איך לקדם עסק קטן בדיגיטל?
צילום: Image by Photo Mix from Pixabay
לא שהיינו זקוקים לעוד הוכחות, אבל בכל זאת, שנת הקורונה הוכיחה מעל לכל ספק כי עסקים כיום חייבים לייצר נוכחות דיגיטלית יעילה וחכמה כדי להישאר רלוונטיים, להמשיך לצמוח עם עוד לקוחות ואפילו כדי להישאר קיימים. זה נכון לעסקים גדולים ובהחלט גם לעסקים קטנים – שהיום רבים מהם נמצאים במירוץ להיכנס למרחב הדיגיטלי ולא להסתמך רק על פעילות במרחב הצרכני הפיזי והישן – מה שמצריך הקמת פעילות דיגיטלית וכמובן גם שיווק וקידום עסק במרחב הדיגיטלי.
אבל איך מקדמים עסק קטן בדיגיטל, איך בוררים מה יעיל ונכון ומה סתם מבזבז לכם זמן וכסף?
בשאיפה, עוד כמה דקות תדעו הרבה יותר ותוכלו להתחיל לקדם את העסק הקטן שלכם בצורה יעילה, חכמה ומשתלמת כלכלית.
לפני הכל, ברור לנו שעסקים קטנים נמצאים במציאות עסקית וכלכלית מורכבת שהיא כמעט תמיד לחוצה פיננסית, לכן ננסה להתמקד כאן בפתרונות אפקטיביים אבל גם זולים ונגישים יחסית למגזר העסקים הקטנים. אז אפילו אם ההכנסות מהעסק הקטן שלכם הן בפועל גם המשכורת היחידה שלכם, יש לכם אפשרויות אפקטיביות שנין ליישם כדי לקדם את העסק שלכם בדיגיטל וכך להגדיל את פעילותו ואת ההכנסות שלכם.
נכסים דיגיטליים שאתם לא יכולים בלעדיהם
כדי לייצר נוכחות דיגיטלית יעילה ורלוונטית ובטח כדי לקדם עסק קטן במרחב האינטרנטי, יש כמה נכסים דיגיטליים (אחת מהמונחים החמים לאחרונה) שאתם פשוט לא יכולים בלעדיהם – כי אפילו אם העסק שלכם חי וקיים במרחב הפיזי, כדי לקדם אותו בדיגיטל אתם צריכים שיהיה לעסק גם "בית" דיגיטלי!
• אתר אינטרנט עסקי – אפילו להתחיל באתר תדמיתי מעוצב, איכותי ומהיר ומשם להתקדם לאתר מורכב ומושקע יותר עם צמיחת העסק. *רצוי על פלטפורמת וורדפרס ועם כלי בניית אתר שתוכלו לבצע שינויים ותוספות בעצמכם.
• דפים עסקיים במדיות חברתיות – בהתאם למהות העסק שלכם ותחום פעילותכם. פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו'.
כמובן שרק על שני הנושאים של הקמת אתר אינטרנט לעסק ותחילת פעילות עסקית במדיה חברתית אפשר לכתוב המון תוכן חשוב ויעיל, אך כרגע נתקדם מכאן לאפשרויות הפרסום והשיווק המעשיות שלכם לקידום העסק הקטן שלכם בדיגיטל.
קידום לוקאלי עם שירות "העסק שלי בגוגל" – קדמו את העסק שלכם ברמה המקומית!
אם יש לכם עסק קטן הפועל באזור גיאוגרפי מסוים בלבד – למשל עסק המספק שירותים מקצועיים ולא מוצרים – אז אין טעם לשווק ולפרסם למשתמשים בכל הארץ ויותר יעיל, זול וכדאי לשווק באופן מקומי וממוקד לקהל היעד שבאמת נמצא באזור הפעילות שלכם. קידום לוקאלי כולל אלמנטים שונים של אופטימיזציית האתר לחיפוש גוגל, אך גם פעולות פשוטות יותר כמו אינטגרציה של פרטי העסק שלכם לתוך המערכת של גוגל מפות – אבל בעיקר מדובר על רתימת היכולות של שירות "העסק שלי בגוגל" (Google My Business).
הכלי המעולה הזה מבית גוגל מאפשר לכם לבנות בקלות ובחינם כרטיס עסקי מפורט, עם כל הפרטים השימושיים והחשובים ביותר כמו מיקום, טלפונים, שעות פתיחה, ניווט ישיר לעסק, שליחת הודעה ע"י הגולשים, קישור לאתר העסק, ביקורות של לקוחות ותמונות.
