כנס תעשיה לניהול חיי הרשת – חלק א

צילום: תמר דרכלי. בצילום יהודה קוגן מ Google
זה שהיה כיף זה ברור, אבל בואו נבין דוגרי מה יצא לנו מזה?
ביום שישי בתשע בבוקר, או כמו שגלי כינתה את זה "תשע לפנות בוקר" התכנסו כולנו (כמעט כולנו) על מנת לשמוע מה שיש לאנשי Google ופייסבוק, שני השחקנים הגדולים ביותר בתחום האונליין להגיד, וגם לשמוע את מה שיש למומחים ל Google ופייסבוק להגיד על גוגל ופייסבוק. נשמע מבלבל? דווקא ההיפך
את הספתח עשה באמיצות יתרה יהודה קוגן, מנהל השיווק לעסקים של Google ישראל שנתן הרצאה ושמה צעדים ראשונים ב Google (קצת לא קשור השם אבל גלי החליטה עליו "כדי לא לבלבל") ופתח בהסבר אודות חשיבותם של עסקים קטנים לכלכלה של ישראל.
אז כן, מסתבר שרוב העסקים בישראל הם דווקא עסקים קטנים ולא רשתות ענק ועל כן נוכחות הרשת שלהם היא גם כל כך חשובה. כידוע, אם אתה לא נמצא במרחב האינטרנטי, אתה לא נמצא בכלל, ואני מוסיפה ואומרת, על אחת כמה וכמה כאשר אתה עסק קטן שלא יכול להרשות לעצמו לפרסם בטלויזיה, ובמקרה שלנו כשהעבודות שלך עדיין לא בטלויזיה.
אומר קוגן שאנשים עושים מחקר באינטרנט לפני שהם פונים לאיש/ אשת מקצוע ולכן פעילות ברשת היא כה חשובה ומוכחת גם כמגבירת הצלחה. Google מעוניינים לעזור לעסקים קטנים בישראל על ידי כך שהם נותנים להם פלטפורמות פרסום בעלויות קטנות יחסית וגם בדרכים אחרות שאינן דווקא כסף למשל צפיות, ובתמורה לכך, החשיפה היא ענקית.
"Google חושפת את העסק שלך לאנשים שלעולם לא היית מגיע אליהם אילו..” ויש לה דרכים מגוונות לעשות את זה:
שיתופי פעולה עם אתרים בהם מקודם התוכן שלך במסגרת הקמפיין של גוגל, וכמובן יוטיוב שהפך לשטח פרסום גדול מאז שנקנה על ידי Google.
אגב, כיום יוצר יכול גם לקבל כסף מיוטיוב על ידי פרסום מודעות על סרטוניו וזה די מגניב להיות שותף של יוטיוב כשחושבים על זה.
אופציה אחרת היא הקישורים הממומנים..אתם יודעים, נו אלו שצצים לכם הראשונים כאשר אתם מחפשים שרברב או חנות פרחים באזורכם, כן- אז מסתבר שיש כאלו שמחפשים ככה במאים, עורכים וכולי.. אז אל תזלזלו.
ואפשרות נוספת היא לקנות את מקומך בצדדים דרך Google ads מודעות שמופיעות בתוצאות של החיפושים או בצדדים. לפרטים נוספים http://support.google.com/adwords/answer/117120?hl=iw
כל אחד יכול לבנות קמפיין, להחליט כמה כסף הוא רוצה להשקיע ולהחליט כמה זמן הוא יהיה באוויר ומה שיפה זה שגוגל נותנים תמיכה חינם לכל הסיפור הזה. צלצלו 18009344170 Google.
האם שווה לשים כמה שקלים? לא יודעת להגיד, אבל נראה ששווה לנסות.
להצלחה של קמפיין ממומן הביאו Google כדוגמא איש שפרסם את קורות חייו כלינק למשרה אטרקטיבית וכך צץ כחיפוש מדויק של המעסיק, כמו כפפה, כיום אותו איש עובד במשרה נחשקת במשרד פרסום בניו יורק.
אז אם לסכם את המשוואה על פי Google : יצירתיות + כמה שקלים = השקעה כמעט מובטחת
אגב לאורך ההרצאה חולקו מגנטים מדליקים של Google למנחשים הטובים מאיתנו.
