מורה נבוכים בתחומי העיצוב הדיגיטלי

צילום: stock unlimited
לפני כמה שנים, כאשר היית אומר את המילה "עיצוב", רוב הסיכויים שמה שאנשים היו מתכוונים אליו היה עיצוב גראפי. בעולם הדיגיטלי של היום, המורכבות של התחום הפכה להיות מבלבלת למדי, וסוגי משרות רבים ומשונים נפתחים חדשות לבקרים, ומבלבלים מאד אנשים שהם מחוץ או חדשים לתעשיית העיצוב הדיגיטלי.
ובכן, הנה סקירה קצרה של ארבעת התחומים המובילים נכון להיום את תחום העיצוב הדיגיטלי:
UX DESIGN - USER EXPERIENCE DESIGN - עיצוב חוויית משתמש
אז הנה מה שכתוב על עיצוב חוויית משתמש בויקיפדיה: עיצוב חוויית משתמש היא התהליך של הגברת שביעות רצון הלקוח על ידי שיפור שימושיות, נגישות והנאה בממשק בין המשתמש לבין המוצר.
מעצב ה UX אחראי על ה"היגיון" שמאחורי המוצר ומשתמש בפרוטוטיפים, Wireframes ותוכנות מוקאפ שונות. תקשורת היא צד חשוב של מעצב חוויית המשתמש: הוא מבצע מחקרי שימושיות ומתחרים, ועורך מבחני A/B במוצרים שהוא מעצב.
העיסוק העיקרי של מעצב חוויית המשתמש הוא, ובכן, החוויה, ולפיכך יש חשיבות לתחושות שהמוצר יוצר אצל משתמש הקצה. אם האפליקציה לא נוחה או לא ברורה, התחושה שהלקוח יצא איתה היא תסכול וסביר שלא יחזור.
במידה והלקוח נהנה מהשימוש ומרוצה מהחוויה, סביר שיחזור ואף ימליץ לחברים.
מה הוא מייצר?
וויירפריים, פרוטוטיפים, סטוריבורדים, מפות אתר, הנחיות כתובות.
מהם כלי העבודה שלו? Sketch, Axure, Mockplus, Fireworks, UXPin
UI DESIGN- USER INTERFACE DESIGN עיצוב ממשק משתמש
מומחי ממשק משתמש מגדירים את מעצב הממשק כאדם שבוחר את האלמנטים הנכונים ביותר לשימוש בתוך המערכת. פונטים, כפתורים, שדות, צבעים, וכולי, וארגונם מול המשתמש בדרך שתהיה פשוטה ומובנת לשימוש. המטרה היא להפוך את האינטראקציה עם הלקוח לפשוטה מובנת ונעימה עבורו.
במה הוא משתמש: Photoshop, Sketch, Illustrator, Fireworks, InVision
IA - Information Architecture - ארכיטקטורת מידע
ארכיטקטורת מידע כוללת את איך האתר או האפליקציה בנויים מבחינת ארגון התוכן.
המטרה היא לאפשר למשתמש למצוא מידע ולהשלים משימות. ארכיטקטורת מידע היא הגורמת בסופו של דבר ליצירה של המבנה של האתר או האפליקציה המאפשרת לנו, כמשתמש קצה, להבין היכן אנחנו נמצאים, ואיפה מה שאנחנו רוצים נמצא ביחס למיקום שלנו. ארכיטקטורת מידע היא היצירה של ההיררכיה, המפה, המבנה, הקטגוריות, הניווט והמטא-דאטא.
מה צריך איש הארכיטקטורה:
ניסיון בתיעוד מוצרים דיגיטליים מורכבים
יכולת להבין ולמצוא סתירות ואי התאמות במבנה דוקומנטציה מורכב של אתרים
יכולת לנתח אינפורמציה רלוונטית.
יכולת טובה של תקשורת, מוטיבציה גבוהה ולמידה עצמית משמעותית.
IxD Interaction Design עיצוב אינטראקציות
לפי ההגדרה, עיצוב אינטראקציות מגדיר את המבנה וההתנהגות של מערכות אינטראקטיביות. מעצבים אלה נלחמים על מנת ליצור מערכת יחסים משמעותית בין הלקוח לבין המוצר או השרות. הם אחראיים על כל מה שזז, ואם ראית איזה אנימציה באתר, זה אחד הדברים המגניבים שהם עושים.
גוגל מתארים את המקצוע כך- כמעצב אינטראקציות, תיתקלו במשימות מורכבות ותצטרכו לגרום להם להיות אינטואיטיביות, נגישות ופשוטות, תוך שיתוף פעולה עם צוות של מעצבים, חוקרים ומפתחים, תחזו מה הלקוח צריך, ותדאגו לכך, שכאשר הוא יתקל במוצר שעיצבתם, הוא יגרום לו הנאה ושמחה.
אז אם לקצר את זה כך, חוויית משתמש היא איך המשתמש מרגיש כלפי המוצר, ממשק משתמש זה מה, איזה וכיצד אלמנטים יעבדו במוצר, ארכיטקטורת מידע היא איך המידע במוצר מאורגן, ועיצור אינטראקציה הוא איך המוצר והלקוח מגיבים זה לזה.
עם זאת, חשוב לזכור כי הגבולות בין תחום לתחום לא מוגדרים לחלוטין, ויש בהם הרבה מאד אזורים חופפים.
הכתבה פורסמה באנגלית ב MEDIUM על ידי הצוות של MOCKPLUS והנה היא פה





