טיפים מועילים לכניסה לתחום המשחקים
צילום: צילומסך
מול 85 הצופים שהשתתפו, ניהלתי פאנל של 3 מנהלות משאבי אנוש וגיוס מחברות הגיימינג המובילות.
אני שמחה להביא לכם את עיקרי הדברים שהצלחתי לסכם תוך כדי הנחיית הפאנל בזום, דבר שלא עשיתי קודם. משתתפות הפאנל היו קרן שומר מ CrazyLabs, בתיה איבניצר מ Plarium, ומיכל דניאל מ Playstudios.
התחלנו בשאלה החשובה, איך בעצם משמרים הווי של עובדים בחברה כאשר כולם או רובם עובדים מהבית ואיך עושים זאת בזמן הסגר...
נשמע שזה אתגר שדרש המון יצירתיות והפאנליסטיות עמדו בו: חבילות שבועיות לעובדים ולמשפחות, סדנאות זום משפחתיות, ואפילו מפגשים לריצה אחד על אחד בפארק עם המנהל הישיר. כמובן, תוך שמירה רציפה בכל תקופת הסגר על קשר עם העובדים וכמובן מפגשי צוות קבועים בזום.
מה שעניין אותי במיוחד, בגלל האופי של תעשיה וכן של הצופים במפגש, היה תהליך הגיוס.
גיליתי שחלק מן החברות משתמשות היום בשאלונים שבכלל לא דורשים קורות חיים, אלא בוחנים את הכישורים המקצועיים והאישיים ומתמקדים בסל הכישורים הכולל ולא דווקא ברשימת המכולת הסטנדרטית. בחברות מתקיימים גם תהליכי קליטת עובדים מסודרים מאד, בטווח זמן שמאפשר למידה, השתלבות והבנת התפקיד,
היו לשלושת הפאנליסטיות מספר טיפים חשובים מאד לתהליך גיוס שהוא רלוונטי בעצם לכל תהליך ולאו דווקא מול עולם פיתוח המשחקים, ואני שמחה להביא אותם בפניכם:
1) תפנו למשרה אם אתם מתאימים לרוב הדרישות המפורטות בה. בניה של פרופיל משרה היא תהליך רציני שמלווה מחשבה ועבודה רבה מצד המנהל/ת המגייס/ת ואש/ת משאבי האנוש. להגיש קורות חיים למשרה כאשר אין התאמה בין היכולות שלכם לבין חלק גדול מבין דרישות המשרה גורמת לכם נזק.
2) אל תשלחו הרבה פניות להרבה משרות שונות באותו ארגון – המערכת תזהה שכבר פניתם לכמה משרות באופן לא רלוונטי ואם כבר יש משרה רלוונטית הפניות הלא רלוונטיות שלכם יכולות לגרום לכם נזק. תראו איך אתם מצליחים לפנות למשרות שרלוונטיות לכם.
3) מי שיש לו קשרים, לא צריך פרוטקציה: נסו למצוא חבר/ה או מכר/ה שעובדים בחברה ובקשו שיחברו אתכם למשרה או למנהל הרלוונטי. המלצה אישית נשקלת בחיוב רב כאשר בוחנים עם מי להתקדם בתהליך.
4) משימת בית – משימת הבית מדמה את המשימות שתעשו בתפקיד העתידי באופן קבוע. אם אתם מתבאסים מאחת, אולי התפקיד לא בשבילכם.
5) אם הגעתם לראיון, אתם חייבים לדעת הכל על החברה, על המוצרים שלה, לשחק במשחקים, להתעמק בדרך שהחברה עשתה. ידע הוא כוח ומועמד/ת שמגיע בלי להכיר את החברה והמוצרים שלה גורם לעצמו נזק.
6) בראיון: נבדקת ההתאמה ל DNA של החברה (אין להפריז בחשיבות ההתאמה הזו), האם יש כישורים בין אישיים טובים, האם המועמד הוא אדם שנעים לעבוד איתו, בשום פנים ואופן לא לדבר באופן שלילי על מקומות העבודה הקודמים שלך, קולגות או מנהלים, וכמובן- ההתאמה למשרה ולמנהל הישיר.
7) שמרו את פרופיל הלינקדין שלכם טוב ומעודכן. תמיד בודקים אותו ומסתכלים בו.
8) אם יש משהו אחד שאתם חייבים לדעת, לא משנה לאיזה תחום, זה ניתוח דאטה. גם מעצבים, גם אנשי תוכן, הכל הכל מדיד היום, ויכולת למדוד תוצאות וביצועים נותן לכם ייתרון עצום.
9) אם אתם פונים למודעה בתחום של המשחקים- תאהבו משחקים יותר מאת החיים עצמם ... :)
בהצלחה!!