9 הטיפים שיקלו על חייכם היצירתיים
למה לא לשתף קצת עצות מוצלחות?

צילום: קאנבה Canva
לפני כשבוע מצאתי את עצמי בוהה במסך המחשב במשך שעתיים, מנסה לכתוב בריף לקמפיין חדש. המוח שלי היה ריק לחלוטין. אז עשיתי מה שכל קופירייטרית שמכבדת את עצמה הייתה עושה - התקשרתי לחברה שלי מהתואר שעובדת במשרד פרסום מתחרה והתחלנו להתבכיין ביחד. היא שיתפה אותי בטריק קטן שהציל אותה לא פעם - רשימת פרומטים שהיא אספה במהלך השנים. מאז, גם אני התחלתי לאסוף, ואני שמחה לשתף איתכם את הטובים ביותר:
פרומטים לפיתוח קונספט:
- "מה אם..." - פשוט אבל גאוני. קחו את המוצר או השירות שלכם והתחילו לשאול "מה אם". למשל, כשעבדתי על קמפיין לחברת נעליים, שאלתי "מה אם הנעליים היו יכולות לספר את הסיפור של מי שנעל אותן?" - וככה נולד קמפיין שלם על נעליים שמספרות סיפורי הצלחה.
- "הפוך על הפוך" - קחו את כל מה שמובן מאליו לגבי המותג או הקטגוריה, והפכו אותו. כשעבדתי על קמפיין לחברת ביטוח, במקום להראות מקרי אסון, הראינו דווקא רגעים של שמחה ואושר. התוצאה? קמפיין שבלט בנוף האפור של פרסום הביטוח.
- "החיבור המפתיע" - חברו שני דברים שלכאורה אין ביניהם שום קשר. זוכרים את הקמפיין המופלא של Red Bull שחיבר בין שתייה אנרגטית לבין... כנפיים? זו דוגמא מושלמת.
פרומטים ליצירת תוכן:
- "האנשה" - תנו למוצר או לשירות שלכם אישיות. אגב, אם אתם מחפשים השראה לקמפיינים יצירתיים, באתר תעשיה תמצאו מאות דוגמאות של קמפיינים מוצלחים שעשו בדיוק את זה.
- "סיפור בשלוש מילים" - אתגרו את עצמכם לספר את כל הסיפור בשלוש מילים בלבד. זה מאלץ אתכם להתמקד בעיקר. לדוגמה: "Just Do It" של נייקי.
- "מכתב אהבה / שנאה" - כתבו מכתב אהבה או שנאה למותג או למוצר. זה יעזור לכם לגלות נקודות מבט חדשות.
פרומטים לפתרון בעיות יצירתיות:
- "מה סבתא הייתה אומרת?" - חשבו איך דמות אחרת הייתה פותרת את הבעיה. סבתא שלי, למשל, הייתה פותרת כל בעיה עם צנצנת חמוצים ביתית וסיפור על המלחמה.
- "הגרסה המינימליסטית" - איך אפשר לפתור את הבעיה עם מינימום משאבים? לפעמים דווקא המגבלות מולידות את הרעיונות הכי טובים.
- "שיטת וולט דיסני" - חשבו כמו חולם, כמו ריאליסט וכמו מבקר - בזה אחר זה. זו שיטה שעובדת נהדר במיוחד בישיבות צוות.
מה שמדהים בפרומטים האלה הוא שהם באמת עובדים, בכל פעם מחדש. הם כמו מפתחות קסם שפותחים דלתות במוח שלא ידענו שקיימות. אגב, אם אתם מחפשים עוד טיפים והשראה, תוכלו למצוא באתר תעשיה מאגר שלם של מאמרים מקצועיים בנושא.
וטיפ אחרון ממני - אל תשכחו לשמור את כל הרעיונות שלכם, גם אם הם נראים מטופשים ברגע הראשון. לפעמים דווקא הרעיון ה"טיפשי" הזה יהפוך לקמפיין הבא שלכם שיזכה בפרס.
ועכשיו תורכם - איזה פרומט עזר לכם להגיע לרעיון גאוני? אשמח לקרוא בתגובות!