מי תהיה חברת המיתוג הטובה בישראל? ב13.7 נדע.
צילום: תחרות המיתוג
כמעט כל חברות המיתוג הבולטות בישראל מתחרות על המקומות הראשונים, חברות כמו פירמה, OPEN, ברוך נאה, מיכל סודאי, אירית חיון, קונספטיקה, Designit, יותם בצלאל, wicked, Re Lavent, Baysberg
וכן חברות הי טק וחברות גדולות במשק שעשו מהלכי מיתוג יוצאי דופן. גם למעצבים ומעצבות עצמאים יש קטגוריות של מיתוג עסקים קטנים ואריזות מוצר.
.
תחרות ISRAEL BRAND AWARD מסמלת את המגמה העולמית- אנו חיים היום בעידן המותגים. חברות מעוניינות כעת לקנות או להשקיע בחברות אחרות לא עבור חומרי הגלם או העובדים אלא עבור ערך המותג המוצמד אליו. "המותג שלך הוא ההשקעה החשובה ביותר שאתה יכול לעשות בעסק שלך", (סטיב פורבס)
מיתוג כיום הוא יותר מעיצוב של מוצר, לוגו או שפה. מדובר בכל הדברים הללו ויותר, חווית לקוח, הבטחות מותג, פילוסופיה של החברה ותרבות. זה כל המאפיינים של מה שמוביל את החברה למימוש החזון. אם נחזור לדוגמא האנושית, כל פרט הוא שונה, ייחודי, ויש לו משהו אחר להציע. ההבדל הזה הוא שמייחד אותנו, איך זה מתואר ומשווק הוא זה שהופך חברות למובילות בענף שלהן. זו מטרת המותג.
תהליך הבדיקה
צוות השופטים שנבחר , מגיע מתחומים שונים ומגוונים: 4 שופטים מהאקדמיה 2 אסטרטגיות 3 מנהלי ומנהלות שיווק 3 מנהלים בחברות הי טק מהגדולות בעולם 2 פרסומאים , 3 אנשי מיתוג, 2 מעצבים . והתוצאה משקל מאוזן ומבוזר ואמין של החלטה .
בנוסף לשופטים אסור להגיש עבודות של עצמם, וזאת על מנת ליצור תחרות בלתי תלויה וללא אינטרסים ככל האפשר.
השלב הראשון – שלב הסינון
מעל 200 עבודות הוגשו. בשלב הראשון יתכנסו 22 השופטים, וינקדו את כל העבודות לפי הקריטריונים אשר נקבעו:
אסטרטגית המיתוג – עד כמה האסטרטגיה מקורית, שונה, חכמה, מה הם ערכי המותג, הקודים ואישיות המותג אשר נבחרו.
בניית השפה המיתוגית –האם שפת המותג בולטת, מרגשת, אחרת . האם הצליחו ליצור זהות ייחודית? הזוכים צריכים להראות שהצליחו לייצר שפה פורצת דרך, שפה לא רגילה, שצריכה להתבטא בעיצוב יוצא דופן וטון ייחודי, בניית אישיות מותג.
חווית מותג –חברת אינטרברנד מהגדולות בעולם, טוענת שכיום עיצוב לא מספיק ומותג צריך מהלכים אייקונים, מה שהם מכנים icon moves ולכן בחוויית המותג אמורים המועמדים להראות כיצד בא המיתוג לידי ביטוי ע"י מהלכים בקרב העובדים או הלקוחות.
אימפקט מיתוגי -
האם תפקיד המותג הוא למכור, כיצד מודדים את השפעת המותג? מצד אחד טוענים הפרסומאים אם אין תוצאה ישירה על המכירות המותג נכשל, ומצד שני אומרים אנשי המיתוג, תפקיד המותג אינו למכור. תפקיד המותג הוא לקבוע את מהות החברה את הייחודיות והבידול, את הזהות. מותג הוא כמו היסודות של הבניין במידה ואין יסודות טובים, כל שיווק שיעשה, לא יעזור והבניין עלול לקרוס.
