בין ניו יורק לדרום תל אביב

צילום: מתוך הקליפ UP&UP
את הקליפ החדש של קולדפליי ביימו שני ישראלים, וניה היימן וגל מוג'ה.
סביר להניח שכבר נתקלתם הן בקליפ והן בדיבור על הקריאייטיב היצירתי ומלא המעוף שבו עולמות שונים מחוברים יחד לשוטים סוריאליסטיים מגוונים.
על האפקטים הייחודיים היה אמון סטודיו האפקטים הישראלי RealmotionVFX אשר לו סניף בניו יורק וסניף, ובכן, ברחוב תושיה בדרום תל אביב.
פגשנו את אחד ממייסדי החברה, עמית צ'צ'ק, לשיחה קצרה לרגל יציאת הקליפ המדובר
אז מי אתם, REALMOTION?
האמת שאנחנו בסביבה כבר די הרבה זמן, מ 2008. בחברה יש כמובן אותי, עמית צ'צ'ק, ג'נרליסט של פעם- עוסק בסימולציות, ריגים, אנימציה, קומפ מושין, צילום טרקינג- ובקיצור יודע פחות או יותר הכל. איתי בחברה גם השותף, גיל גביש, האפטריסט הכי טוב שאני מכיר ואחראי על הקריאיטיב, וכמובן מלא פרילנסרים.
גיל ואני נפגשנו בקאמרה אובסקורה בשנת 2006 . אחרי שנתיים של לימודים החלטנו לפרוש ויצרנו את הקליפ שתיל של להקת אינפקציה, פרוייקט שאפתני במיוחד לאותה תקופה, שניה לפני שאינפקציה נעלמו. משם פשוט התקדמנו צעד אחרי צעד בשוק החופשי...
מיהם הלקוחות הבולטים שלכם והכי חשוב- איך הגעתם אליהם או איך הם הגיעו אליכם?
התחלנו מ"שתיל" ועזרנו לאחד המורים שלנו בפרוייקטים שלו. משם המשכנו לעבוד ולאט לאט הגיעו אלינו מפה לאוזן. אני חייב לציין שהשוק בארץ קטן ביחס לכמות היוצרים המדהימים שיש בו וכל יוצר אפקטים נאלץ להתמחות בהמון תחומים כדי להתקיים: סרטי שיווק, פרסומות, וידאו מאפינג, אפקטים לסרטים, לסדרות, פרומואים, מושן גראפיק, UI ואפילו הפקנו סדרת אנימציה אינטרקטיבית מבית היוצר של אור תום ואינטרלוד. היום אנחנו מתרכזים בעיקר ב VFX .
מה הייתה העבודה הכי מאתגרת שעשיתם ולמה?
כל עבודה היא מאתגרת בפני עצמה אבל אני אגדיר את הקליפ "שתיל" כעבודה המאתגרת ביותר: היינו אחרי שנתיים לימודים, ממש לא היה לנו מושג מאיפה להתחיל. במהלך יצירת הקליפ למדנו המון כלים וטכניקות שעד היום משמשות אותי כמעט בכל פרוייקט. עם חומר גלם של DV PAL INTERLACED שיחזרנו כמעט כל שוט בסצנה תלת עם טרק מושלם.
כמובן שזאת לא העבודה המרשימה ביותר ביחס למה שאנחנו עושים היום מבחינה מקצועית,
אבל יש משהו מדהים בנאיביות הזאת כשאתה חושב שאתה יכול לעשות הכל, ומצליח כמעט בנס שהשוט יעבוד.
עוד עבודה מאתגרת וכיפית במיוחד היתה העבודה על הקליפ של we the kings שעשינו יחד עם אינטרלוד. זה היה כמו ליצור משחק מחשב קטן ודרש מאיתנו למצוא הרבה פתרונות קריאטיבים כדי לגרום לזה לעבוד. אני חייב לציין את הצוות המדהים של הפרוייקט הזה בניהם אלון בן ארי שביים והעיצובים המדהימים של עידו יחימוביץ וסטוריבורד של אהוד לנדסברג.
הינו מעורבים גם בסרט אפס , שם עשינו את סצנת המסוקים והפיצוצים של אור ותום, יצרנו את האפקטים לקליפ של WIZ KHALIFA, בסרט מכותבים למלחמה של הבמאי בועז ארמוני עשינו את כל האפקטים, ועוד המון שוטים מורכבים בפרוייקטים שונים.
איך הגעתם לעבוד על הקליפ של וניה וגל לקולדפליי?
התגלגלנו... :)
מה היה החלק שלכם בקליפ הזה?
בעיקר טרקינג על גבול הבלתי אפשרי, תלת וקומפוזיטינג כייפי... למשל טירקתי (ביצעתי עקיבה ממוחשבת) במשך יומיים את השוט של המטוס והצוללן, או השוט של החומה שדרש ניקוי אנשים מהים, טרקינג, תלת וקומפוזיטינג. הרכבת שטסה לחלל, הר הגעש ... היה לי עונג וכבוד גדול לעבוד עם וניה, נתן (שוטנפלס, המפיק) ומוג'ה שיודעים בדיוק מה הם רוצים אבל נותנים לך יד חופשית לאינטרפטציה שלך.
על מה אתם עובדים בימים אלה?
הפתעות חדשות :)





