כנס תעשיה לניהול חיי הרשת – חלק ב

צילום: גלי מאירי
סיכום החלק הראשון כבר מאחורנו תמצאו אותו פה בתעשיה, אבל החלק השני היה ללא ספק הכי פופולארי, אולי בגלל שברובו הוא היה אודות פייסבוק ומה אפשר לעשות בו כדי לזכות בלייקים, מלבד להעלות תמונות של חתולים.
חזרנו מההפסקה אחרי שעה שבה רובנו הלכו לאכול וחלק קטן נשאר להסתכל בדוכנים שהשתתפו בכנס. אחד הדוכנים המעניינים היה של חברת "חשבונית ירוקה" שבעצם מספקת שירות של חשבוניות והזמנות עבודה אונליין, כלומר שבמקום לשלוח חשבונית בדואר אפשר לעשות את זה במייל ובמקום להעביר העתקים פיזית לרואה החשבון שלכם אפשר לעשות זאת אונליין, מה שנותן את האפשרות לעקוב אחר העסק שלך.
וזה עולה 200 שקלים לשנה, ממש לא נורא, נכון?
ההרצאה של נמרוד הלוי שהגיע לכנס היישר מפייסבוק דאבלין, היתה בהחלט הפופלארית מכולן; כולם נשבים בקסמו של הפייסבוק מהמפרסם הגדול ועד הקטן, פייסבוק מאפשר פרסום מסוג אחר, כזה מן שמוציא מן המפרסמים את הצד היצירתי ואת הנימה האישית וזה גם מה שעושה אותו מתאים לכולם.
פייסבוק מפרסם תוכן ולא מפרסם את המוצר. לידעתכם כיום ישנם כ-115 ביליון אנשים משתמשים בפייסבוק שמתוכם 65 אחוז עושים את זה דרך הסלולר. פייסבוק יכול לעשות עבורכם חתך אוכלוסין של גיל, מגדר, מגורים, תחומי מקצוע ועניין, חינוך, ימי הולדת, מערכות יחסים וכו'.
כן הם יודעים עליך הכל ומוכרים את זה, על זה מבוססת האסטרטגיה העסקית שלהם. פייסבוק מאפשרת למפרסם לפנות אך ורק ללקוחות הרלוונטיים אליו, פרסום ממוקד ומדויק לשירות / מוצר שאתם נותנים.
ההרצאה נחלקה לשניים; פעילות פייסבוקית אורגנית (או בעברית - חינמית) ופעילות ממומנת. למדנו בין היתר שהניוזפיד הוא שטח הפרסום האפקטיבי ביותר ושכל משתמש מקבל אותו בחינם. אבל על מנת למקסם את ההצלחה בשימוש בו, צריך לתפעל אותו נכון ולנצל את היצירתיות שלך על ידי כלי הפרסום שפייסבוק מציע: פרסום תמונות, אינפורמציה מעניינת, מוזיקה, נתונים, דגש על פרסום של כאן ועכשיו.
הנה כמה טיפים לפעילות אורגנית
למצוא את קהל היעד שלך
לחפש את הסיפור שאתה מספר, מומלץ שיהיה עקבי
האינטונציה והשפה צריכה להיות אישית, בעלת אופי.
התמונות שאנו מעלים צריכות להיות ברורות
באשר לטקסט "Keep text short & sweet “
חתולים הם החיה האהובה והפופולרית ביותר על משתמשי הפייסבוק
החשיפה הגבוהה היא בערב, אחרי שעות העבודה של רוב השכירים:)
החשיפה האורגנית מוגבלת למעגלים הקרובים – חברים ומשפחה. אתה רואה אנשים שאתה מכיר ואת מה שהם מפרסמים וגם על מה הם עשו לייקים בניוזפיד שלך. בנוסף לכך, בניוזפיד שלך אתה רואה רק את הפעילות של החברים שאתה בקשר רציף איתם ולא עם כל השאר.
מה הערך של קמפיין ממומן?
בצדדים (המודעות הקטנות בצד שכולנו מכירים): בקמפיין ממומן אתה נחשף למודעות שאחד מחבריך עשה לייק בצדדים והסיכויים שגם אתה תקליק לייק על מודעה זו הם גבוהים בהרבה ממודעה שלא קיבלה לייק מחבר (או בעגה המקצועית "מודעה יבשה")
בנוסף פייסבוק יוכל לספר לך כמה אחוזים לא רק הקליקו לייק אלא גם פתחו ובדקו את הדף ואלו נחשבים להצלחה של ממש.
קידום הדף המקצועי שלך: קידום התוכן שאתה שם בדף שלך הוא גם שירות הניתן על ידי פייסבוק בתשלום ממש זעום, אני חושבת שזה מאד רלוונטי למי שעוסק בתחומנו שכן ישנה אפשרות לפרסם את עצמך כמומחה בתחומך בעזרת דף שפתחת ובו אתה מעלה תכנים מעניינים מקצועית ומקדם אותם לאנשים שזקוקים לשירותים שאתה מציע.
הנקודה השלילית בעניין היא צריכת הזמן וההתמדה שצריך להשקיע על מנת לתפעל את הדף בצורה הטובה ביותר. לכל המעוניין לדעת עוד, להלן עמוד בפייסבוק ובו נמצאת האינפורמציה הדרושה להבין מה עושים כל הפייסבוק כשזה קשור לעסקים.
לאחר ההרצאה שסירבה להסתיים כי הקהל פשוט רצה לדעת עוד ועוד עלו ובאו סיני גז ואליהו לאב מ- "סללום מדיה גרופ" http://slalum-ipm.com/ לדבר על ניהול נוכחות ברשת.
אומר מנכ"ל החברה אליהו להב : "מכיון שיש כל כך הרבה דברים לעשות ברשת זה עלול לגזול יותר מדי זמן וגם צריך שזה יעבוד נכון, אז החוכמה היא למפות ולהשתמש רק בכלים ובפלטפורמות שבאמת מתאימים לעסק שלך, וגם אופן השימוש צריך להיות חכם, אחרת זה פשוט לא שווה את הכסף ובטח שלא את הזמן"
והנה הטיפים שלו לניהול נוכחות ברשת:
טיפ שחוזר לעצמו, אבל לא סתם, אלא בשביל שתכניסו אותו טוב טוב לראש - לאפיין את קהל היעד שלך והאם הם באמת אוהבים את מה שיש לך להציע?
לזהות באילו אפיקים אינטרנטיים פעיל קהל היעד שלך ולא לטרוח לפרסם במקומות שאינם אלו.
להכניס תוכן טוב ומעניין שאנשים ירצו לקבל ולחלוקת להשקיע.
הוראה לפעולה. להדריך את הקהל שלך במה לעשות, לדוגמא: אם אהבתם – תחלקו !
אם אין לכם תוכן משלכם, שתפו תכנים רלוונטיים, מויקיפדיה ועד החתול של השכן, העיקר להראות פעילות.
טיפ מגניב ביותר שנתן אליהו בנוגע להפצה הוא mail chimp
שנותן שירות של דיוור אוטומטי בחינם! עדיין לא בדקתי, אבל אבדוק.
למי שלא הגיע, יהיו עוד כנסים נוספים של תעשיה, הנוגעים לכל מיני נושאים שרלוונטים לנו. קפצו להגיד שלום וללמוד דבר או שניים.




