עוד מסמר בארון הקבורה של הטלויזיה

צילום: PIXABAY
תאגיד התקשורת נמצא במגעים עמוקים עם חברות תוכן, אולפנים בהוליווד על מנת לייצר תוכן מקורי שיעלה בפלטפורמה/טלוויזיה החדשה של פייסבוק.

מה זה אומר? פשוט מאוד. כל התקציבים יעברו לדיגיטל. הטלוויזיה הלינארית שעובדת ב – PUSH פשוט תעלם מהעולם. אם עד היום יוטיוב הייתה הפלטפורמה שמזוהה עם וידאו, כעת פייסבוק עומדת לנגוס בשוק החשוב והמשפיע ביותר בעולם התקשורת. באופן לא מפתיע פייסבוק מכוונת לקהל יעד בין גילאיי 17 עד 30, כאשר רוב התוכן בתחילת הדרך יהיה קומדיה, ריאליטי ומדע בדיוני. אחד מגופי התקשורת שכבר נמצאים במגעים מתקדמים עם פייסבוק הם BUZZFEED כאשר הסכומים המדוברים הם 35 אלף דולר לפרק/תכנית עבור תוכן קצר (5 עד 10 דקות) ועד 250 אלף דולר לתוכן ארוך (20 עד 30 דקות). פייסבוק שומרת לעצמה את הזכות להרוויח 100 אחוז מהפרסומות.

איך זה יעבוד? תכירו את האפליקציה WATCH (כן, שם מקורי). פלטפורמה שבה תוכלו לצפות, לנהל, לעלות, לשתף, לעשות כל דבר עם התוכן וידאו שאתם אוהבים. אם תצללו לתוך הפיצ'רים של WATCH תוכלו להבין כמה הפלטפורמות הישראליות נמצאות מאחור מבחינת הרגלי צריכת תוכן. התוכן הופך לפרסונאלי ומותאם לזמני הצפייה האישיים עד רמה שזה קצת מפחיד, אבל מצד שני זה נהדר שאצפה רק במה שבאמת מעניין אותי מתי שיהיה לי נוח.

אותי זה לא מפתיע, הרי כל העולם עובר לשידורי OTT ותאגידי ענק מקימים לעצמם פלטפורמות שידור, מה הקשר בין AMAZON לסדרות?!? גם דיסני, שהמיקוד העסקי שלה היה במכירת התוכן או זכויות שידור, הודיעה לאחרונה כי היא תהפוך לפלטפורמת SVOD (סוג של נטפליקס) ותתחיל גם לשדר. אני מאמין שבישראל נרגיש את השינוי ונוכל ליהנות מרוחב פס מהיר מספיק כדי לצפות בסדרות בלי שיתקעו כל הזמן, שרותי OTT חכמים ושוק תוכן דיגיטלי פורה, רק לאחר שתוסדר התחרות בתשתיות אינטרנט ולא הכול יישאר אצל אדם אחד.. רמז, פרשת 3000.

הכתבה באדיבות רודריגו גונזלס, יוצר ומפיק תוכן ומייסד חברת VEO





