זרקור על איתי דרור
צילום: איתי דרור
"אני איתי, קופירייטר, בזוגיות ואב לשניים. אני עוסק בכתיבה על כל היבטיה כל חיי: כסופר, תסריטאי, עיתונאי וקופירייטר. במשך שנים עבדתי בעולם העיתונות כעורך ומ-2015 אני קופירייטר.
האמת היא שאני מעדיף את המילה "רעיונאי" כמתארת את המקצוע, כי היא מדויקת יותר. קופי טוב עומד על רעיון טוב. אם הרעיון שבבסיס הקופי שלך שקרי, לא מנומק ולא משכנע – שום זיקוקי דינור לא יעזרו למכור את המוצר שהוא מפרסם. כי פרסום עובד כשהוא נוגע באמת מסוימת – או של המוצר או של הצרכים שעליהם המוצר עונה מבחינת הלקוח.
"קופירייטר מתחיל בדרך כלל יבחר בפתרונות מגניבים, צבעוניים, שממש כיף לקרוא אבל שלעתים קרובות שוכחים שהם נועדו למכור את המוצר ולא את הכישרון שלו. קופירייטר מנוסה לעומת זאת יראה את טובת המוצר בראש ובראשונה. נדרש זמן רב עד שנפטרים מהצורך להבריק ולהחצין את הכישרון שלך ולעבור לתהליך עמוק ומשמעותי. אבל לפעמים שני הקווים מצטלבים – וזה הרגע הקופירייטרי המזוקק. אתה גם מועיל וגם נהנה. אז הטיפ השני שלי הוא לחשוב על טובת המוצר, איך אתה רותם את הכישרון שלך לטובתו ולא איך אתה רותם את המוצר כדי להבליט את הכישרון, הצבעוניות והמגניבות שלך.
מה העבודה הראשונה שעשית בתחום שלך?
כתבתי ניוזלטר לבית מרקחת בזמן הלימודים בבצפר שזכה בפרס. הרעיון של בעל בית המרקחת היה להציג את הרוקח השכונתי כבר סמכא בעניינים רפואיים, ולא רק כפקיד שמוסר תרופות לפי מרשם. הוא רצה שהציבור יידע שרוקח יכול לענות על המון שאלות בתחום הבריאות ואולי לייתר את הצורך לפנות לרופא משפחתי. כמובן, לא בסוגיות בריאות חמורות אלא קלות.
באיזה עבודה שלך אתה הכי גאה?
אין "הכי". יש כמה: קמפיין כרזות לאמנסטי נגד הריסת בתי בדואים בעתיר ואום אל-חיראן. כרזה שעשיתי לנשות הכותל נגד רב הכותל. כמה שמות וסלוגנים וכמה דפי מכירה.
מה תהיה "כשתהיה גדול"?
אני מקווה שאותו דבר רק יותר טוב ויותר גדול. גם כסופר.
מה הקריירה האלטרנטיבית שהיית בוחר אם לא היית עושה את מה שאתה עושה היום?
אולי מוזיקאי.
איזה עבודות מעניינות מצאת עד היום בתעשייה ואיך האתר עוזר לך בקריירה?
אין לי ניסיון רב כמנוי של התעשייה אבל כבר פנו אליי כמה מעסיקים ואנחנו במשא ומתן.
אילו פרויקטים אתה מחפש?
מעוררי מחשבה, מאתגרים, ארוכי טווח ומשתלמים.