עניין של קליק: איך לבחור משרד דיגיטל?

צילום: רוני ארזי
אתם בעלי עסק שרוצים לפרסם ולהגדיל מכירות ולשם כך מעוניינים להיעזר במשרד או בסוכנות דיגיטל. יש לא מעט אופציות בשוק, מה שאולי יכול לבלבל, אבל הכי חשוב להתחיל בלדעת מה מחפשים: תוכן לאתר, אולי דפי נחיתה או קמפיינים בטיקטוק, ומה בערך התקציב שלכם עבור כל זה. בתקציב מאוד צנוע ושאיפות צנועות, למשל, ייתכן שיותר משתלם לשכור פרילנסר בודד. ועדיין, בכל משרד שעמו תתייעצו, יש דברים שאסור להתפשר עליהם.
בחרו משרד שנותן לכם תחושת ביטחון כלקוחות.
במשרד דיגיטל איכותי ומנוסה יידעו לשאול אתכם מה המטרות שלכם בשיווק המוצר, מה היקף התקציב ופרטים שחשוב לדעת, וכך לבנות עבורכם אסטרטגיה ותוכנית אישית שתלווה בהסברים עד הפרטים הקטנים ביותר, בתכנון מסודר לטווח ארוך, בעדכונים, בתשומת לב ובשקיפות מלאה. מעבר לזה, בטחו באינטואיציות שלכם כשאתם מגיעים לפגישת היכרות: אם משהו מרגיש לכם לא נכון, לא מקצועי או לא מספק לדרישותיכם, עברו הלאה. כשתפגשו את המשרד הנכון כבר תדעו. זה עניין של קליק.
בחרו משרד ששומר על גמישות לפי צרכי הלקוח.
בלי "שטאנצים" קבועים, בלי פתרונות "פס ייצור" אחידים לכולם. בחרו משרד שבאמת לומד אתכם כלקוחות ומכיר את קהל היעד אליו אתם מכוונים, וגם מוכן לבצע תחקיר מעמיק אם יהיה צורך. הוא יוכל לדבר עבורכם בכל שפה שהמותג שלכם דורש, על כל הדקויות הקטנות ביותר שכרוכות בזה, כמו חליפה שנתפרת עבורכם בדיוק. הפיצוח המקצועי הזה הוא-הוא הדבר שישאיר את המותג שלכם זכיר, בלי להיבלע בים של מותגים דומים. בקשו להתרשם גם מאיכות העבודות הגרפיות של המקום. ביצועיסטים פשוטים יש הרבה, אבל מיתוג גרפי מעולה יכול לעשות הבדל אדיר במכירות.
יצירתיות
לכאורה, דרישה בסיסית ומובנת מאליה כשניגשים לבחור סוכנות דיגיטל: ודאי שהקמפיין שלכם צריך להיות מופקד בידי אנשים יצירתיים. אבל יצירתיות היא לא בהכרח שואו צבעוני וזיקוקים. לא כל מוצר הוא "סקסי" למכירה ומאפשר להשתולל אוטומטית עם הדמיון. למעשה רוב הפרוייקטים המטופלים בסוכנויות דיגיטל הם צנועים למדי, או דורשים שמירה על טון ממלכתי וסולידי. לא משנה מה המוצר שלכם, אנשי קריאייטיב יצירתיים יידעו מאיפה לגשת לשיווק שלו, על מה לשים דגש ואיזה "אישיות" ייחודית ליצור לו מול המתחרים. זוכרים את הביטוי "למכור קרח לאסקימוסים"? בפרסום טוב - הכל אפשרי. גם זה.
רוני ארזי הוא בעלים ומנכ"ל של משרד הפרסום 'משרוקית דיגיטל' ב-9 שנים האחרונות.