10 כללים שכל מנהלי הסושיאל חייבים להכיר
רוצים לשדרג את ניהול הסושיאל שלכם? הגעתם למקום הנכון

צילום: קאנבה Canva
על מה כולם מדברים? איך מגיעים לריץ' הכי גבוה? ולמה בכל פעם שאני מעלה תוכן לפייסבוק אני מרגישה כמו תלמידת תיכון שמחכה לקצת לייקים?
כמנהלת סושיאל ותיקה שעברה את כל הטרנדים והשינויים בעשור האחרון, אני יכולה להגיד לכם שניהול רשתות חברתיות הוא אומנות בפני עצמה.
הנה עשרה כללי זהב שכל מנהל סושיאל חייב להכיר.
כללי תוכן:
1. "פחות זה יותר" - זה נכון לא רק בעיצוב
• בדיוק כמו שלא הייתם רוצים לשבת ליד מישהו שמדבר בלי הפסקה במסיבה, ככה גם העוקבים שלכם לא רוצים להיות מוצפים בתוכן
• תכננו לוח זמנים מאוזן - פוסט או שניים ביום בפייסבוק, 3-4 סטוריז באינסטגרם
• איכות מנצחת כמות: פוסט אחד מושקע עדיף על פני חמישה בינוניים
2. אותנטיות היא המפתח
• קהל מריח זיוף מקילומטר
• ספרו סיפור אמיתי - למשל, כשניהלתי את הסושיאל של מותג אופנה, דווקא הפוסטים על התקלות והכישלונות שלנו זכו להכי הרבה אינטראקציות
• היו נאמנים לערכי המותג, אבל אל תפחדו להראות את הצד האנושי
3. תזמון הוא הכל
• כמו בקומדיה, עיתוי מושלם הוא חצי מהעבודה
• למדו את השעות הפעילות של הקהל שלכם - אצלי למשל, פוסטים בשעה 11:00 ובין 20:00-21:00 תמיד עובדים טוב יותר
• השתמשו בכלי תזמון חכמים, אבל אל תשכחו להתגמש כשצריך
כללים טכניים:
4. מדדים הם החברים הכי טובים שלכם
• עקבו אחרי הנתונים באופן קבוע - אני ממליצה על שימוש בכלי אנליטיקס מתקדמים
• הסיקו מסקנות ושנו אסטרטגיה בהתאם
• אגב, באתר תעשיה תוכלו למצוא מאמרים מעמיקים על כלי מדידה מובילים
5. אינטראקציה היא המלכה
• הגיבו לתגובות בזמן אמת
• צרו דיאלוג עם הקהל - שאלו שאלות, ערכו סקרים
• אל תתעלמו מביקורת - זו הזדמנות להפוך לקוח מאוכזב למעריץ
כללי קריאייטיב:
6. ויזואליות מנצחת
• השקיעו בתמונות איכותיות
• וידאו הוא מלך התוכן - אפילו סרטון פשוט מאחורי הקלעים יכול להיות ויראלי
• שמרו על שפה עיצובית אחידה
7. טרנדים הם חברים, לא אויבים
• עקבו אחרי טרנדים, אבל אל תקפצו על כל טרנד
• התאימו את הטרנד לזהות המותג שלכם
• היו מוכנים לשחרר טרנד כשהוא דועך
כללי ניהול:
8. תכנון מראש הוא קריטי
• הכינו תוכנית עבודה חודשית
• השאירו מקום לספונטניות
• בנו בנק תכנים לשעת חירום
9. קהילה זה הכל
• טפחו את הקהילה שלכם
• תנו ערך מוסף - מידע, טיפים, הטבות
• צרו תחושת שייכות
10. המשיכו ללמוד
• השתתפו בהשתלמויות וקורסים - באתר תעשיה תמצאו משרות רבות בתחום הסושיאל שדורשות התמקצעות מתמדת
• עקבו אחרי מובילי דעה בתחום
• אל תפחדו לנסות דברים חדשים
לסיכום, ניהול סושיאל הוא מקצוע דינמי שדורש יצירתיות, גמישות והרבה אהבה לתחום. אם תשמרו על הכללים האלה, תוך כדי שאתם מתאימים אותם לצרכים הספציפיים שלכם, תוכלו להגיע להישגים מרשימים.
זכרו - בסופו של דבר, מאחורי כל לייק יש בן אדם אמיתי, וככל שתהיו יותר אותנטיים ומקצועיים, כך תצליחו יותר.