איך עושים שאוריל שיעיף אתכם קדימה?
צילום: מהשאוריל של בלאקבורד
כדי לזכות במשרות ובתפקידים שאתם רוצים, שווה להשקיע בשואריל שמציג אתכם בצורה הטובה ביותר.
אבל איך תדעו שהפקתם את השאוריל הנכון? ומה זה בכלל שאוריל?
כשאנו מגישים מועמדות לתפקיד חדש הלחץ גדול ומשפיע על הרושם הראשוני שנציג. על מנת שנוכל להציג את עצמינו ואת היכולות שלנו בשעת עבודה ולא תחת לחץ נצטרך להציג שואריל שעושה לנו את הפרסומת הכי טובה שיש .
על מנת שנקבל קצת בהירות בעניין דיברנו עם דביר אבירם, במאי עורך ומעצב, ועם דניאל טורונצב, מנהל פרויקטים וראש מחלקת After Effects בסטודיו BlackBoard.
שאו מה? מה זה?
"שאוריל הוא אוסף של של קטעים נבחרים העורכים לסרטון קצר, אשר מציג את מיטב הכישורים והיכולות המקצועיות של יוצרים" אומר אבירם "השואוריל נועד להוות כרטיס ביקור עבור אנשי מקצוע בתחומי אמנויות המסך: במאים, צלמים, שחקנים, אנימטורים ואנשיקומפוזיטינג.
השואוריל יכול לתפקד גם ככלי שווקי עבור בתי פוסט, משרדי פרסום וחברות הפקה."
מה המטרה של שואריל?
"להציג טעימה מתיק העבודות ולהפגין את מיטב הכישורים והיכולות המקצועיות בסרטון קצר כשאתם במיטבכם. שואריל מוצלח בעיני צריך להוות פרסומת טובה עבור (הצופה) הלקוח או המראיין. בכדי שאלו יוכלו להרחיב את ההסתכלות עליכם ולשכור את שירותיכם."
מהו המבנה הנכון של שאוריל?
"בשנים האחרונות יצא לנו להכיר ולראיין עשרות מועמדים למגוון רחב של פרויקטים, וכפועל יוצא לצפות בעשרות רבות אם לא מאות רילים" אומר דניאל טורונצב "כאשר אתם מרכיבים את הריל שלכם, חשוב לזכור שכמו רוב הדברים בתחום שלנו, האימפקט הראשוני עושה את כל ההבדל. הריל הוא הפנים שלכם, לרוב זה הדבר הראשון שהמגייסים לוחצים עליו כאשר מקבלים את הפניה שלכם. רק במידה והשאוריל סיקרן אותם, הם יפנו לקורות חיים שלכם."
אז למה חשוב להתייחס כאשר בונים שאוריל טוב?
זמן
"שאוריל צריך להיות באורך של עד דקה" אומר דביר אבירם "מעבר לכך זה עלול להחמיץ את המטרה.
מומלץ ליצור קצב מהיר מספיק כדי להראות מגוון כישורים ויכולות מבלי לייצר תחושה של מיחזור".
מוסיקה.
"המוסיקה תכתיב את קצב העריכה ואת התחושה אותה רצית להעביר .הבחירה תלויה בתחושה ובקונספט שתרצו להעביר, קצב מהיר יעזור להראות מגוון רחב של פרויקטים, הוספת סאונד אפקט היא לא בגדר חובה אבל בהחלט יכולה לתרום ולהעצים את החוויה" מסביר אבירם, וטורונצב מוסיף "למרות שכולנו אוהבים את הרילים שלנו עם מוזיקה קצבית ומגניבה, צאו מנקודת הנחה שכנראה מי הרוב הולכים לראות אותו על שקט, תוך כדי שהם מדברים בטלפון או שומעים מוזיקה אחרת באוזניות."
מבנה
"אני מאמין באיכות על פני כמות" מסביר אבירם "בחרו את הקטעים הטובים שלכם, (אתם יודעים לזהות אותם בקלות). אל תתפתו להכניס קטעים לא רלוונטיים בכדי ״לנפח״. אל תתפתו לשמור את הקטעים הטובים לסוף, תתחילו עם המיטב שלכם. השואוריל צריך לעבוד כקליפ שעומד בפני עצמו, אז נסו לחשוב איך לאחד בין הקטעים השונים."
פתיח לשאוריל:
"פתיח אינו בגדר חובה" אומר אבירם, "יש יוצרים אשר משתמשים בהוספת פתיח (אנימטיבי) קונספטואלי, לוגו או שם היוצר, אני ממליץ להוסיף שנה משום שזה יוצר תוקף של רלוונטיות ליצירה וגורם לנו להתחדש."
"חשוב מאוד להתחיל עם העבודות הכי טובות שלכם" מוסיף טורונצב "לרוב המגייסים לא יצפו בריל שלכם עד הסוף. יש לכם כמה שניות להרשים את הצופה, ורק במידה ותפסתם את תשומת ליבם אולי הם ימשיכו לצפות עד הסוף."
וכמובן - מומלץ בסיום השאוריל להוסיף פרטים ליצירת קשר או כתובת אתר.
ביקשנו לקבל כמה טיפים לעריכת שאוריל איכותי:
הטיפים של דביר אבירם:
1. הפקידו את ה-Showreel שלכם בידיים של עורך מקצועי. זוג עיניים אובייקטיביות יעזרו לכם לבחור את הקטעים הטובים באמת.
2. איכות על פני כמות. הדבר דומה לתקציר של משחק כדורגל. אין לאף לקוח זמן לראות 90 דקות של משחק בחרו את הקטעים האיכותים ביותר.
3. שימו לעצמכם דדליין! כמו בעבודה עם לקוח, בלי דד ליין, הפרוייקט הזה ידחה לנצח.
4. אפשר לספק הצצה לתהליך העבודה שלכם (סטוריבורד, עבודה על התסריט או על קובץ האפטר), זה מעניק נפח ומימד מעניין לשואוריל.
5. את הקטעים הטובים שימו בהתחלה. לבחור את קטעי השיא, לשמור על קצב ותנועה מתמדת ולחפש חיבורים מעניינים ונכונים.
הטיפים של דניאל טורונצב:
1. כדאי מאוד שהשאוריל שלכם יהיה מותאם למשרה אליה אתם מגישים מועמדות. בדרך כלל אין טעם לעשות ריל "כללי", מה גם שלמגייסים יהיה קשה להעריך את ההתאמה שלכם לתפקיד.
2. אם אתם מציגים עבודות שלא עשיתם לבד - כדאי שתציינו מה היה תפקידכם בכח.
3. חשוב! אל תכניסו תרגילים מהלימודים! דורות של סטודנטים עושים את אותו התרגיל במשך שנים, לכן קל מאוד לזהות אותם. תרגילים או מדריכים מוכרים מהאינטרנט יגרמו לכם להראות לא מנוסים.
בהכנת הכתבה השתתפו
דביר אבירם - בוגר תואר ראשון בעיצוב B.Des במחלקה לתקשורת חזותית בבית הספר הגבוה להנדסה ועיצוב “שנקר”. במאי, עורך, מעצב. מרצה באוניברסיטת אריאל במחלקה לקולנוע וטלוויזיה ומייסד סטודיו VIR אשר מתמחה בשירותי הפקה, עיצוב ואנימציה . השואריל של דביר: https://vimeo.com/229678848
דניאל טורונצב, מנהל פרויקטים וראש מחלקת After Effects בסטודיו BlackBoard.