יוצאים מהתעשיה ועוברים לגיימינג - צעצועים דיגיטליים לילדים. כתבה שלישית בסדרה.

צילום: מראות אימג' - אימג' בנק
עבר זמן מאז החלק השני של סדרת “התעשייה עוברת לגיימינג”. בתקופה זו הוצאתי 3 אפליקציות (הראשונה, Ice cream adventure, חצתה את קו מיליון ההורדות בשבוע שעבר) והשתיים הנוספות יראו אור בשבוע הבא. יש המון עשייה בגזרת האפליקציות לילדים ואני מקדיש את החלק האחרון בסדרה לסקטור זה.
מה זה צעצוע דיגיטלי?
אם תיכנסו לטבלת האפליקציות המובילות כיום בקטגוריית גיימז - קידס באייטיונז, תגלו שרק 4 מתוך ה20 הראשונות הם באמת משחקים.
למשחק חייבים להיות כמה מאפיינים. החשובים שבהם הם חוקים, תוצאה והתקדמות. לאפליקציות השולטות בכיפת הילדים אין את המאפיינים האלו ולכן הן אינן משחקים, אלא למעשה צעצועים דיגיטליים.
ומה עושים עם צעצוע שכזה? מכינים עוגה. או גלידה, או סושי, סוכריות, ואפלים, סודה, מכל הבא ליד. מערבבים, בוחשים, יוצקים, מראים לאמא ואוכלים. בחברה שאני עובד בה אנו מכנים את הז'אנר הזה בשם מייקרים. מלשון "Make your own".
הז'אנר השני קרוי בפינו "דרסרים". (Dress up). ומה שעושים שם זה מלבישים דמויות. בעיקר נסיכות, אבל יש גם הלו קיטי, מפלצות וחיות משונות, את כולן מלבישים בתחפושות מצחיקות ואף מאפרים ומסרקים ומייצרים לילדים דקות של הנאה צרופה.
כפי שאתם קוראים, התעשייה עדיין צעירה מאוד ואנו לוקחים את הצעצועים ה"אנלוגים" ועושים להם אדטפציה דיגיטלית. יש לכם רעיון כיצד עושים צעצועים דיגיטליים טהורים לילדים? קדימה, זה זמן טוב להתחיל.
איך מרוויחים?
האפליקציות הנמכרות בשוק הן בטווח מחירים של 1-4 דולר. הורים שמשלמים את הסכום מבטיחים לעצמם אפליקציה באיכות טובה (בדר"כ) וללא פרסומות. ברם, רוב האפליקציות הן חינמיות וטומנות בחובן אפשריות קנייה נוספות. ז"א שאם הילדה ממש אהבה את הנסיכה הבלונדינית, יש סיכוי לא רע שהיא (אמא שלה) תשלם 1-4 דולר בשביל האפשרות להלביש את כל הנסיכות בכל התלבושות.
לתוך התמהיל הזה זורקים גם פרסומות דיספליי (עם CTR שהיה גורם לבאנרים של אינטרנט להחוויר מבושה) והנה, הצעצוע הוירטואלי מתרגם לכסף אמיתי לנגד העיניים (המשתאות).
על הצרכנים
כשרק נכנסתי לטאב טייל הייתי סקפטי בנוגע לרצון שלי ליצור תוכן לילדים. אבל יצא שבפסח היו לי לא מעט מפגשים עם קהל היעד הקטנטן ונתתי לכולם לשחק באפליקציות שאני כותב. והתגובה שלהם שווה את כל המאמץ. אתם חושבים שההיפסטר הממוצע יריע, יצעק, יצחק ויתאהב נוכח הסרטון המגניב שהעלתם ליוטיוב?
ממממ, לא נראה לי. הוא רק נראה כמו ילד :)
דורי אדר עובד כגיים דיזיינר בחברת האפליקציות Tab Tale
לכתבה הראשונה בסדרה: מבמאי לגיים-דיזיינר
לכתבה השניה בסדרה: אנשי התעשיה בעולם הגיימינג




