למה לא חוזרים אלי?
צילום: Photo by Marten Newhall on Unsplash
החודשים האחרונים מציבים אתגרים עצומים הן בפני פרילאנסרים ומחפשי עבודה, והן בפני מגייסים וחברות. חוסר ודאות תמידי שבו המשק שרוי יוצר טלטלות בעסקים שלא יודעים מתי יוכלו לפתוח ומתי יצטרכו לסגור, ולכמה זמן, ומביא את המגייסים להתנהל לפי שגרת חרום חסכנית יותר והססנית יותר, עם נטיה להתקשרות פרויקטלית על בסיס פרילאנס ותשלום לפי שירות ולא כשכר קבוע.
מצד שני ישנם עסקים מתחומים אשר פורחים בתקופה הזו, אתרי המסחר האלקטרוני, סוכנויות דיגיטל, חברות המשחקים ושירותים מקוונים.
הלוח בתעשיה ממשיך להציג משרות ופרויקטים וחשוב לנו שתדעו איך לפנות בצורה האופטימלית שתביא לכם את הערך הגבוה ביותר והסיכוי הטוב ביותר לעבור לשלב הבא.
אז הנה כמה כללי אצבע ששווה לאמץ ושאלות ששווה לשאול את עצמכם לפני הפניה למשרה.
האם המשרה מתאימה לי?
לפני שאתם פונים למודעה מסויימת, שווה לקרוא אותה בעיון ולהבין אם היא אכן רלוונטית לכם. למרות שהאינטרס הברור שלנו הוא שיפנו כמה שיותר אנשים חשוב לי להדגיש – במיוחד בימים אלה – חבל לפנות אם אינכם מתאימים לדרישות של המשרה.
לדוגמה – אם מישהו מבקש ניסיון בשיווק דיגיטלי ולכם יש ניסיון בכתיבת מחזות, הסיכוי שיחזרו אליכם הוא קלוש.
חשוב לראות שבמצב הנוכחי שלכם – עם קורות החיים כפי שהם – אתם רלוונטיים למגייס.
פתרון - אם אתם מרגישים שיש לכם חוש טוב לעניין, שהתחום הזה מסקרן אתכם, שאתם באמת מבינים בשיווק דיגיטלי, הייתי מציעה ללמוד באחד מעשרות הקורסים שיש (מעו"ף נותנים קורסים מוזלים לדוגמה וגם מכללות כמו דיגיטאלנט משיקות מסלולי אונליין מהירים ואיכותיים) ואז למצוא לקוח אחד אפילו מקרב המכרים שלכם, לעשות לו קמפיינים במחיר עלות או כהתלמדות, ואת זה להכניס לקורות החיים.
האם צירפתי קורות חיים עדכניים ורלוונטיים?
קודם כל, לא פונים למודעת דרושים בלי קובץ קורות חיים. נתחיל מזה שיש מערכות אוטומטיות שפשוט מסננות החוצה פניות בלי קובץ מצורף, ושנית, חשוב להבין שהפניה למודעה היא האינטראקציה הראשונה שלכם עם המעסיק העתידי. כלומר, אם פונה מועמד או מועמדת שלא מצרפים קובץ קורות חיים, ואז צריך לכתוב להם חזרה, לבקש את הקובץ (מי שבכלל טורח לעשות את זה) ולחכות לתשובה, מסמן על מערכת יחסים עתידית בעייתית שבה גם משימות שאמורות להיות "מובן מאליו" יתקלו באותו סוג של שאיבת משאבי זמן ואנרגיה וזה פשוט לא סימן טוב. זה מראה יותר מהכל על חוסר רצינות.
שנית, חשוב לוודא שקורות החיים עדכניים, שהם בנויים בצורה נכונה (גוגל יכול ממש לעזור בזה) ושהם מציגים את היכולות שלכם באופן הטוב ביותר.
שלישית, חשוב לראות שקורות החיים רלוונטיים למודעה. יש היום המון אנשים שעושים במקביל המון המון דברים, ולא כל דבר שווה אזכור בקורות החיים למשרה הספציפית. כלומר, אם אני פונה למשרת שיווק וברזומה שלי יש 10 תפקידי שיווק ו 10 תפקידי תוכן, אפשר לצמצם את הווליום של תפקידי התוכן בפניה הספציפית, ולהיפך אם אני פונה לתפקיד תוכן.
האם קורות חיים בנויים נכון ומציגים אותי בצורה אטרקטיבית?
קורות החיים הם מסמך שיווקי למוצר שהוא אנחנו.
המעסיק שעובר על קורות החיים צריך לחשוב "אני רוצה את זה!" – ולכן אתם צריכים להדגיש במשפט פתיחה את היכולות שלכם והחוזקות שלכם, ובפירוטי התפקידים הקודמים להדגיש הישגים כמותיים ומדידים – לדוגמה "במהלך העסקתי במגזין שבלולי החמנית, המאמרים שכתבתי זכו ל 70000 כניסות והטראפיק לאתר צמח פי 5 במשך השנתיים שעבדתי בו"
כלומר, להראות כיצד התפקיד שלכם עזר לעסק לצמוח.
האם כתבתי מכתב מקדים?
הפניה שלנו מגיעה במייל, ומייל הוא תקשורת בינאישית סטנדרטית.
המינימום ההכרחי הוא לכתוב כמה מילות נימוס, ואנו מציעים אף יותר מזה- לציין כבר במכתב המקדים מדוע אתם מתאימים לתפקיד, מדוע כדאי לזמן אתכם לראיון, ומילה או שתיים על כמה יכולות שיכולות להצביע על כך ששווה להתקדם אתכם לשלב הבא. זה הכרחי, אל תוותרו על זה.
האם עשיתי פולואפ או מחקר על החברה?
לצערנו, יש חברות שבוחרות לבצע גיוסים דיסקרטיים ולא ממש ניתן לברר עליהן מידע טרם הפניה. אנחנו בתעשיה ממליצים מאד נגד זה ומדברים עם המעסיקים על החשיבות של האפשרות של המועמדים לבדוק אם החברה אליה הם פונים מתאימה לסט הערכים שלהם. זה לא תמיד עובד ולא תמיד מצליחים לשכנע, אבל אם כן, ואפשר לראות מי היא החברה המגייסת, שווה להיכנס לאתר, להתרשם קצת, ואפילו לראות אם יש כתובת ישירה ליצירת קשר כדי לעשות פולואפ על הפניה שלכם.
חשוב מאד להראות שאתם פרואקטיביים בחיפוש העבודה שלכם.
האם הכרטיס שלי מספיק ייצוגי?
הלקוחות בתעשיה מקבלים לינק לפרופיל שלכם בפניות דרכנו. חשוב שהפרופיל יהיה טוב, עם תמונה מייצגת, עם טקסים שמספרים עליכם, קישורים רלוונטיים ותיק עבודות אם יש.
בהצלחה!