על איזה תסריט כדאי לעבוד?

צילום: PIXABAY
הזרעונים האלה הם אנחנו, התסריטאים שמחזיקים ביד (בתיקייה במחשב, כי עדיף לאימג' של ביצים וזרעונים להתרחק מאימג' של יד) את הפרויקט המנצח שלנו ורק מחכיםות שאיזו ביצית תפצח ב"קול קורא" להגשה.
קול קורא של 'כאן' לסדרות רשת, קול קורא של 'רשת' לסדרות טלוויזיה, קול קורא של קרן הקולנוע לפיצ'רים, קול קורא של קרן מקור לתמיכה בסרטים קצרים וכו', כל הקולות קוראים האלה שהביציות מפיקות ועל כל אחת עשרות זרעונים מתנפלים.
ובצדק, אם יצרנו משהו שאנחנו גאים בו, ברור שנשלח אותו לכל מי שרק נותן לנו צ'אנס, כי רק ככה דברים קורים (ואם מתמידים, הם קורים).
אבל....
ממש עדיף שלא רק נחכה רק ל"קול קורא" שמתאים לפרויקט שלנו, אלא נעבוד במקביל על כמה וכמה פרויקטים, בז'אנרים שונים, בפורמטים שונים.
למה?
* כי זה מגדיל את הסיכויים להבקיע...
* כי אם אנחנו יוצרים, אז אנחנו יוצרים. נקודה. לא רק יוצרים של סדרה אחת, או סרט אחד או וואטאבר.
* כי ככה קבלת תשובה שלילית לא תשבור אותנו, יש לנו עוד דברים בקנה.
* כי כשעובדים רק על פרויקט אחד עלולים לפוצץ אותו מרוב התמקדות רק בו וזה לא טוב לו ולנו.
* כי לקרובים ולקרובות שלנו כבר נמאס לשמוע על הפרויקט ההוא...
* כי כשנפזר אנרגיה על כמה פרויקטים, נגרום ליצירתיות שלנו לפרוח - נתקענו בפרויקט אחד? קופצים לשני, עוברים לשלישי וכו', מפרים את עצמנו בין לבין ותוך כדי.
* כי ככה נייצר קהילת תסריטאות בועטת, אנרגטית, יצירתית ושמחה.
אז אם עדיין לא עשיתם את זה, נסו להתחיל ולעבוד על עוד דברים במקביל, ברמת התקדמות כזאת או אחרת, העיקר - שיהיו לכם כמה וכמה ביצים בסלסלת היצירה שלכם.
רוצים לא רק לקרוא, אלא גם לצפות בי יוצאת אליכם בקריאה נרגשת, בעודי נרדפת על ידי שומרי הקונסרבטוריון? אז הקליקו על הווידאו:
הכתבה באדיבות דניאלה דורון, תסריטאית ומנחת סדנאות התסריטאות דראפט ראשון





