המעצב הגרפי של 2017 - קווים לדמותו

צילום: מהרשת
אם אתם בשלב הזה בחיים, בו אתם מתלבטים מה יהיה נכון עבורכם ללמוד על מנת לפתח קריירה משגשגת, חשוב שתדעו, שתחום העיסוק שתבחרו צריך להיות יותר מאשר רק "רווחי", או "בעל פוטנציאל" - הוא צריך להתאים לכם. מפני שרק בתחום עיסוק שמתאים לכם כמו כפפה ליד - תוכלו להתבלט, להפוך מצויינים, להשיג יתרון תחרותי ולהשאיר את המתחרים באבק.
הכתבה בשיתוף המסלול לעיצוב גראפי במכללת ספיר
אם אתם מאמינים שתחום העיסוק המושלם עבורכם הוא תחום עיסוק המשלב יצירתיות וריאליות, פונקציונאליות והתאמת צבעים, משהו שבין האמנותי להייטקי - יכול להיות שעיצוב גרפי ומדיה דיגיטאלית הוא בדיוק כוס התה שלכם. לכבוד אלה שמתלבטים אם עיצוב הוא התחום עבורם או לא - הכנו רשימה של תכונות שהן MUST עבור מעצב גרפי מצליח באמת - ואנחנו מזמינים את כל המתלבטים לסמן את כל התכונות המאפיינות אתכם מתוך הרשימה - ולבדוק - אולי אתם הדבר הגדול הבא שיקרה בעולם העיצוב בישראל?
עיצוב גרפי ומדיה דיגיטאלית - איזו מין קריירה?
תחום העיצוב הגרפי עבר שינויים מרחיקי לכת בעשור האחרון, והיום אין דבר כזה בית עסק (או עוסק מורשה, או אפילו זעיר) בלי אתר אינטרנט - ואין מפתח מוצרים דיגיטאליים שאין לו מעצב גראפי.
העיצוב הגראפי הוא זה שמקשר בין המהות למראה, שמעביר את התחושה, המיתוג, הרעיון שמאחורי האתר בצבעים ובויזואל. הוא זה שמקשר בין הנראות לפונקציונאליות, ובמילים אחרות - הוא אחראי כמעט בלעדי, על הרושם הראשוני של כל מוצר דיגיטאלי על כל לקוח פוטנציאלי.
מעצב דיגיטאלי טוב הוא אדם חכם, חברותי, קשוב (כך שיוכל להבין מה הלקוח ב-א-מ-ת רוצה). הוא עובד טוב לבד אבל יודע לשתף פעולה, לקבל משוב (שלא לומר ביקורת) ולפעול על פיו. הוא יצרי, מלא תשוקה, ויודע לבטא רגש בדרך ויזואלית. הוא חושב צבע, מרגיש בצורות, וחי קומפוזיציות.
העבודה בתחום העיצוב הגרפי היא עבודה מלאת עניין ויצירה. לקוחות חדשים, פרוייקטים שונים ואתגרים מלאי עניין הם לחם חוקו של המעצב הגראפי, והוא זה שייקח את הדרישות הפונקציונאליות של המפתח, את הרצון של הלקוח, ואת דרישות המיתוג הקיים- ויהפוך את כל אלה ליצירת אמנות.
המעצב הגראפי המצליח - קפריזי, אבל בדיוק במידה
אין ספק שאמנים הם עם רגשן. הרגש הוא קרקע פורייה ליצירתיות - וחשוב שכל מעצב יוכל להעביר לא רק הרמוניה אלא גם רגש ומסרים עמוקים בעיצובים שלו - כמו למשל שמחה, אהבה, אינטימיות, תשוקה, יציבות וביטחון, חדשנות, וכדומה.
ביחד עם היכולת המופלאה הזו של היוצר, להקשיב לתחושות הבטן ולהפוך אותן ליצירה בצבע - חשוב שהמעצב הגראפי יידע להיות קשוב לצרכי הלקוח ולכבד אותם, לעבוד בצוות - אם צוות של מעצבים ואם צוות שבהם מפתח (שלו הדרישות שלו עבור הפרוייקט), קופירייטר (רעיונאי), וכדומה.
תחום העיצוב הגרפי הוא שילוב של מעוף וקרקוע
עיצוב גרפי למוצרים דיגיטאליים הוא תחום יצירתי - שעליו לשרת את הפונקציונאליות. הדבר שאותו יכול (או שמא ממש חייב?) המעצב להביא, הוא את הויזואל - המעוף, ההרמוניות, הדיוק בבחירת הצבעים, המסרים השיווקיים העולים מן הבחירות הויזואליות במראה. ביחד עם זאת, העיצוב חייב להיות פונקציונאלי, להתאים לדרישות הפלטפורמה ולחשוב גם "פרקטית".
הבחירה בעיצוב גרפי כקריירה - לא ישעמם לכם!
אם אתם מציירים, משחקים בצבעים, נהנים מעיצוב, ובעלי חוש טכני והיגיון בריא, ואם הכתבה הזו דיברה אליכם - ייתכן שקריירה בעיצוב גראפי היא בדיוק זו שתתאים לכם. בדקו עם המכללות המובילות לגבי קורס עיצוב גראפי, ואולי תבחרו לעשות את הצעד הראשון בקריירה הבאה שלכם.
הכתבה בשיתוף המסלול לעיצוב גראפי במכללת ספיר





