איך לכתוב מודעת דרושים אפקטיבית? קבלו 6 טיפים
צילום: Image by Gerd Altmann from Pixabay
1. כותרת ברורה, תמציתית ופשוטה
הכותרת צריכה להגדיר את התפקיד באופן הפשוט והמובן ביותר: עליה להיות ברורה, ממוקדת ולהסביר במשפט אחד מהו התפקיד אליו אתם מגייסים. ציינו בכותרת את התפקיד עצמו, ואם זה רלוונטי – תוסיפו מספר מילים אודות תחום פעילות החברה או דרישת הסף שבלעדיה לא ניתן להתחיל את תהליך הגיוס. "דרוש/ה עורכ/ת וידאו לבית פוסט ברמת החייל"
2. שפת המודעה
נכון שאנחנו סטרטאפ ניישן, אבל למעט משרות שבהן האנגלית נייטיב היא חובה, היינו ממליצים לפנות למועמדים שלכם בשפת אמם. לא חובה, מומלץ.
3. שווקו את החברה שלכם ולמה כדאי לעבוד דווקא בה
אין ספק כי תהליך הגיוס בחברת ענק שונה מהתהליך בחברה משפחתית קטנה, עם זאת בשני המקרים חשוב לתת למועמד רקע קצר על החברה. כל מודעת דרושים צריכה להכיל מידע בסיסי על החברה, על תחומי הפעילות שלה ועל אופי סביבת העבודה. אם אין סיבות מיוחדות שמצריכות שמירה על דיסקרטיות, מומלץ לחשוף את שם החברה בפרטי ההתקשרות במודעת הדרושים. מחפשי עבודה מעדיפים להתחיל את התהליך ולשלוח קורות חיים לחברה שהם יודעים מי היא, ויכולים לשפוט מראש אם הם מעוניינים לעבוד בה.
חשוב מאוד לציין את מיקום החברה... מה היקף המשרה (מלאה, חלקית, משמרות).
רצוי לציין את טווח השכר... בכדי למנוע חוסר תיאום ציפיות ופנייה של מועמדים לא רלוונטיים – ציינו את טווח השכר.
4. דרישות תפקיד מבחינת היקף ומבחינת כישורים
דרישות התפקיד מחולקות לשתיים. דרישות המוגדרות כחובה ודרישות המוגדרות כיתרון.
דרישות חובה הן תנאי הסף שעליהם לא תוכלו להתפשר, למשל תואר מסויים או ניסיון מבוקש. הגדרת דרישה כ"חובה" תמנע הצפה של פניות מיותרות. לכם זה יחסוך עבודת סינון ולמועמדים - אכזבות מיותרות. – מצד שני שימו לב לא להכביר בדרישות חובה אם אין בכך צורך. לדוגמה- נכון שכיף לגייס בוגרי תואר שני במנהל עסקים, אבל לא כל ביצועיסט צריך כזה תואר. דרישות המוגדרות כיתרון הן נתונים שיתקבלו בברכה אך היעדרן לא יפסול את המועמד, כמו היכרות עם תוכנה מסוימת.
במידת הצורך, תוכלו להוסיף בשלב זה תכונות אופי שלדעתכם נחוצות לתפקיד, אך רצוי מאוד שהן תהיינה מחויבות המציאות. למשל, תכונות כמו "יעילות" ו"יכולת מולטיטאסקינג" למועמד או מועמדת לתפקיד הפקה.
5. נסחו מודעה מקורית ותמציתית.
בטח ראיתם הרבה מודעות שמדברות על "חברה מובילה בתחומה", "מחפשים מישהו רעב"... גם המועמדים רואים אותן בכל יום ואם אתם ראיתם מודעות בודדות, הם כבר ראו עשרות מודעות כאלו. לכן כדי לבדל את עצמכם, השתמשו בשפה אישית ובגובה העיניים, הימנעו מביטויים שחוקים ואם אתם בכל זאת רוצים להגיד שאתם החברה המובילה בתחום, אז שנו קצת את הניסוח, כמו: חברה מובילה בתחום ההפקות.
הימנעו מכתיבת תפקידים גנריים... מודעת דרושים שמחפשת "מנהל/ת הפקה" אינה מעידה בהכרח באיזה תפקיד מדובר.
תפקידים 'זהים' קיימים בתעשיות שונות - הכרחי לעשות הפרדה בין גיוס של מנהל/ת הפקה בסרטים, בהופעות או באירועים עסקיים. כל תפקיד מצריך תיאור תפקיד שונה שאמור להיות מוגדר בשלב ניסוח מודעת הדרושים.
6. שדרגו את המודעה שלכם
מודעה משודרגת מקבלת חשיפה הרבה יותר טובה ופניות רבות יותר ממועמדים.