5 עצות על נטוורקינג שיעזרו לך להפוך את ההפקה הבאה להצלחה

צילום: מהאתר
מעצב התאורה מגיע ומתיישב ליד השולחן, מתנשף ומתנצל. זהו, כולם כאן. אפשר להתחיל. המפיק הראשי פותח בכמה מילות ברכה. ההפקה החדשה יוצאת לדרך, בואו נשנס מותניים וניצור את ההפקה הכי חזקה, הכי מדהימה, הכי עוצרת נשימה שנראתה בארץ אי פעם.
אנשי הצוות מחייכים בהתלהבות והמוטיבציה בשמיים. אחרי כמה דקות ההתלהבות נרגעת והמחשבות מתחילות לרוץ. מה זה בעצם אומר: "ההפקה הכי מדהימה שהיתה אי פעם"? מה יהיה הדבר הזה שיהפוך את ההפקה לפורצת גבולות?
רעיונות מתחילים להיזרק לאוויר: קאסט מלא סלבריטיז. תפאורה דינאמית. מערכות תאורה מרחפות. וידיאו מפינג תלת ממד. קמפיין אינטראקטיבי.... הרעיונות נערמים, חלקם נרשמים בצד לבדיקת עלויות, חלקם חוזרים כלאחר כבוד למגירה. המילה תקציב נשמעת שוב ושוב: חייבים לעמוד בתקציב; אחרת מה הטעם.
אחרי שעתיים של סיעור מוחין הישיבה מתפזרת. המפיק נותר לשבת, מוטרד. עלו כמה רעיונות טובים; אבל האם באמת עלו כל האפשרויות? אולי יש משהו, אי שם בעולם, שיכול להתאים בול – ולהפוך את ההפקה לחסרת תקדים?
הכתבה היא בחסות לירז מיה שגריר, בעלת סוכנות לירז קאסטינג
מפיקי-על מכל העולם ידעו לספר, איך לפעמים גילו – דווקא בכפר נידח באיזו ארץ הזויה – את הדבר הגדול הבא; הזמרת שלא השאירה עין יבשה באולם, הפעלולן שהותיר את כולם המומים, המתקן המוזר שאף אחד לא הבין מה הוא עושה – עד הרגע שבו התחיל לעבוד...
הגישה לאינטרנט הפכה את העולם לקטן. מאד. הכל נגיש, הכל אפשרי. כל הפקה שעולה בכל מדינה שהיא, מיד מדווחת / מצולמת / משודרת, וכל מפיק ניזון מהרעיונות והיצירתיות של האחרים, המהווים לו בסיס לפיתוח עוד יותר מתקדם, עוד יותר משוכלל. אמצעי התקשורת המודרניים, הפכו את העולם למעבדת פיתוח ושכלול ענקית, שכל אנשי ההפקה ברחבי העולם כולו - שותפים לה.
אז איך מתחברים לאוטוסטרדת המידע הזו? איך מאתרים בדיוק את מה שצריכים, בתוך ים האינפורמציה האדיר? הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם להתחבר, ללמוד מאחרים וגם – להוות להם השראה:
בנו רשת קשרים עם בעלי תפקידים מקבילים בעולם:
לינקדאין ופייסבוק מהווים רשתות תקשורת מעולות לנטוורקינג של ימינו. בעידן בו כל אחד מספר ומתפאר בהישגים שלו, קל ללמוד את הרעיונות והקונספטים ולפתח מהם ורסיות מקומיות, מתאימות יותר או משוכללות יותר. ישנן כמובן רשתות רבות נוספות, כמו למשל פינטרסט שצוברת תאוצה כמתחם להצגת עבודות במטרה ליצור קשרים עסקיים. כל רשת נוספת שתתחברו אליה, תרחיב את מעגל ההזדמנויות.
הצטרפו לקבוצות דיון:
בדומה לאולמות הדיונים של התערוכות המקצועיות הגדולות בעולם, בקבוצת דיון וירטואלית תוכלו לנהל שיחות, להתייעץ, לחקור ולבקש הצעות מעמיתים למקצוע, נותני שירותים או מומחים למיניהם. אמנם אין מפגש פיזי בין המשוחחים אך זהו הפורמט הקרוב ביותר לכך. זוכרים את הימים בהם נאלצתם לעזוב הכל ולהיטלטל בדרכים על מנת לפגוש עמיתים מהעולם?
הירשמו לניוזלטרים מקצועיים:
אחת הדרכים הטובות ביותר להישאר מעודכנים בנעשה בתחום. טכנולוגיות חדשות, שדרוגים, אטרקציות ופורמטים מעודכנים –פעמים רבות מי שלא שומר את האצבע על הדופק, נשאר למעשה מאחור. אל תרשו לעצמכם לדעת פחות מאחרים, בתחום בו אתם עוסקים.
פרסמו את ההפקות שלכם לאחר שעלו:
לא רק כדי להשוויץ (שזה גם חשוב!) אלא גם כדי לבסס את השם שלכם בעולם ההפקות הבינלאומי, מה שיאפשר לכם להשתתף בדיונים הכוללים את הבכירים בתחום ולמשוך אליכם יוצרים, רעיונאים ואטרקציות להפקות הבאות.
חפשו בסבלנות:
אחד מאתרי הליהוק המרכזיים כיום הוא אתר שבו אנו נוהגים ממילא לבלות הרבה, בדרך כלל בשעות הפנאי שלנו: היוטיוב. כל אדם המעוניין להציג משהו בפני אחרים, מעלה סרטון הדגמה או ריל. הכל נמצא שם עבורכם; צריך רק לשבת ולחפש! עבור ליהוקים לתפקידים חשובים, היוטיוב יכול להוות כלי לסינון ראשוני.
בליהוקים פשוטים של תפקידים קטנים או כאשר מחפשים מופע קצר מוכן, יוטיוב יכול להחליף אודישן ולחסוך משאבים רבים של ארגון חלל, זימון נבחנים או לחלופין כיתותי רגליים ברחבי העולם לחיפוש "מציאות". במקביל ליוטיוב ישנם אתרים נוספים כגון וימאו, יוקו ועוד.
לסיכום, השימוש באינטרנט וברשתות קשרים בינלאומיים יכול לא רק לעזור לכם לאתר את היהלומים הדרושים להפקה, אלא גם לחסוך משאבים רבים כגון זמן וכסף. כל הפקה יכולה להפוך בקלות מהפקה מקומית להפקה בינלאומית, ולהשיג לעצמה יתרונות ייחודיים אל מול הפקות מתחרות.
אז בפעם הבאה שאתם שוברים את הראש, תזכרו: יש מציאות מעולות בחוץ. צריך רק לחפש אותן.
בהצלחה!
הכתבה באדיבות לירז מיה שגריר, מלהקת עם יותר מ- 19 שנות נסיון בתחום התרבות, הבידור והקרקס. מומחית באיתור כשרונות ספציפיים בעולם וציוד ייחודי להופעות. בעלת סוכנות "לירז קאסטינג"– שירותי ליהוק פעלולנים, אקרובטים, מתקנים וציוד פעלולנות מרחבי העולם, לשדרוג מופעים, הפקות וצילומים בכל תחומי הבידור והמדיה. www.circuscasting.com





