק בכפתור ה- PLAY בתור לוגו.
2. המיקוד – יוצרי תוכן.
העיצוב החדש של YouTube מכוון ליוצרי תוכן. הפופולאריות של תוכן וידאו בפייסבוק, הפכה את הקרב על יוצרי תוכן וידאו לזירה הרותחת ביותר בתעשיית האון ליין וידאו.
העיצוב המינימליסטי נועד לספק תוכן רלוונטי ופרסונאלי יותר. דבר שיעזור ליוצרי תוכן למצוא או להימצא על ידי קהל נכון ורחב יותר עבורם. התפריט החדש מסונכרן בצורה טובה יותר עם האלגוריתם חיפוש של גוגל וזה מאפשר לחפש, למצוא, להיחשף לתוכן וידאו רלוונטי בצורה קלה ומהירה יותר.
3. קולנועית יותר.
התפריט ה"כהה" מזכיר לנו את התפריטים של "נטפליקס", ממשקי טלוויזיות חכמות, כן שרותי ה- V.O.D למיניהם. בדיוק, יוטיוב הופכת לטלוויזיה המובילה בכל סלון. הדרמטיות היא על מנת להבליט את התוכן, לתת לתוכן מסגרת יוקרתית יותר ונגישה יותר.
4. הכול משתנה במהירות.
בעולם הטכנולוגיה שינויים מתרחשים מהר מאוד. אחד הקשיים של ענקיות כמו גוגל הוא לעמוד בקצב השינויים של עולם הטכנולוגיה. בגוגל החליטו לחשוב קדימה כבר היום צעד אחד קדימה.
המודל הנוכחי של YouTube נבנה על גבי הקוד הפתוח של קוד המקור של Google JavaScript, וזה מאפשר לגוגל להביא במהירות ובקלות שינויים חדשים בכל עת שתצטרך או תרצה בכך.
אחד הדברים המעניינים ביותר בכלים שהם מספקים כעת, הוא העבודה שניתן לשחק עם מהירות הווידאו, כיום תוכלו להריץ קדימה מהר יותר, להאט את הקצב של הווידאו והמון כלים נוספים. אלו שבחרו להטמיע את הווידאו באתר שלהם, ייהנו גם כן ממספר חידושים.
5. לא אוהב, לא צריך.
אם לא אהבתם את העיצוב, לא הסתדרתם עם האין סוף אפשרויות הנוספות או שהתפריט השחור דרמטי מדי עבורכם? פשוט לכו לתפריט שלכם ולחצו על “Restore Old Youtube” וחזרתם ליוטיוב הישן והמוכר. (ברור לכם שזה זמני, נכון?)
אז אם בא לכם – כאן תוכלו לקבל פירוט
הכתבה באדיבות רודריגו גונזלס, יוצר ומפיק תוכן ומייסד חברת VEO