דיגיטלי? קח את זה בחשבון

צילום: stockunlimited
בוקר טוב רוק סטאר! שמת שעון מעורר ל-10 בבוקר, המשכת להתגלגל במיטה עד עשר וחצי, קמת, צחצחת שיניים, והגעת עם הלוק הלא מגולח שלך למשרד – בית הקפה השכונתי. התחלת בעבודה, בין מקיאטו עם אקסטרה נגיעה של קצף, פתחת את העבודה שדחית מאתמול, "אפשר בבקשה קוראסון חמאה?", דיפדפת בין לקוח ללקוח, בעודך משווע להגיע להפסקת הצהריים ב-11:30.
ככה עובר לך היום, מוצף בעבודה, בורר ממנה רק את מה שיביא לידי ביטוי את התפיסה האומנותית שלך, קובע עם חברים בערב, ומודיע ללקוחות בתווך שלא תוכל להתחיל היום את הפרוייקט בגלל "התחייבויות קודמות" (בירה עם חברים).
בוקר טוב מציאות של פרילנסר! הפסקה הראשונה היא שרטוט גס של הסטריאוטיפ החברתי שמודבק לפרילנסרים. הבעיה של אותה התפיסה היא הדגש שהיא שמה על המילה "פרי" לעומת ה"לנסר". המושג "לנסר" ע"פ התרגום המילוני הוא שכיר חרב הנושא רומח.
כך שבין אם הרומח של הפרילנסר המודרני הוא המצלמה שלו, תוכנית העיצוב הגרפי, או המילים שהוא שופך, הפרילנסר צריך להילחם כשכיר חרב במציאות בירוקרטית שמצריכה ממנו אנרגיות והבנה בכל הקשור בניהול עסק במסווה של שכיר.
אחת מאותן הקטגוריות שדורשות מעקב וניהול נכון הוא כל נושא הפקת החשבוניות. למעשה הפקת חשבונית בעבור פרוייקט מסוים היא דרישה לתשלום שמפיק המוכר (פרילנסר) לקונה (המעסיק) ובה מצויינים פרטי הצדדים, סוג השירות וכמותו, עלות השירות, וחתימת מפיק החשבונית. החשבונית, בין אם היא של עוסק מורשה או פטור (עוד נושא שעל הפרילנסר להבין ולהתמודד איתו), היא בגדר חובה לצורכי מע"מ, על כן הליך הפקתה הוא חלק בלתי מבוטל מהניהול השוטף בפעילותו של הפרילנסר.
כרוניקת הפקת החשבוניות הולכת בקו מקביל עם השינויים הטכנולוגיים שמאפיינים את המציאות הדיגיטלית בה אנחנו חיים, מציאות שבמידת מה אחראית לכל לכל יצירת תרבות הפרילנסרים שמתחוללת בתחומים רבים, ובהחלט מזוהה עם תעשיית הטלוויזיה, קולנוע, הפקה פרסום ושיווק. אם עד לפני כמה שנים, כשאמרת חשבונית בעצם אמרת פנקס מסמכים ממוספר עם נייר קופי שמצריך בכל עסקה 2 עותקים וחתימה פיזית, היום נוצרו אלטרנטיבות חכמות יותר, פשוטות יותר, נגישות יותר וירוקות יותר.
יותר ויותר תכנים מאוחסנים היום בשירותי הענן על סוגיהם השונים, מדובר על מקום איפסון שיושב לו אי שם על שרתים בארצות רחוקות, ונגיש לכל מי שרלוונטי בלחיצת כפתור. הנתונים הללו הם נקודת פתיחה עבור יצירת שירותים מכל מיני סוגים אשר חוסכים ניירת מיותרת, מאופסנים באופן בטוח, ומייעלים את כל העולם הבירוקרטי. לפיכך גם בעבור ציבור הפרילנסרים יש לשקול את השימוש בכל מיני אפליקציות ויישומים, במיוחד לאור הדיסוננס הפנימי שנוצר אם נניח מעצב גרפי שעובד על תוכנות מורכבות ויוצר עולמות ווירטואלים יגיש חשבונית עותק קשיח ללקוח.
קיימות כל מיני אפליקציות שמקלות על חיי הפרילנסר, בתחום הפקת החשבוניות יש תוכנות מבוססות ענן (למשל Acoountbook), אשר מסוגלות להפיק חשבוניות, לייצר חתימה דיגיטלית (חוקית), ואף לגבות את הכספים על השירות דרך התוכנה עצמה. כך שכל הפעילות המסחרית של הפרילנסרים למעשה מנוהלת באופן אינטרקטיבי.
אם כן, השנה היא 2016, בעלי מקצוע רבים, במיוחד בתחומים בעלי השקה לתעשייה מתנהלים כנותני שירות לכל דבר ובמקביל אמורים להתנהל כעצמאיים. זה לא פשוט, ומצריך הבנה בירוקרטית, אבל באותו הזמן כלים טכנולוגיים שמצויים במציאות הדיגיטלית משככים את כאב הראש שכרוך בניהול פיננסי. לפיכך מומלץ מאוד להתנהל בהתאם לתקופה בה אנו חיים ולהתקדם לחשבוניות דיגיטליות. בהצלחה.
הכתבה בחסות ובאדיבות Accountbook מבית ט.מ.ל המזמינה אתכם לנסות את מערכת החשבוניות הדיגיטליות שלהם לחודש חינם