חברות כמו deloitte , ו kantar , מספרות על ישיבות מנהלים בה מנהל השיווק מבקש תקציב של מיליון דולר להשקעה במותג. שואל אותו מנהל הכספים כמה זה יחזיר לנו על ההשקעה. ומנהל השיווק מוצא עצמו ללא תשובה מספקת.
התשובה הראשונה נמצאת היום במודל החדש brandworth של deloitte הטוען שהוא מסוגל לכמת את ההחזר על גודל השקעה במותג.
לצידו מחקרים של kantar טוענים שהשפעה המותג על המכירות, לא ניתנת למדידה בטווח הקצר,רק כעבור שנה, שנתיים ולעיתים גם שלוש שנים, ראו מה מנכל אדידס אומר :
"לאורך השנים השקענו בטווח הזמן הקצר , והפסדנו . אדידס סבלו מירידה רצופה במכירות ובערך המותג במשך 8 שנים . "
ולכן בתחרות הקריטריון הרביעי נקרא "אימפקט מיתוגי ", קשה למדוד מה חלק המותג על גידול המכירות . אולם בכל זאת אנו חיים כיום בעידן הדורש תוצאות, ולכן בתחרות נדרשים המועמדים להציג את האימפקט המיתוגי – האם המותג עמד במטרות המיתוג , האם השפיע על המכירות או על ערך המוצר , והאם השיג את תפיסת המותג הרצויה. בסופו של דבר המיתוג צריך להראות שהוא סיפור של הצלחה .
בשלב השני – שלב הגמר
עד 5 עבודות מכל קטגוריה שזכו בציון הגבוה עולות לגמר . בשלב הגמר מוצגת כל עבודה בפני צוות השופטים וכל אחד שוב יצטרך לתת ניקוד לפי מקומות 1,2,3 ולנמק מדוע .
היום מותג הוא משאב ארגוני ,לכל דבר
כיום יותר מתמיד מיתוג הוא האסטרטגיה הטובה ביותר למשוך עובדים מוכשרים ביותר
מיתוג מעסיקים משמש כדי למשוך כישרונות איכותיים לחברה שלך ולעזור לשמור על העובדים הקיימים שלך. זה עוזר לעובדים להבין "למה אני רוצה לעבוד כאן" באופן שמציג את הארגון כמקום מצוין וייחודי לעבוד בו.
המיתוג עוזר לבנות אמון עם בעלי עניין רבים ושונים, אסטרטגיות מיתוג לא נוצרות רק כדי להגדיל את מספר הלקוחות בארגון או כדי למשוך כישרונות איכותיים ביותר. מיתוג מסייע לחברות לעצב את המוניטין של החברה ולמשוך מגוון בעלי עניין: לקוחות ועובדים, אך גם משקיעים, שותפים עסקיים, ספקים, ממשלות, מובילי דעה, רוכשים ובעלי רישיון וכו '.
כדי לבנות מותג מצליח כולם צריכים להיות ממוקדים באותה הדרך. מהמנכ"ל ועד עובד הניקיון, כולם צריכים לחיות את אותו החזון ואותם הערכים.
ולכן , הגיע הזמן להתייחס למותג כאל משאב ארגוני ולהשקיע בו בדיוק כמו שמשקיעים בהון האנושי, בציוד הטכנולוגי, ובטיפוח חדשנות החברה .
תחרות ISRAEL BRAND AWARD מקדישה את פרס מיתוג העל
לראובן אדלר, שהיה אמור להיות יו"ר צוות השופטים הראשון ADLER BRAND AWARD
מתוך כל הזוכים בקטגוריות יבחר מהלך המיתוג של השנה best of all branding
ובנוסף יוצגו מהלכי מיתוג העל - מהלכי המיתוג הגדולים שנעשו בארץ במשך 5 השנים האחרונות והם יתחרו על המקום הראשון הזוכה בפרס ADLER BRAND AWARD
ע"ש ראובן אדלר ז"ל אשר נבחר להיות יו"ר צוות השופטים הראשון של ה ISRAEL BRAND AWARDאך לא זכה לכך.
לרכישת כרטיסים לארוע ://brandawards.co.il/israel-brand-award-show-2022/