הגיע הזמן לפתוח עוד מימד
צילום: מאתר בלנדר
בדיוק החודש, לפני 19 שנה, עולם האנימציה התהפך על ראשו. אף אחד לא ציפה לזה.
חברה מדשדשת בשם פיקסאר שדיממה כספים מעל לעשור, פיטרה עובדים בקצב ומכרה חומרה להשלמת הכנסה, ידעה שיש לה רק עוד סיכוי אחד אחרון לפני שתתפרק כליל.
הסרט היה צעצוע של סיפור. סרט האנימציה הראשון שנעשה לחלוטין באמצעות מחשב.
את ההמשך אנחנו יודעים. הסרט ניפץ את כל התחזיות וגרף מעל ל350 מיליון דולר בקופות (סטיב ג'ובס, המשקיע העיקרי של פיקסאר קיווה רק להחזיר את ההשקעה ולהרוויח 75 מיליון דולר). אבל הסרט הזה לא רק הציל את פיקסאר והפך אותה לחברת האנימציה החשובה בעולם - הוא גם נתן את הטון לכל סרטי האנימציה ומשחקי המחשב שהגיעו אח"כ - תלת, תלת ועוד תלת.
מה זה בלנדר, למה וכמה?
בתחילת הדרך העבודה בתלת מימד התאפשרה רק לבעלי מחשבים מפלצתיים. אך יחד עם הטכנולוגיה גם העבודה בתלת הפכה לנגישה יותר כשהתוכנות המובילות הן מקס ומאיה.
עולם התלת נשלט ע"י שתי התוכנות האלו במשך שנים רבות, אך לאחרונה באה פריצת דרך משמעותית מהכיוון של בלנדר. בלנדר היא תוכנת תלת מימד הכתובה על בסיס קוד פתוח, ולכן היא, ותמיד תהיה, חינמית לגמרי.
מדובר בחדשות מרעישות כיוון שתוכנות התלת האחרות הן יקרות. כמה יקרות? מאות דולרים בחודש. לכן הבשורה של בלנדר היא משמעותית. בלנדר מנגישה את עולם התלת לכל מי שרוצה להתנסות בו.
יתרונות של בלנדר על פני המתחרות
חוץ מהמחיר שאי אפשר להתחרות בו, לבלנדר יתרונות נוספים.
1. מלאה ביכולות כמו מידול, פיסול, פריסת טקסטורות ועוד, ומחליפה כמה תוכנות ביחד בחבילה אחת.
2. בגלל שהכסף שלהם מגיע מהקהילה, הם מקשיבים למשתמשים שלהם כמו שאף תוכנה אחרת לא עושה.
3. הגרסה האחרונה מציבה אותה בטופ של התוכנות. אוטודסק, החברה שמפתחת את מאיה ואת 3Ds max עשו השוואה בינה לבין מאיה והמסקנה היתה שבלנדר לא נופלת ממאיה ברוב הקטגוריות ואפילו עדיפה בחלקן.
4. לבלנדר מנוע חדש בזמן אמת Eevee שיעזור לבנות סצינות בקלות בתוך התוכנה למפתחי משחקים.
5. יש בבלנדר גם עורך וידאו וקומפוזיטור, ככה שאפילו את הסינמטיקס של הסרט אפשר לערוך בבפנים בלי להחליף תוכנה.
מה אפשר לעשות בבלנדר?
כל מה שקשור בתלת, מידול וגרפיקה ממוחשבת. את המודלים אפשר לייצא לכל תוכנת צד שלישי התומכת במודלים תלת מימדיים.
* דגמים תלת מימדיים עבור הדמיות, ארכיטקורה וכיוצ'
* סביבות ורקעים למשחקי מחשב וסרטים
* למעשה כל אסט גרפי עבור משחקי מחשב וסרטים
* אלמנטים תלת מימדיים לכרזות ואתרים
תמיכה בבלנדר
עד לגרסא הלפני אחרונה (2.7) בלנדר לא זכתה להרבה תמיכה מהחברות הגדולות בעולמות המשחקים. יכול להיות שזה נבע מהרגל של שימוש בתוכנות אחרות, אתגר רציני בלהעביר צוותים גדולים לבלנדר או שבלנדר פשוט לא הייתה מספיק טובה.
החל מהגרסא האחרונה שיצרה את הבאזז הגדול (2.8) נראה שהחברות הכי גדולות בעולם רוצות לקחת חלק מהפיתוח של בלנדר. שימו לב לרשימה הבאה:
יולי 2019 - Epic Games מצטרפים לבלנדר עם תרומה של 1.2 מיליון דולר לפיתוח של בלנדר. Epic מפתחים את מנוע המשחקים "אנריל" לכן זו הכרזה עם המון חשיבות בעולם המשחקים, ואין ספק שתשפיע המון על הפיתוח של בלנדר לכיוונים האלה.
יולי 2019 - Ubisoft מצטרפים לבלנדר ומתחילים לפתח עם בלנדר
אוקטובר 2019 - Nvidia מצטרפים לבלנדר בדרגת פטרון (לפחות 120 אלף יורו תרומה בכל שנה)
אוקטובר 2019 - Embark Studios מצטרפים לבלנדר ומתחילים לפתח את המשחקים שלהם בבלנדר + לשתף תהליכים
אוקטובר 2019 - AMD מצטרפים לבלנדר
העתיד של בלנדר
בלנדר עדיין נחשבת לכלי קטן לעומת מאיה ומקס הוותיקות. קהילה מצומצמת יותר ופחות הוכחות בשטח. אבל העתיד שלה נראה טוב. הקהילה גדלה בקצב אקספוננציאלי, התוצרים של התוכנה נפלאים והכי חשוב, היא בחינם. כך שאין כל מחסום ואפשר לקפוץ למים ולנסות אותה כבר עכשיו.
מסיבות אלו בחרנו להשתמש בבלנדר בכל הפרוייקטים שלנו וגם להציע קורס שילמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לעבוד בבלנדר במהירות וביעילות.
שימו לב! לחברי התעשיה יש 15% הנחה על הקורס.
פרטים נוספים ניתן למצוא כאן.