קורות חיים זה מסמך שיווקי (והגיע הזמן שתהפכו אותו לכזה)
צילום: Photo by Scott Graham on Unsplash
והכי חשוב - הוא יכול להיות מסמך שקושר אתכם להגדרות המשרה, מסביר למעסיק.ה למה אתם רלוונטים ולוקח אתכם קדימה
רוצים להרים את הקו"ח שלכם 2 ק"מ מעל כל היתר?
יאללה. בואו נתחיל.
אל תהיו נאמנים להגדרת התפקיד כפי שהוגדרה על ידי המקום שבו עבדתם
פעמים רבות יצא לי לראות ק"ח שבהם שמות התפקידים שכתבו בתוכם היו בדיוק כפי שהארגונים הגדירו. אז רק רציתי להגיד - שלא חייבים לכתוב את זה ככה. השורה של תיאור התפקיד היא שורה בולטת לעין ואפשר להרים אותה. למשל, במקום לכתוב שהייתי רכזת שיווק אני יכולה לכתוב את מה שעשיתי (ובגוף שלישי):
רכזת שיווק = עדיף לכתוב - ניהול רשתות חברתיות וכתיבת תוכן
רכז נוער = עדיף לכתוב - ניהול פרויקטים חברתיים, עיצוב גרפי ושיווק אירועים בקהילה
תמיד אשאף לתאר את מה שתכלס עשיתי במשרה, וכך גם אתן יותר אינפורמציה למי שקורא את הקו"ח לגבי המשרה אותה ביצעתי (וגם אשדרג את עצמי מבחינת הטייטל).
שימו לב שככה אני גם יכולה להשתמש במילים שכתובות בדרישות של המשרה, ולהתאים את עצמי לדרישות אחד לאחד (אם אפשרי).
מתחת לכותרות 'ניסיון תעסוקתי' ו'השכלה' נכתוב בסדר כרונולוגי הפוך, ומה שכבר ממש לא אקטואלי - נוריד
כלומר, נכתוב מתחת לכותרות האלו את הניסיון / ההשכלה שלנו מהדבר הכי אקטואלי שעשינו וכך אחורה.
ככה זה נראה:
2020-היום | אנימטורית, עצמאית (אחלה!)
2018-2020 | עיצוב גרפי, עימוד והבאה לדפוס, ידיעות אחרונות (אחלה!)
2007-2009 | בריסטה, ארומה (להוריד, כבר לא רלוונטי)
ועוד משהו - נזכור שבקורות החיים אנחנו לא באמת צריכים לפרט את קורות חיינו, ולא באמת חייבים להכניס למסמך כל עבודה ופרויקט שעשינו. לקורות החיים נכניס רק עשייה רלוונטית ואקטואלית.
עבודה שעשינו לפני יותר מ-15 שנה כנראה כבר לא צריכה להיות נוכחת בקו"ח (למעט מקרים שהעבודה התחילה לפני כמה וכמה שנים ונמשכה לעבר שנים אקטואליות יותר) ועבודות שבהן עסקנו שלא מעידות על ניסיון מקצועי רלוונטי לתחום שאליו אנחנו מגישים - גם לא חייבות להיות בקו"ח שלנו.
קו"ח זה מסמך שיווקי, ולכן נכניס אליהם ניסיון תעסוקתי אקטואלי ורלוונטי לתחום שאליו אנחנו מגישים.
תשתלו לינקים
לשתול לינקים בתוך המסמך זו עוד הרמה ברמה שיכולה לשדרג את הקו"ח.
מה נשתול?
● לינק ללינקדאין
● לינק לתיק עבודות
● לינק לגיט האב
תלוי בתחום שלנו.
איך עושים את זה?
מסמנים את המילה Linkedin בתוך הקו"ח; לוחצים על הכפתור להוספת קישור (עם הסמל של סיכת הביטחון) שמים את שם הלינק ללינקדאין שלכם ; קיבלתם מילה לחיצה בתוך המסמך.
לא נכתוב בדיוויד 12
כדי לשדרג את הקו"ח עוד טיפה נשתדל שלא לבחור בגופן דיוויד בגודל 12, וגם לא אריאל. ננסה לבחור גופן נקי ונעים, אבל לא את הגופנים הרגילים והבנאליים.
ההמלצות שלי: Assistant, Alef, calibri, gisha. תנסו (;
עדיף ללא גוף ראשון
במקום לנסח במשפט שמתחיל ככה: "במסגרת תפקידי עיצבתי מודעות ותוצרים גרפים לפי דרישת הלקוחות.." ננסה לעבור לשפה של מיומנויות, ונתאר בצורה סבילה את מה שעשינו בכל משרה / פרויקט.
לדוגמא:
- עיצוב מודעות ותוצרים גרפים לצד ניהול מו"מ, מכירות ושירות ללקוחות.
- הגדלת כניסות לדפי הנחיתה של הארגון ב10% במסגרת שנת הפעילות.
נסו לבצע לפחות חלק מ-5 העקרונות שכתובים פה, ותראו איך הקו"ח שלכם קופצים ברמה.
תשאפו גבוה, מגיע לכם.
אדוה.
נ.ב: רוצים להתייעץ איתי? אפשר בלינקדאין
הכתבה באדיבות אדוה צור
יועצת תעסוקה במרכז קריירה לצעירים של מרכז צעירים ירושלים.
מלווה אנשים במציאת עבודה דרך שימוש בכלים מעודכנים ומיתוג עצמי.
מנחה ומפתחת סדנאות הכוונה תעסוקתית.
בעלת B.A בתקשורת וחינוך, M.A באבחון וטיפול בלקויות למידה, מהאוניברסיטה העברית.
נשואה לניל ואמא של רפאל. מאוהבת בירושלים ובכלבים שחורים.