טלויזיה, דיגיטל, הצרכן הישראלי והשוק הסיני
צילום: סלפי
ב- 19 בינואר התקיים במשרדי PwC Israel בת"א מפגש שולחן עגול בנושא "החיפוש אחר חוויית המשתמש האולטימטיבית - מגמות עדכניות בתעשיית הבידור והמדיה". במפגש, שהיה חוויה אולטימטיבית לכשעצמו, הושק מגזין הבידור והמדיה הישראלי של PwC Israel, המציג ניתוחים ותחזיות של תעשיית הבידור והמדיה – הגלובאלית והישראלית – לשנים 2015-2019, וכולל תובנות בנוגע למגמות המניעות את התעשייה ולהתפתחויות הגלובאליות הצפויות בה.
את המפגש פתח עמיר גלייט, שותף וראש מגזר תקשורת, בידור ומדיה בפירמה, ודיבר על מגמות גלובליות ולוקאליות המשפיעות על מגזר הבידור והמדיה. מגמות רבות בתחום בישראל, כמו צמיחת תחום הגישה לאינטרנט והפרסום בנייד ובווידיאו, תואמות את המגמות העולמיות, אך ישראל מאופיינת גם במגמות שונות מעט מהמצב הגלובאלי, כגון חולשה יחסית של מגזר הפרסום בכללותו ודומיננטיות של תחום האינטרנט הנייח.
אחריו, דיבר דניאל רבנר, מנכ"ל RAVNER (לשעבר, Practical Innovation), חברה לפיתוח עסקי וחדשנות בתחומי הבידור והמדיה, על תחום הטלוויזיה, בהרצאה "להישאר רלוונטי – מדריך פרקטי לשינויים הדיגיטליים שמעצבים את העתיד של תעשיית הטלוויזיה", לפיה, כדי להישאר רלוונטיים, על השחקנים בתחום לצאת מהקיבעון המחשבתי בנושא אסטרטגיה דיגיטלית, לפתוח את הראש ולהבין שאפשר לעשות ממנה כסף, מה גם שבקרוב, לא תהיה ממש ברירה אחרת.
בהמשך דיברה יינג וונג, מנהלת פיתוח עסקי, דסק סין בפירמה, על הצרכן הסיני בעידן הדיגיטלי, הראתה שלכל אתר, רשת חברתית או אפליקציה פופולאריים יש תאום סיני שלא ידענו עליו, והכירה לנו את האפליקציה החברתית שמיליאירד סינים ועוד רבים רבים שאינם סינים ברחבי העולם משתמשים בה, גם לצרכי תקשורת עסקית –WeChat.
אחרי הפסקה קצרה למינגלינג, דיבר לי-אור אברבך, עורך מגזין "פירמה" וכתב התקשורת והמדיה של גלובס, על אתגרי העיתונות בישראל לאור המציאות המשתנה, שכופה על מרבית העיתונים, כמו גם על חלק מפלטפורמות המדיה האחרות, בישראל ובעולם, להתמקד בתחום שהם הכי טובים בו ולנטוש תחומים אחרים, להתייעל, ללמוד להתקיים כארגונים "רזים" ולעשות יותר עם פחות.
חתמה את האירוע ג.יפית, בעלי קבוצת הפרסום ג. יפית תקשורת ורשת סטימצקי, שרואיינה על-ידי לי-אור אברבך, וסיפרה על אתגרי שוק הפרסום, וכן שוק הספרים, בישראל מנקודת מבטה. היא דיברה על פעילות דרך רשת בלוגרים, שממליצים על מוצרים לעוקבים שלהם, ועל כך שהיום כל אחד מאתנו יכול להיות "ג.יפית", וסיפרה, לשמחת חלק מהמשתתפים, על כך שבסטימצקי עובדים על אפליקציה, או כלי, לקריאה נוחה וחדשנית של ספרים דיגיטליים. אמירה זו מתאימה בהחלט לכך ששוק ספרי הקריאה והעיון הדיגיטליים בישראל צפוי לצמוח ב- 33% בשנים הקרובות, כפי שניתן לקרוא במגזין שלנו.
יפית סיפרה בריאיון על חנות מסוימת בארה"ב, שהרשימה אותה מאוד בשירות הלקוחות המכירתי שלה, ואשר קידמה אותה הבדרנית אלן דג'נרס. מה מתאים יותר מלסיים את האירוע בסלפי נוסח סלפי האוסקר המפורסם של דג'נרס? שלהבת סגל, מנהלת הפיתוח העסקי בחברת הייעוץ שלנו ומנחת האירוע, העלתה את הרעיון וצילמה, וזו התוצאה.
תמונות נוספות מהאירוע ניתן לראות כאן.
להתראות באירועים הבאים!