"תמיד רציתי לעשות את זה ולא ידעתי איך"

צילום: Bazaart
מי לא חלם לכתוב פוסט כזה בפייסבוק: "עברו 3 ימים מאז שאני וחבריי ב-Bazaart השקנו את Patternator. מה קרה מאז? ובכן, אפל מיקמו אותנו במקום שני ב Best New Apps בארה״ב ובעוד 120 מדינות בעולם, הגענו למקום שלישי ב Product Hunt ומעל 300,000 איש הורידו את האפליקציה! טרפת ושגעת בריבוע! לא יאומן!"
את הפוסט החלומי הזה העלתה גילי גולנדר, על האפליקציה שפיתחה עם חבריה ב Baazart, אפליקציה שנקראת Patternator. זו אפליקציה שמטרתה להנגיש יכולות קריאטיביות לכמה שיותר אנשים בכך שהיא מאפשרת לכל אחד לקחת איור ולהכין דוגמה שחוזרת על עצמה בוריאציות, שאחר כך ניתן להדפיס על מוצרים שונים. כדי להבין טוב יותר במה מדובר, מאיפה זה הגיע ואיך זה ישנה את חיינו, שוחחנו עם גילי.
איך הגעת בכלל לפיתוח אפליקציות?
"תמיד רציתי לחבר את תחום העיצוב/אמנות עם טכנולוגיה, וכדי ללמוד את הבסיס למדתי מדעי המחשב ותכנתתי כמה שנים. אחרי זה עשיתי תואר שני בהנדסת גורמי אנוש עם תיזה מחקרית על טרנדים בעיצוב אתרי אינטרנט ועסקתי בעיצוב ממשק. במקביל תחזקתי בלוג אופנה בשביל הכיף. כשהייתי בחופשת לידה עם בני השלישי, החלטתי לעשות שינוי כיוון לתחום של אופנה. למדתי סטיילינג וערכתי מדור אופנה בעיתון "מגפון", שם פגשתי את שותפיי והתחלנו לעבוד ביחד על בזארט, האפליקציה הראשונה שלנו, שהייתה בהתחלה בכיוון של קטלוג אופנה לטאבלטים ואחר כך השתנתה לפוטושופ קליל ופשוט לשימוש לנייד. כך התחלנו את דרכנו כחברה שמטרתה להנגיש את היצירה לכולם.
כיום אני אחראית בבזארט על שיווק, תכנים, פיתוח עסקי ועוד. יש לי שלושה שותפים מוכשרים בטירוף שכל אחד מהם עושה המון דברים. סטס גופרמן הוא המנכ״ל, מעצב הממשק והאלגוריתמאי, אורי קוגן הוא הטכנולוג הראשי, מפתח צד השרת והאנדרואיד שלנו וגם אחראי כספים, ודרור יפה הוא מפתח ואחראי על פרסום ושיתופי פעולה טכנולוגיים. אנחנו צוות קטן אבל עושים הכל in-house."
ספרי על Patternator ולמה זה יכול לשמש גם אנשי מקצוע וגם חובבים?
"פטרנייטור נולדה כשראינו באינסטגרם אנשים שיוצרים בפוטושופ רקעים לטלפון עם דוגמאות שחוזרות על עצמן (פטרנים), ואנשים אחרים שממש אוהבים את זה, עוקבים אחריהם ומבקשים עוד ועוד רקעים נוספים. ראינו גם שיש המון שימוש בפטרנים על מוצרים שונים, מכיסוי לטלפון ועד כריות. הבנו שיש פה פוטנציאל ליצור כלי שמאד יקל על היצירה מהסוג הזה ושיהיה ממש נחמד גם להזמין ממנו מוצר בעיצובך בסופו של דבר. כך יצרנו את פטרנייטור, שהוא כלי ליצירת פטרנים המשלב ממשק קל וכייפי עם יכולות ממש מתקדמות, שעולות אף על אלו הקיימות בכלים מקצועיים. רוב המשתמשים כרגע (והאפליקציה עוד לא בת שבוע) הם חובבים אבל גם מקצוענים ימצאו אותה מהנה ובעלת יכולות חזקות מאד. "
מה קרה מאז שהשקתם את האפליקציה ביום ראשון? האם צפיתם את זה?
"השקנו את האפליקציה ביום חמישי, 31.3. אחרי עבודת הכנה אינטנסיבית להשקה שכללה כתיבת תכנים, הכנת תמונות ווידאו, בנית הדף באפסטור, פניה לעיתונאים, שיתוף פעולה עם אינסטגרמרים ויוטיוברים, יצירת קשר עם אפל, ועוד ועוד. קיווינו לטוב, האבל האמת שלא ממש ידענו מה בדיוק הולך לקרות. ביום ההשקה התפרסמה ידיעה אודות האפליקציה באתר Product Hunt, שהוא אתר מרכזי בו אנשים מגלים מוצרים חדשים, וסיימנו את היום שם במקום השלישי והמכובד. זה יצר חשיפה ראשונית בעיתונות הבינלאומית. גם במדיה חברתית ויזואלית כמו אינסטגרם ויוטיוב בתחיל באזז, אבל הטירוף האמיתי התחיל כשאפל מיקמו אותנו במקום השני של 'אפליקציות חדשות ומומלצות' באפסטור האמריקאי ובעוד 120 מדינות ברחבי העולם ביום שישי, מאז התחיל גל של מאות אלפי הורדות במספר ימים ספורים והתלהבות גדולה של המשתמשים."
זו לא האפליקציה הראשונה שלכם שזוכה להצלחה, מה הסוד של אפליקציה מנצחת בעינייך?
"נכון, גם בזארט נבחרה ב-2014 כאחת האפליקציות הטובות של השנה על ידי אפל. הסוד של אפליקציה מנצחת בעיני הוא קודם כל זיהוי צורך של אנשים ומתן פתרון אופטימלי עליו שהוא פי 10 יותר טוב ממה שהיה קודם, בשילוב של עיצוב מצוין ובהתאמה לקהל היעד, חווית משתמש כייפית, מודל עסקי טבעי ושיווק חכם."
היום המגמה היא שילוב אמנות עם טכנולוגיה. האם נתקלתם בקשיים בשילוב בין השניים?
"ממשק המשתמש במובייל הוביל לעליית מדרגה של ממש בחווית המשתמש. מהירות, נוחות, כייפיות ויופי בממשק הם דברים שאנו מצפים להם היום מאפליקציות. מצד שני הנגישות של הסמארטפונים לכל כך הרבה אנשים בעולם, הרבה יותר מהמחשב, הגבירה את החשיפה של אנשים לטכנולוגיה. לכן, היום קל מתמיד לחבר בין שני העולמות. אנשים ממש צמאים לזה, וקטגוריית ה-photo/video עמוסה ביותר."





