2 בלילה הם 2 בסרט
תמר דרכלי פוגשת את רועי ורנר לדבר איתו על הסרט שיצא לאקרנים החודש
תמר דרכלי
|
05.10.2012
|
כמה כיף שיש אנשים בחיים שיש מה ללמוד מהם, ורועי ורנר הוא אחד כזה. במאי הסרט "2 בלילה" חולק עם תמר דרכלי כמה תובנות
צילום: יח"צ
אבל לפני זה, איך אפשר בלי טריילר שיצרה עבדתכם הנאמנה בשיתוף עם היוצרים
מה קדם למה? תסריט שעבדת עליו או הרצון לעשות סרט? היה לי רעיון קודם כל. בסוף 2008 ידעתי שאני רוצה לעשות סרט על שני אנשים שלא מוצאים חניה בתל אביב. הנושא הצחיק אותי ונראה לי שזה נושא שאפשר לעשות איתו משהו, ומוזר שעדייו אף אחד לא עשה. זה גם משהו שמבחינה מציאותית אפשרי. לא הפקה מטורפת.. בהתחלה לא היה לי ניסיון ופניתי לחמישה גופי הפקה אבל התאכזבתי לראות את התקשורת עם הגופים ומהר מאד הבנתי שאני הולך להפיק את זה בעצמי.
איך התחילה העבודה המשותפת עם ירון ברובינסקי? חיפשתי מישהו שיעבוד איתי על תסריט, פניתי לכמה אנשים ונוצר החיבור עם ירון. היה לי את החשק והרצון לעשות, ומה שיצא, יצא. מבחינתי, ברגע שיש שותף, זה הרבה יותר קל. אני בעד יצירה משותפת וזה גם טיפ, לא בהכרח מתאים לכולם, אבל עבורי, כשיש מישהו לצדך, זה מאד מפרה. את התסריט סיימנו לאחר חצי שנת כתיבה אינטנסיבית, ארבעה דראפטים ואסופה של תסריטאים שלא רצו לעבוד איתנו כי האמינו שהתסריט לא יחזיק יותר מתסריט לסרט קצר, אז נוצר מצב שבו אני וירון כתבנו את התסריט בעצמנו.
מה הדבר שהיה לך הכי קשה לעשות בעבודה על הסרט ומה הדבר שהלך יותר בקלות? לא הייתי רק במאי והיו לי קשיים, אני לא בן אדם של כספים, לא איש שיווק או איש פרסום, פעם ראשונה שאני מתעסק עם הדברים האלה וזה תוצר של שיקולים כספיים. היה לי מאד חשוב שהצוות יקבל תשלום, בניגוד לקליפ שהיצירה היא של המוזיקאים בסופו של דבר (רועי ביים הרב קליפים) בסרט, היצירה היא שלך. אני הולך לעשות סרט בשביל הפנטזיה שלי, במקרה הזה שלי ושל ירון ואנשי מקצוע הולכים לעזור לנו לממש את זה . מי שלא קיבל כסף היה הבמאי, המפיק, התסריטאים ( אני וירון) והשחקנים. חיים אסיאס הצלם החליט לתרום את משכורתו לטובת קניית מחשב רציני עליו נוכל לערוך וזו היתה בקשה שלו. חשוב לציין שרועי עובד עם חיים אסיאס הצלם ויוני מן עורך האוף ליין של סרט, כבר 8 שנים ועשה איתם הרבה מאד קליפים מוכרים ומצליחים.
איך בחרת את השחקנים? היה ברור שירון יגלם את התפקיד הראשי ועשינו אודישנים ל 18 שחקניות. כתבנו את הפנטזיה הנשית שלנו ובאודישנים בדקתי שני דברים, יכולת הקשבה של שחקנית, כי יש הרבה דיאלוגים בדמות שלה ומתיקות שמסוגלת להביך ולהמיס. הבנו מהר מאד שזו קרן ברגר.
כמה רגעי משחק נפלאים של קרן ברגר
מה היו הרגעים קשים? היו הרבה, הרגע הכי קשה זה לראות את הראפקאט הראשוני. אני, ירון ויוני העורך, עשינו צפייה בסינמטק והזדעזענו. יצאנו מהסינמטק באווירת דיכאון ומבחינתי זה הלך לפח. יוני ביקש חודש וחצי לעבוד על זה לבד, ובאמת אחרי חודש וחצי, היה עם מה לעבוד. עריכת האוף ליין לקחה שנה בה אני ויוני עבדנו יחד כמעט כל יום. המוזיקה של הסרט נבחרה במשותף, בשלב העריכה. היה לי מאד חשוב שיוצרים ישראלים יקבלו חשיפה וגם היה לי ברור שהרדיו יהיה שחקן ראשי בסרט, אנחנו בתוך מכונית. יש בארץ שלנו מוזיקה נהדרת, נחשפתי לכל כך הרבה דברים טובים בתהליך החיפוש שקודם כל ריגשו אותי,והאמנתי שהם ירגשו גם אחרים.
