כוחו של המותג

צילום: Image by Peggy und Marco Lachmann-Anke from Pixabay
לרגל תחרות המיתוג של ישראל ISRAEL BRAND AWARD
אשר תתקיים ב 14.7, ובימים אלו ממש ניתן להגיש מועמדות אליה ( ההגשה נסגרת ב 31.5) אנו יוצאים בסדרת כתבות על מיתוג .
הכתבה הראשונה עוסקת ומנתחת את ההשקעה במותג לטווח הזמן הארוך .
'מותג' מעולם לא היה חשוב יותר. ככל שהמותג חזק יותר, כך ההחזר לבעלי העסקים גבוה יותר, כך גמישותו בעתות משבר - עובדה מוכחת, שהודגשה בימי הקורנה- החזקים שרדו.
בניית מותגים מוצלחת מתחילה מההבנה שאנחנו נמצאים בה לטווח הארוך. רגע ההארה הוא שבניית מותג אינה עלות, אלא השקעה.
מדידה אינה פרויקט להראות ולהרשים; זהו נתון משמעותי לתהליך קבלת ההחלטות.
מדידה ומעקב אחר התקדמות חשובה רק אם יש עקביות לכל אורך הזמן. בניית או שיפור האסטרטגיה של המותג קודם לכל.
סחר בתהילה בלבד יכול להשאיר מותג במצב חיצוני ובעייתי, שכן הקשר עם הצרכנים נשחק וזה גורם לירידת הערך של המותג.
זה מרגיש שהקלישאה הישנה אינה מתקבלת על הדעת: "דברים טובים" לא "מגיעים למי שמחכה". דברים טובים מגיעים למי שעובד באופן שיטתי להשיג אותם. אבטחת מכירה והגדלת נתח השוק שלך אינן תוצאה של פעולה אחת, אלא סדרה של פעולות שדורשות תכנון מוקפד.
מחקרים מראים שמותגים חזקים ניתן לבנות רק לאחר חצי שנה , ומותגים אשר השקיעו 80% בטווח הזמן הקצר בטווח הארוך הפסידו.
ראו מה מנכל אדידס אומר :
לאורך השנים השקענו בטווח הזמן הקצר, והפסדנו . אדידס סבלו מירידה רצופה במכירות ובערך המותג במשך 8 שנים. היחס הנכון של חלוקת התקציב בבניית מותג חזק הוא 60/40
60% השקעה לטווח זמן ארוך ו 40% להשקעה לזמן קצר
אז מדוע כל כך חשוב לעסקים להשקיע במותג שלהם:
1. מיתוג עוזר לאנשים לזהות ולהכיר את המוצרים והארגון שלך
מותג הוא יותר מסתם שם, עיצוב לוגו או איזה סלוגן מגניב - זה כל מה שמקיף את הארגון שלך ועוזר להבדיל אותך מאחרים. לדוגמא, ניתן להשיג מיתוג באמצעות:
הזהות החזותית של המותג (לוגו, אתר וצבעים, הם רק כמה דוגמאות).
פרסום ותקשורת
עיצוב מוצר ואריזות
חוויה בחנות
תמחור
חסות ושותפויות
חשוב על מותג כאדם, לכל פרט יש את האישיות שלו, את הדרך להתלבש, לתקשר, את הערכים, את החברים, את המאפיינים ואת הסיפור לספר. זה שמרכיב את מי שאנחנו וזה גם המאפיינים האלה שעושים מותג.
דוגמה מצוינת למותג שהצליח ליצור זהות חזותית של המותג באמצעות עיצוב האריזה שלו היא Minute Maid. בשנת 2009, הם עיצבו מחדש את אריזותיהם למגוון מוצרי הפרימיום שלהם כדי להבטיח שקל לזהות אותם על המדף.
הם יצרו מראה קוהרנטי ומאוחד שקל לזהות את קווי המוצרים, המדינות והתרבויות השונות.
2. מותג הוא מה שמייחד את החברה שלך מהמתחרים
אנשים לא נוטים לקיים יחסים עם מוצרים, הם נאמנים והמחויבות היא למותג. אם לא היה מיתוג על מים בבקבוקים, הצרכנים היו קונים רק מים וכל מים, זה לא משנה איזה הם כולם נראים אותו הדבר.
אבל עם מיתוג אתה הופך את המוצר שלך לשונה, זו הסיבה שהצרכן נכנס לסופרמרקט ורוכש את המים שלך מעל המתחרים שלך. וזה לא בגלל שטעמו שונה, זה בגלל שהם יכולים להתייחס ונאמנים למותג שלך. ההבטחות שהבטחתם להם ואריזת המותג הדהדו את הצרכן הזה והם בחרו בכם.
3. מיתוג עוזר ללקוחות להתחבר אל המוצר שלך רגשית
בניית מותג עוזרת לך ליצור אמון עם שוק היעד שלך, זה עוזר ליצור נאמנות למותג, כך שלקוחות אלה ממשיכים לחזור. ערכים ייחודיים מוטבעים במותג שלך ועוזרים ליצור הזדהות רגשית למותג.
