מרעיון לפורמט שמוכר- יוצרי פורמטים שהתחרו בפורמג'יניישן מספרים

צילום: יח"צ מתוך marry me now
בשנים קודמת הוגשו מעל 100 הצעות מתוכן העפילו 5 מתמודדים לתחרות.
הפורמט של התחרות קבוע: כל מתמודד מקבל מספר דקות להציג את עקרונות הפורמט בפני פאנל השופטים מהתעשייה המקומית והבינלאומית.
המקום הראשון זוכה בחוזה פיתוח והפצה בארמוזה פורמטס ו- 30.000$ להפקת פיילוט.
הפרס השני מעניק לזוכה מלגה לסמינר הטלוויזיה הבינלאומי היוקרתי ENTERTAINMENT MASTER CLASS - .
פרס חביב הקהל מעניק למנצח כניסה לשוק הטלוויזיה הגדול בעולם לפורמטים טלוויזיוניים MIPCOM .
פורמג'יניישן הוכיחה את כוחה באיתור פורמטים בעלי פוטנציאל הצלחה בינלאומי:
לדוגמא - Marry Me Now של אודליה יקיר , אחד הפורמטים הבולטים בתחרות ב-2014 , פותח על ידי היוצרת יחד עם ארמוזה פורמטס וציפי רוזנבלום, ונמכר עד כה ל-7 טריטוריות, ביניהן איטליה, צרפת וגרמניה. מדובר בדוקו-ריאליטי שמביא את סיפורה של אישה החיה עם בן זוג זמן מה ומחכה שיציע לה נישואים, ומחליטה לקחת את גורלה בידיה ולעמת אותו עם השאלה: "התינשא לי? אם כן, זה קורה בעוד שעתיים". ( לינק לטריילר )
יקיר, עיתונאית, קומיקאית ויוצרת, מספרת: "אחרי שמגישים ומתקבלים לתחרות, מתחיל תהליך של דיוק הפורמט ועבודה אינטנסיבית על המצגת לקראת התחרות. לפני התחרות יש חזרה גנרלית, והתהליך הזה בפני עצמו מדייק מאד את הפורמט. " למרות שיקיר לא זכתה במקום הראשון, אלא במקום השני והמכובד, החליטו בחברת ארמוזה פורמטס להפיק יחד איתה פיילוט לתוכנית, שבימים אלה נמכרת למדינות רבות.
"פורמט זו יצירה שהיא סטרטאפ טלוויזיוני. עושים את זה בהרבה אהבה, רצון ותקווה שתצא תכנית טובה שבסוף גם תניב פירות כספיים, אבל צריך לקחת בחשבון שזה יכול לקחת זמן, לא הייתי מפיצה אשליות ואומרת לאנשים לעזוב את ה DAY JOB שלהם, אלא לעבוד על פורמטים במקביל. מצד שני זה שוק דינאמי, דברים קורים, העולם מחפש את הדבר הישראלי הבא, ואז, כמו במקרה שלי, זה יכול פשוט לקרות, תוך חודשים ספורים מהרגע שהפיילוט הושק, וזה מדהים."
משתתף נוסף בתחרות הוא הראל יוספסון , בעברו הרחוק עורך דין ("בשניה שקיבלתי את רשיון עריכת הדין נרשמתי לתואר שני בקולנוע באוניברסיטה"). כשסיים ללמוד התחיל לעבוד כעוזר הפקה ב"רשת". משם התגלגל לעריכת תוכן (שי ודרור, רוקדים עם כוכבים, משפחה חורגת ועוד) .
כבר בפורמג'יניישן הראשון הציג פורמט די חדשני שנקרא THE REAL CHAT HOUSE, שהוצג במיפ באותה שנה. אף אחד לא קנה אותו, ואז ביום האחרון הגיעו נציגים מ MTV הודו, התלהבו מהפורמט והפיקו אותו פה, בארץ. זה שודר בהודו... הסדרה צולמה בבית בבת ים שעמד ריק אחרי הפקת תוכנית ריאליטי - השידוכים בכיכובו של איתן אורבך.
"כל כך האמנתי בפורמט, שלמרות שלא זכיתי, החלטתי עם השותף שלי להפיק לזה טריילר על חשבוננו, וזה בסוף נמכר ושודר".
את הפורמט "דייט ברברס", שהשתתף בתחרות הקודמת, יצר אחרי שחשב על מה היה קורה אם הכל היה הפוך. "אני מרגיש שבלי האמונה של אבי ארמוזה וארמוזה פורמטס לא הייתי מגיע לשום מקום. הם האמינו בי והאמינו בפורמט ולמרות שאשתי הייתה צוחקת עלי שאני משחק בליצור, בסוף קרה עם זה משהו. היום אני עושה רק את זה וזה לא מעט בזכותם".

Date in Reverse היא תכנית דייטים עם טוויסט, שהוצגה גם היא בתחרות פורמג'יניישן האחרונה. לוקח זמן להכיר מישהו לעומק ולהבין אם רוצים לחיות יחד. בתכנית הזאת - הכל הפוך. הפגישה הראשונה במיטה, בתחתונים וחזייה, שם הזוג ייפגש ויתחיל להכיר. הפגישה השנייה היא בחתונה (הפיקטיבית) עם כל החברים ובני משפחה, שידברו עם בני הזוג על עצמם. אח"כ ארוחת ערב "פגוש את ההורים" ובסוף, הדמיית סופשבוע רומנטי בג'קוזי. לאחר ארבע הפגישות הללו המתמודדים יצטרכו להחליט אם לצאת לדייט אמיתי או להיפרד. את הפורמט יצר יופספון עם המפיק ענב שנהר ודניאלה סלאביק. (לינק לטריילר)
יקיר מוסיפה: "חשוב לבחור היטב את השותפים שלך לדרך. במקרה שלי האנשים בארמוזה היו בחירה נכונה וטובה. כמו כן, פיתוח של רעיון דורש המון אנרגיה. הרעיון עצמו הוא רק ההתחלה, ויש עבודה רבה לעשות לפני שהרעיון הופך לפורמט. חשוב גם למצוא את אנשי התוכן וההפקה הנכונים, וכמובן את השותף/ חברה שיעשו הכל כדי למכור את הפורמט הלאה. באופן כללי, אנשים מאוד מפחדים לשתף אחרים ברעיונות שלהם מחשש שהם יגנבו להם אותם, אז כדאי להבין את הדרך הארוכה שעושה פורמט מתחילתו ועד סופו כדי להבין שלא כל כך מהר, מישהו ירוץ וינסה לעשות משהו דומה, מצד שני, הייתי ממליצה להתייעץ רק עם אנשים שאתם סומכים עליהם. "
ההרשמה לפורמג'יניישן התחילה לפני שבוע ותסגר ב-26.5. הרשמו לתחרות... ואולי גם אתם תזכו להציג את הפורמט שלכם. הנה, כאן