כמה זמן עבדתם על הסרט? הסרט היה מוכן כבר לפני שנתיים, אבל יצא אחרי 3 שנים. חלק מהעניין היה סבב פסטיבלים שזיכו אותו בכמה פרסים, והסיבה הנוספת היא שלא מצאנו חברת הפצה גדולה שתהיה מוכנה להפיץ אותו. זו הסיבה שגם פנינו לאינטרנט, שזה הדבר הכי הגיוני ואנחנו מאד מרוצים מזה. הסרט מוקרן גם בבתי קולנוע וגם באינטרנט. לגרום לאנשים לראות סרט שמופיע באינטרנט במקביל להופעתו בקולנוע זה משהו שהם לא רגילים אליו ולכן זו הרבה עבודה והתמדה וסבלנות, אבל יש לנו חזון שמוביל אותנו, ואם זה יצליח עם 2 בלילה ויהיו מספיק צפיות באינטרנט, המודל הזה ישמש גם יוצרים אחרים. אנחנו מנסים לייצר אלטרנטיבה לא להתחרות במשהו קיים.
נסתרות דרכי השיווק אנחנו אחראים על השיווק וזה עובד כי אנחנו יצירתיים וזה לא עולה לנו כסף כי אנחנו עושים את הכל בעצמנו.חלק מהקמפיין שעשינו הוא לשים דוחות חניה מזוייפים על רכבים שהם למעשה תקציר ואינפורמציה על הסרט. הדוח חניה המזוייף הוא דרך לבלבל את הבן אדם וגם לשעשע אותו. אין כסף שאפשר להוציא, אז היצירתיות חשובה פה כמה דוגמאות לשיווק ויראלי של "2 בלילה"
בעברך המקצועי היית איש אפקטים מיוחדים, לעומת זאת כבמאי, הלכת על בימוי נטול אפקטים בעליל. מה הסיבה? כאיש שבא מאפקטים, קומפוזטינג, אני יודע שזה שקר ורוצה להראות את האמת. כבמאי מעניין אותי להתעסק ברגשות, דבר מאד אמיתי בעיני וזו גם הסיבה שאני אוהב וון שוטים, זה רגע מהחיים. אתה לא מתערב בו, אלא נותן לו להיות. אם הייתי משתמש באפקטים, הסיפור היה עולם של פנטזיה, והסרט מתעסק במציאות.
איך עשיתם את זה? את הנסיעות צילמנו בגרירה, הרכב היה ממותקן לרכב אחר. רצינו שזה יראה הכי אמיתי שאפשר אז בנינו מתקן שמתחבר לגלגים של האוטו ושומר על האוטו בגובה הנכון. חיים תפעל שתי מצלמות red בשלט שהיו ממותקנות לרכב, אחת מקדימה ואחת מהצד. אין תנועת מצלמה, השוטים סטטיים. לקחנו 4 טייקים של המצלמה הפרונטלית ושני טייקים לכל אחת מהצד. פעמיים על קרן פעמיים על ירון. לא היה זום אין וזום אאוט . עבדנו רק עם עדשות קבועות. בעבודות שלי אין זום ואין דיסולבים. הצילומים נערכו 13 יום.
והנה קצת מייקינג אוף
מה הוא תפקיד הבמאי לדעתך? מבחינתי לדעת לביים, זה לבחור את הצוות הנכון שידע לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, לאפשר לאנשים לעשות את מה שעושים הכי טוב ולכוון אותם לעשות את זה בצורה הטובה והנעימה ביותר. כמו מנצח. המוזיקה כתובה כבר, וכל מנצח יוציא מתזמורת משהו אחר, והוא לא עושה כלום חוץ מלנפנף בידיים, משרה את האווירה, הוא מאחד את כולם.
עובדות שלא ידעתם על היוצרים: רועי המשיך לעשות בעצמו את תיקוני הצבע לאחר שעברו תיקוני צבע במעבדה בברלין שני היוצרים רווקים ירון ברובינסקי ואפרת גוש יצאו יחד לאורך צילומי הסרט ואפילו שיר שלה מופיע בפסקול הדמות שמשחק ירון כתובה בדמותם של ירון ורועי. הבמאי הנערץ על רועי מבחינה טכנית הוא מישל גונדריוהסרט הכי טוב שהוא ראה השנה הוא מחוברים לחיים.
תגיות
אולי זה יעניין אותך...
איך למדתי להיות שחקן-קולנוען וזכיתי בפרס
גבריאל הורן חולק איתנו את הסיפור הלא יאומן על איך הוא פגש שחקן עם אותו שם שלו, ולאן המפגש המפתיע הוביל
חברת Navigaya מציגה: ערוץ טלוויזיה חדש באינטרנט
שותפים במיזם: רוגל אלפר, ירון ברובינסקי, איש העסקים מתי ברודו (בעלי "הבראסרי" "רוטשילד 12" ועוד), ורועי ורנר (במאי ומפיק הסרט "שניים בלילה").
"ישראל מתה מצחוק"
"ישראל מתה מצחוק" הוא שם התסריט, והסרט הוא פארודיה על הקולנוע הישראלי. יש להם 60 יום לגייס את התקציב, ותפסנו את ראש הפרויקט, הבמאי עמית גיצלטר, לשיחה