מה ההבדל בין קופירייטר טוב לקופירייטר טוב באמת?
צילום: קאנבה Canva
בתור מי שמלווה את תעשיית הפרסום והתוכן כבר (מעל ל)שני עשורים, אני יכולה להגיד לכם שראיתי הכל. מהקופירייטר ההוא שהגיש ללקוח שורת מחץ בת מילה אחת (והלקוח דווקא התלהב), ועד לקופירייטרית שכתבה טקסט כל כך משכנע, שהיא עצמה הלכה וקנתה את המוצר.
אבל מה באמת מבדיל בין קופירייטר טוב לקופירייטר מעולה? טוב, זה קצת כמו ההבדל בין מי שיודע להכין חביתה לבין השף שהמציא את השקשוקה. שניהם עובדים עם ביצים, אבל אחד מהם הצליח לשכנע אותנו שהטעות הזו של לערבב הכל יחד זה בעצם קונספט גאוני. בואו נצלול.
יכולת טכנית מול חשיבה אסטרטגית
קופירייטר טוב יודע לכתוב טקסט שיגרום לכם לחשוב: "וואלה, יש פה משהו." קופירייטר מכונן? הוא יגרום לכם לחשוב שאתם חייבים לקנות את זה עכשיו! "מה זה משנה שאין לי כסף, אני אמכור כליה." רועי, למשל, קופירייטר צעיר, קיבל משימה לכתוב מודעה למכונת כביסה, אבל במקום לדבר על כמה סיבובים היא עושה לדקה, הוא שינה את כל הקמפיין לכזה שמדבר על קיימות וחיסכון באנרגיה. בקיצור, הבחור לא רק כתב, הוא הציל את העולם.
קופירייטר טוב מתמקד במשימה. קופירייטר מכונן רואה את התמונה הגדולה.
תכירו את ליאת: במקום לכתוב עוד פוסט לפייסבוק של מסעדה, בסגנון “בואו לטעום את מנת היום!”, היא הבינה שהשף עצמו הוא כוכב. אז היא התחילה לכתוב תוכן שהפך אותו למותג. מה יצא מזה? היום הוא מתארח בתוכניות בישול ומוכר רוטב עגבניות עם הפרצוף שלו על הצנצנת. אם זה לא גאונות לדעתכם, אתם בתחום הלא נכון.
חיבור רגשי מול מקצועיות
קופירייטר טוב יודע את כללי השפה. קופירייטר מצוין יודע מתי לשבור אותם ולצאת מזה כמו גדול. כמו הקמפיין של "זוט עני" - שהצליח להפוך שגיאות כתיב לחלק מהשפה שלנו. עכשיו, במקום לתקן אנשים, אנחנו פשוט אומרים: "זה בסדר, זה פרסומי".
ואם כבר מדברים על חיבור רגשי, קופירייטרית אחת שהתכתבתי איתה פעם התחילה לרוץ כדי להבין מה זה אומר לכתוב לקמפיין של חנות ספורט. משוגעת על כל הראש, היום היא כבר רצה מרתונים! לא רק בגלל הטקסטים, היא כנראה גם רצתה לברוח מהלקוחות.
איך הופכים לקופירייטר כזה?
קודם כל, חשוב לזכור שגם רומא לא נבנתה ביום אחד, אבל אפשר לזרז את התהליך עם קצת תשוקה, סקרנות והרבה קפה. וממש במקרה, באתר תעשיה מחכות לכם משרות שיאפשרו לכם להתנסות במשרדי פרסום מובילים. תחשבו על זה כמו על ריאליטי: יש את שלב האודישנים, ואז מגיע הגמר הגדול. השאלה היא אם אתם רוצים להיות ההוא שהודח בפרק הראשון או זה שזוכה ומקבל חוזה.
לסיכום, ההבדל בין קופירייטר טוב לקופירייטר עסוק הוא כמו ההבדל בין מי שיודע לנגן תווים לבין מי שגורם לקהל לדמוע. אז בפעם הבאה שאתם יושבים מול המקלדת, תשאלו את עצמכם: האם אתם כותבים סתם עוד פוסט, או שאתם יוצרים רגע שאנשים לא ישכחו?