יש לכם עסק קטן עם נוכחות פיזית ומתן שירותים ללקוחות במיקום גיאוגרפי מסוים? אתם חייבים לבנות כרטיס עסקי בשירות העסק שלי בגוגל!
יצירת תוכן איכותי ורלוונטי
דרך נוספת בה אתם יכולים לקדם את העסק והאתר שלכם, בזול ועם תוצאות אפקטיביות, היא לייצר תכנים איכותיים, רלוונטיים ובעלי ערך אמיתי לגולשים ולהעלות אותם לאתר או לבלוג באתר שלכם. אפשר גם להפיץ את המאמרים המעולים שתפיקו בפרופילים החברתיים שלכם להגברת חשיפה. יצירת תוכן איכותי מסייעת בקידום האורגני של האתר שלכם והיא מהווה את הבסיס לשיווק דיגיטלי במציאות האינטרנטית היום. דרך מאמרים מעולים תוכלו גם לקדם את העסק שלכם וגם להראות ללקוחות פוטנציאליים שאתם מקור מקצועי וסמכותי בתחום הפעילות שלכם.
שיתופי פעולה עם אתרים ועסקים אחרים
כדי להגביר חשיפה דיגיטלית לעסק הקטן שלכם, תוכלו ליצור שיתופי פעולה עם אתרי ועסקים אחרים. שיתופי פעולה אלו יכולים למשל לפרסם מאמר שלכם באתר הקשור לתחום פעילותכם אך אינו מתחרה בכם ישירות, עם קישור לאתר שלכם כמובן, או אפשרות נוספת היא להציע ללקוחות העסק האחר מבצעים מיוחדים ומשולבים יחד עם העסק שלכם.
הפקת סרטונים וקידומם
תכני וידאו הם המדיום הפופולארי ביותר בהיבטים רבים כיום, לכן הפקת סרטונים איכותיים – מקצועיים, אינפורמטיביים או שיווקיים – וקידומם בצורה יעילה, אורגנית וממומנת, ביוטיוב, פייסבוק ופלטפורמות תוכן רלוונטיות אחרות יכול לתרום לקידום העסק שלכם בדיגיטל.
אפשרויות נוספות לקידום עסק קטן בדיגיטל
יש כמובן עוד הרבה אפשרויות לקידום ושיווק העסק שלכם במרחב הדיגיטלי, אך אפשרויות אלו יכולות בהחלט להיות מורכבות יותר ליישום וכפועל יוצא גם יקרות יותר – למרות שחלק מאפיקים אלו בהחלט יכולים להביא תוצאות טובות ורלוונטיות. נסקור בקצרה כמה מאפשרויות נוספות אלו:
• פרסום בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל – מודעות טקסט לצד/מעל תוצאות החיפוש, לפי מילות מפתח רלוונטיות.
• קמפיין פרסום בפייסבוק – פרסום עם אפשרויות מעולות ומעמיקות להגדיר פרסום רק לקהלי יעד ספציפיים מאוד.
• להיכנס לתהליך מתמשך של קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO). כיוון מומלץ-אפקטיבי מאוד ומצריך זמן, סבלנות והשקעת משאבים עד לקבלת תוצאות חזקות ומהותיות.
• שיווק בדוא"ל – אפיק רלוונטי וחשוב לעסקים קטנים, אך כזה שקריטי ליישם בחכמה ובדיוק כדי למנוע בזבוז כסף וקבלת תוצאות הפוכות מהמצופה. בנו רשימות לקוחות ודיוור והפיקו מיילים מעוצבים, אטרקטיביים ועם הצעות ערך משמעותיות.
השורה התחתונה
למרות שהתחום כולו עשוי להיראות ענקי ומאיים, יש לכם אפשרויות זולות, נגישות ויחסית פשוטות לשיווק וקידום העסק הקטן שלכם בדיגיטל. אתם צריכים כל הזמן ללמוד ולהתפתח גם בהיבט זה של ניהול עסק במציאות הנוכחית וכמו כן להבין שבעוד שיש אפשרויות רבות בשיווק דיגיטלי שאתם יכולים ללמוד ולנהל לבד, יש רבות אחרות שאתם חייבים להיעזר באנשי מקצוע חיצוניים כדי לקבל תוצאות מיטביות ולהשאיר לכם זמן ומשאבים באמת לנהל את העסק שלכם.
הכתבה באדיבות אור פיאלקוב, פיאלקוב דיגיטל
אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בפייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.
הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.