תוכן הוא תרנגולת ביצי הזהב החדשה של התאגידים- חלק 1

צילום: מאתר VEO
מותגים מנהלים כיום מגוון רחב ועשיר של פלטפורמות תקשורת מול הצרכן, ככל שהמותג גדול יותר, כך המחויבות לייצר, לענות ולהיות נוכח היא גדולה יותר. משמע, מותגים מייצרים המון תוכן. רק כדי להבין את המספרים, הביטו ביצרנית הג'אנק פוד – מק'דולנדס.
מק'דונלדס דיווחה כי בשנת 2016 ייצרה כ- 2500 "חתיכות" של תוכן שיווקי, שיצרו כ- 308 מיליון צפיות. בשנה הבאה הם עומדים להכפיל ל – 5000 "חתיכות" תוכן שיווקי.
הכתבה באדיבות רודריגו גונזלס, מייסד ומנכ"ל חברת תוכן הוידאו החכם VEO
אני אישית עוד לא מצאתי מחקר מקיף ומשכנע על השפעתו ותרומתו של תוכן עבור מותג, אבל היום ניתן למדוד הצלחה של תוכן שיווקי גם ברמת הרווח הכלכלי, וזה מתחיל לתת ליצרית תוכן עבור מותגים משמעות שונה לחלוטין. הנה לפניכם, החלק הראשון מחמש הדרכים בהם מותגים יכולים להפוך תוכן כמקור רווח נוסף.
1. לייצר תוכן ששווה למותגים אחרים "להיות חלק ממנו" –
Google lunar pixer הינו פרויקט יוקרתי ויוצא דופן של גוגל. תחרות המזמינה לבנות חללית שתנחת על הירח. הקבוצה שתבנה תכנית/פיילוט/הדמיה לחללית שאכן תצליח לנחות על הירח במסגרת הזמן המוקצב, תזכה במימון מלא של גוגל. כחלק מהמהלך גוגל יצרו ערוץ יוטיוב בשיתוף המפיק האגדי ג'יי-ג'יי אברהמס, והפיקו סרטים קצרים המתעדים את תהליך היצירה. תוך זמן קצר, מותגים כמו AUDI ו- DHL, אימצו קבוצות והפכו לשחקנים פעילים בפעילות התוכן. מותגים אחרים החלו לשלם לגוגל על פרסום, שיווק, ובעקיפין מימנו את הפרויקט.
דוגמה נוספת לכך, היא יצירת נכס תוכן, מגזין לדוגמה.
The Red Bulletin מגזין הלייף סטייל של Red-bull, היא דוגמה נפלאה וותיקה. במגזין של רד בול תוכלו למצוא מפרסמים כמו NIKE.
דוגמאות נוספות הם המגזינים של מותגים כמו - UBER וגם AIRBNB.
גם בטלוויזיה הלינארית אנחנו רואים דוגמאות כאלו: America’s Greatest Makers היא תכנית טלוויזיה שממומנת ומופקת ע"י INTEL. המטרה של אינטל היא למצוא את המתכנת הבא.
ניתן לראות, שכאשר מותג מייצר שילוב נכון של השקעה פיננסית, פלטפורמה, מיתוג והנעה לפעולה, תוכן יכול להפוך עבורו מנוע רווח נוסף יוצא מן הכלל.
2. מכירת ישירות
בתעשיית האופנה אפשר לראות שילוב של תוכן שיווקי עם מכירות ישירות, לא רק דרך אתרי רכישה, אלא גם דרך תוכן בידורי. MISSION IMPECCABLE הוא סרט שהפיק וביים הבמאי זוכה פרסים גאי ריצ'י עבור מותג אופנה בריטי - TED BAKER.
זהו מהלך תוכן שיווקי – בידורי המאפשר לרכוש את הבגדים של כוכבי הסרט, לרכוש טריילרים, לרכוש מידע ואף לרכוש את הסרט עצמו.
BMW הפיקה את ESCAPE, סדרת סרטים עם כוכבי קולנוע, אשר מופקת ומבויימת ע"י אנשי קולנוע ומשודרת באתר החברה או בערוץ היוטיוב שלהם.
התוכן מציג בצורה הוליוודית את הדגמים החדשים של החברה, הניתנים לרכישה מיידית און ליין.
כל נושא הרכישה המיידית, הוא ישן אבל חדש. כבר נחשפנו למיזמים בהם ניסו לייצר מערכות אינטראקטיביות מאפשרות לרכוש את חולצתו של גיבור הסרט. אך הפעם מדובר בשינוי מהותי ועמוק יותר. שינוי תפיסתי שגרם לתאגידי ענק להפנים שתוכן הוא הדרך להגיע לצרכן ולשמור איתו על קשר.
ספקית שרותי תקשורת at&t רוכשת בסכום צנוע של 85.4 ביליון דולר את יצרנית התוכן time warner.
למה?
כי זו הדרך להביא צרכנים, זו הדרך לתקשר עם הגולש, זה העתיד של עולם הפרסום, זה העתיד של האינטרנט, תוכן.
פייסבוק, גוגל, אמזון, נטפליקס, הם תאגידים המספקים את כל פתרונות התקשורת, תשתית, מדיה ותוכן. הם מובילים מהפכה ע"י זה שהם הופכים את הדרך להרוויח מתוכן לפשוטה יותר וכל אחד מוזמן לקחת בזה חלק.
השימוש שאמזון עושה בתוכן מצביע על המגמה בצורה ישירה. לייצר תוכן מקורי ולשדר אותו בנקודת המכירה הישירה. החנות שלכם, היא גם הטלוויזיה. עבור השקת משחק הוידאו החדש של טום קלנסי, הפיקו יצרני המשחק ואמזון סדרת סרטים בכיכובם של כוכבי יוטיוב המביאה בצורה קולנועית את ה"סיפור שמאחורי המשחק".
הסדרה משודרת באמזון, כאשר המסך מחולק לשני חלקים – בחלק העליון משודרת הסדרה. בחלק התחתון ניתן לרכוש את המשחק ומוצרים נלווים.
פייסבוק משדרגת מדי יום את שרותי הרכישה המידית על בסיס המלצות ומידע על הגולש. GET THINGS DONE – מאפשר לרכוש בצורה ישירה מדף הפייסבוק של עסק. זה עניין של זמן עד שנרכוש בצורה ישירה תוכן וידאו מפייסבוק.
תם חלק א'. יש עוד מספר דוגמאות איך להרוויח מתוכן- מוצרים, שירותים, אירועים, אבל אשאיר את זה לחלק ב'. בכל זאת, אינטרנט והכל צריך להיות קצר וקולע. תודה למי שקרא עד כאן, בחלק השני, יש גם כמה מותגים ישראלים שהבינו והחלו ליישם את השימוש בתוכן כמקור רווח נוסף.