אז נסעתי בפעם הראשונה ל MIPTV בקאן
צילום: גלי מאירי
מערכת היחסים שלי עם מכון הייצוא התחילה כאשר שיתפנו פעולה בכנס הפורמטים שהתקיים בספטמבר שעבר ביפו (ויתקיים שוב בספטמבר הקרוב) למי שלא יודע, למכון הייצוא יש ענף קולנוע, טלויזיה ופורמטים שאותו מנהלת ביד רמה מירה גשל, ובו מתקיימות פעילויות ונערכים אירועים רלוונטיים.
ובכן, אחרי שנכנסתי לרשימת הדיוור שלהם, גיליתי שמכון היצוא פותח כל שנה ביתן בתערוכת MIPTV, ושחברות שמצטרפות בפעם הראשונה מקבלות הנחה.
אמרו הנחה? אז נסעתי.
אחרי שנים רבות בהן שמעתי מחברים רבים על ההשתתפות ב MIPTV החלטתי שגם אני צריכה לחוות את זה, לפחות פעם אחת. ואם אני נסעתי, אז למה שלא אגלה לכם איך היה...
מבחינת עלויות: ובכן, זה סיפור לא זול. בכלל.
נתחיל בזה שקונים טיסה ממש יקרה באל על שרק אחר כך מגלים שהיה כתוב בקטנצ'יק שזה בכלל של איזה חברת צ'רטרים. אבל המחיר? אל על. מיטיבי לכת יכולים גם לטוס לניס דרך מקום אחר (לדוגמא תורכיה), ואז זה יוצא יותר זול (בהנחה שאין שם הפיכה צבאית או משהו)
לגבי לינה- יש כמובן הרבה אפשרויות לינה, אני התאכסנתי בחדר קטן קטן קטן קטן קטן אבל נחמד מאד, במלון מאד בסיסי, אבל מאד קרוב למרכז הכנסים. ולמרחק יש משמעות רבה. גם הוא עלה לא מעט, אבל סביר.
בגלל שהגעתי דרך מכון הייצוא נחשבתי כ EXHIBITOR, שאלה החברות שבדרך כלל יש להן דוכנים או שהם חלק ממתחם של מדינה מסויימת. אז לדוגמא המתחם של קנדה היה איזה 500 מטר רבוע, לעומת שלנו שהיה סביב 30, והיה משותף ללא מעט חברות שהציגו דרך מכון הייצוא.
ככה שאמנם נהניתי מהנוחות של מקום לחזור אליו ומקום לאחסן בו את התיק, אבל היות שחברת הכנסים דאגה לכל כך הרבה מתחמי ישיבה ופגישות, לא בטוח שהערך (לפחות עבורי) עבור הכסף וההפרש במחיר בין כרטיס משתתף רגיל לבין השתתפות דרך מכון הייצוא היה מוצדק. אבל זה באמת עניין מאד אינדיוידואלי ואני חושבת שיש מציגים שהשתתפו בדוכן הישראלי שהשתמשו בו הרבה יותר ממני והרבה יותר ביעילות.
הביתן הישראלי של מכון הייצוא ב MIPTV
אז מה עושים שם בעצם?
פוגשים אנשים שקבעת איתם פגישות מראש, ומנסים לעשות איתם ביזנס. קביעת הפגישות נעשית בדרך המחוכמת של "קופי פייסט" מהדאטבייס המקוון של הכנס, למייל האישי ושליחת מיילים בדרך המסורתית. לפחות במקרה שלי, היות שלא בדיוק דיברתי על משהו מוכר ומוגדר, אחוז המשיבים לפניה שלי היה נמוך יחסית. באופן כללי, העובדה שלאנשים אין את הנימוס הבסיסי לחזור אליך ב"תודה רבה, זה לא מתאים" אלא פשוט מגיבים בהתעלמות, מביאה לי את הקריזה.
אז היו לי כמה פגישות, אבל בוא נגיד שלא הייתי עסוקה כמו הדוכן של קשת או ארמוזה.
מועדון ה"ירוקים" First Timers' Club
ואללה אם פעם יצא לכם לנסוע ל MIPTV, מומלץ בחום להשתתף בפעילויות של המשתתפים החדשים. מבחינתי זו הייתה נקודת האור בכנס הזה. יום לפני תחילת האירועים כינסו אותנו להרצאה מאלפת על נטוורקינג שהועברה על ידי אדם מוכשר, מעניין וכריזמטי בשם דר' פיץ'.
הנה דר' פיץ'
והנה כל מי שהיה חדש שם, כמה עשרות מתוך כ 10,000 משתתפים
אחרי ההרצאה פינקו אותנו בשמפניות וכיבוד צרפתי וטעים וכך תירגלנו את כישורי הנטוורקינג שלנו "על רטוב". פגשתי אנשים מאד חביבים ויצרתי פגישות נוספות.
מועדון ה FIRST TIMERS ערך בכל יום ארוחת בוקר וקפה של אחה"צ ובפעמיים האלה יכולנו להיפגש, להתעדכן ולשתף את המתחילים האחרים בחוויות שעברנו.
אני חושבת שאי אפשר לתאר את הגודל של השוק הזה באמת. מדובר על אלפי מטרים רבועים ואלפי מציגים מכל העולם, כמויות אדירות של תכנים למכירה ותכנים לצריכה והתעדכנות בלתי פוסקת בכל מה שחם וחדש בתחום, עם מגזין עב כרס שיוצא מדי בוקר וסוקר את קורות היום הקודם, עם ארועים, השקות, מסיבות, סדנאות, ובאופן כללי תחושה חזקה של הדופק בעולם הטלויזיה העולמי. כל רשת עולמית מציגה ב MIP, כשאני אומרת מציגה אני מתכוונת לוורנר בראדרס ששוכרים למעשה את כל החוף, HBO, BBC, מיראמקס, פוקס, כולן פותחות מתחמים של מאות מטרים רבועים עם עשרות נציגים אשר סוגרים עסקאות בינלאומיות.
ניסיתי להעביר פה בכמה תמונות את התחושה...
האם אסע שוב? לא יודעת. מה שבטוח- הייתה חוויה!
וורנר בראדרס שולטים בכל החוף
מסיבת הפתיחה במלון מרטינז
זה פשוט ענק כמו עולם שלם
עולם שלם, ממש
ממש יפה שם, נוף מהמרפסת של מתחם הכנס
BBC וסדרת הדגל בלו פלאנט 2
הדוכן של HBO
הדוכן של מיראמקס
כולם מדברים על VR כל הזמן. הנה מישהי מתנסה בביתן של FOX
ישראל היא מעצמת תוכן ופורמטים. הנה הדוכן של קשת עם LOADED (מסודרים) ועוד סדרות שתזהו עם שמות באנגלית
וזה הדוכן של ארמוזה, החברה שגדלה ומתפתחת משנה לשנה