4. עוזר לצרכנים שלך לבחור בביטחון
מותגים מספקים לצרכנים סיבות לבחור את המוצרים או השירותים שלהם. חברה שמתקשרת בהבטחה ברורה למותג ולמעשה כל הזמן מבטיחה את ההבטחה הזו לאורך זמן, כנראה תבנה מספר איתן של לקוחות נאמנים.
זו הסיבה שמותגים חזקים נתפסים לרוב כ"קיצורי דרך "בתהליך החלטת הרכישה של הצרכנים. הצעה עקבית וברורה יחד עם חווית מותג חיובית מרגיעים את הלקוח כי הם יודעים בדיוק למה לצפות בכל פעם שהם עוסקים במותג.
לדוגמא, כשמדובר בנעלי חורף נוחות, המותג הראשון שכנראה יעלה בראשכם הוא UGG. מותג זה מתמחה בהצעת נעלי חורף "מכוערות" אך עם זאת נוחות וחמות - ולקותותיהם אוהבים אותם על כך!
5. מיתוג הוא האסטרטגיה הטובה ביותר למשוך עובדים מוכשרים ביותר
מיתוג מעסיקים משמש כדי למשוך כישרונות איכותיים לחברה שלך ולעזור לשמור על העובדים הקיימים שלך. זה עוזר לקהל שלך להבין "למה אני צריך לעבוד בשבילך" באופן שמציג את הארגון שלך כמקום מצוין לעבוד בו.
דוגמה מצוינת למותג שמיטיב למשוך עובדים ולשמור עליהם היא גוגל. הם מפרסמים את כל הטבות העובדים שלהם (תרמילי תנומה, ארוחות חינם, קריירה בינלאומית) באינטרנט. כמו כן, הסלוגן של גוגל קריירה : "תעשו דברים מגניבים שחשובים", יכול לשכנע כל אחד לעבוד עבורם.
6. מיתוג עוזר לך לבנות אמון עם בעלי עניין רבים ושונים
אסטרטגיות מיתוג לא נוצרות רק כדי להגדיל את מספר הלקוחות בארגון או כדי למשוך כישרונות איכותיים ביותר. מיתוג מסייע לחברות לעצב את המוניטין של החברה שלה ולמשוך מגוון בעלי עניין: לקוחות ועובדים, אך גם משקיעים, שותפים עסקיים, ספקים, ממשלות, מובילי דעה, רוכשים ובעלי רישיון וכו '.
למשל, ספקים אוהבים לעבוד עם חברות שידועות במקצועיות שלהן, משקיעים ישקיעו בחברות שיש להן מוניטין טוב - וכן הלאה.
7. מיתוג מאפשר לך להיות ברור מול האסטרטגיה של הארגון שלך ולהישאר ממוקד
כדי לבנות מותג מצליח כולם צריכים להיות ממוקדים באותה הדרך. מהמנכ"ל ועד העובד בקומת החנות, כולם צריכים להאמין באותו חזון ובאותה מטרה. הכיוון הזה הוא שגם יניע את העסק שלך להצלחה. אם יש לך עובדים שבאמת מבינים ומאמינים במה שהם עושים ולמה הם עושים את זה, זה יעבור גם ללקוחות. זו הסיבה שחשוב שתהיה אסטרטגיה ברורה של המותג ותספק לכל האנשים העובדים עבור החברה שלך הנחיות מותג מובנות ומפורטות, שישקפו את מטרת המותג, הערכים, האסטרטגיה וקודי התקשורת.
רוצים לראות דוגמה לארגון שיש לו חזון ברור למותג שלו? עיין בהנחיות המותג של WWF.
8. בניית המותג עוזרת לך להרחיב את העסק שלך
מיתוג הוא יותר מסתם מונח שיווקי מהודר. מיתוג לחברות גדל בחשיבותו עם השנים ולחלקם הוא אף נכלל כעת במאזן.
למה? כי להיות בעל מותג יקר מסייע בפיתוח עסק רווחי. כן, הוא יותאם וישתנה עם השנים אך מותג חזק שמסוגל להסתגל ישרוד כל מבחן זמן ויבטיח עסק עתידי. תסתכל על קוקה קולה, אפל ומקדונלד'ס כדי להבין את הערך של מותג. כמו גם לאפשר לך לשמור על בסיס הלקוחות הנאמן שלך, אסטרטגיית המותג שלך אמורה גם לאפשר לך למקד ולמשוך לקוחות חדשים. ולכן הגדילו את המכירות!
יתר על כן, חברות מעוניינות כעת לקנות או להשקיע בחברות אחרות לא עבור חומרי הגלם או העובדים אלא עבור ערך המותג המוצמד אליו. "המותג שלך הוא ההשקעה החשובה ביותר שאתה יכול לעשות בעסק שלך", (סטיב פורבס)
לסיכום
מיתוג הוא יותר מעיצוב של מוצר, לוגו או שפה. מדובר בכל הדברים הללו ויותר, חווית לקוח, הבטחות מותג, פילוסופיה של החברה ותרבות. זה כל המאפיינים של מה שעושה אותך, אתה. אם נחזור לדוגמא האנושית, כל פרט הוא שונה, ייחודי, ויש לו משהו אחר להציע. ההבדל הזה הוא שמייחד אותנו, איך זה מתואר ומשווק הוא זה שהופך חברות למובילות בענף שלהן.
לאתר תחרות המיתוג של ישראל ISRAEL BRAND AWARD