משם המשכנו להרצאה הבאה "שיעור קצר במימון לעסקים" שהועברה על ידי ניצן ארליך, ובזו קיבלנו שיעור אמיתי על עסקים מחוץ לרשת, כי איכשהו צריך לממן את כל הקידומים האלה, בעיקר שאתה עסק מתחיל. אז ניצן אמר לנו את מה שתכלס ידוע לכולם והוא שבנקים אוהבים את המינוס שלנו ובעיקר את המינוס של אלו שלא באמת ירוויחו ויוכלו לכסות אותו... אז השיעור הראשון להתגבר על זה על פיו הוא במקום לגייס כסף מהבנק, לגייס כסף לעסק שלך מקרנות סיוע (לדוגמא מקרן אביב) יותר מאשר מהבנקים.
הרגיש לי שקהל היעד של הרצאה הזו היו יותר חברות הפקה והשכרה שמגלגלים מחזורים של 40 אלף שקל בחודש,אבל זה מקום שבהחלט צריך לשאוף אליו. וגם אם חושבים על זה, רובנו אף פעם לא קיבלו חינוך עסקי וזה מאד חשוב.
הנה הטיפים שלקחתי איתי :
טיפ א': להגדיל את מסגרת האשראי בבנק כשאתה נמצא בפלוס מזומנים ולא במינוס כי הבנק לא יתן לך להגדיל את המסגרת כשאתה במינוס .
טיפ ב': לפתוח חשבון בבנק נוסף ולהנות מכל ההטבות שיש לבנק להציע ללקוחות חדשים. רק לפני שאתם פותחים , יש לשים לב שהבנק החדש אינו חלק מקבוצה של בנקים בה נמנה גם הבנק הנוכחי שלך כי אז הם יודעים עליך הכל ואין לך אפשרות תמרון :)
טיפ ג': לקחת הלוואה מהבנק החדש ולסגור איתה את המינוס של הבנק הישן.. במקביל לשים קצת כסף שינוח בסניף החדש.
לכל מי שמתעניין עוד בטיפים לעסקים, אפשר להוריד אפליקציה חינמית שנקראת "הלוואות לעסקים" שפיתחה אביב יעוץ עסקי ובה הרבה אינפורמציה מעניינת ורלוונטית.
ההרצאה הבאה הועברה על ידי אסף שטרן ונגעה ל - הפצה יעילה של ניוזלטר ושימוש במערכת דיוור אוטומטית נושא מאד לוהט כיום בעסקים, פחות ב"תעשיה" שלנו אבל חבל שכך כי זו דרך טובה להגיע להרבה אנשים ולהעביר להם תכנים בעלי ערך מוסף מקצועי ואת השולח למוביל בתחום.
לאלו מכם שמנהלים בלוג, כותבים מאמרים, מפרסמים קטעי וידאו מגניבים, בעלי דף פיסבוק ואחרון חביב יוצרים קטעי וידאו ששווים לעניין איתם את רשימת המיילים שלכם, רשימת דיוור אוטומטית היא דרך נהדרת להפוך את כתובות המיילים שלכם לנכס.
ברשימת המיילים שלנו נמצאות כתובות של אנשים בתחומינו, חברים שמתעניינים במה שאתם מתענייניםֿ, לקוחות פוטנציאלים, חברות להשכרת ציוד, שחקנים, מכרים, חברי אוניברסיטה שיכולים להתעניין במה שיש לכם להראות ולהגיד.
אז למה להסתבך אם אפשר לעשות את אותו הדבר דרך הג'מייל או אאוטלוק, גם אני שאלתי וזו התשובה שקיבלתי "שימוש במערכת דיוור גם מאפשרת לכם לראות את מאחורי הקלעים, כלומר מספקת את המידע של מי פתח את המייל שלכם וקרא ומי לא וככה אתם גם יכולם לקבל אינפורמציה לגבי תחומי העניין של כל אדם ואדם ולדעת מה רלוונטי או לא עבורו.
וגם אם מישהו חוטף את העצבים ולא רוצה יותר לקבל מכם מיילים אבל לא נעים לו להגיד.. הוא בקלות יכול להסיר את עצמו מהמערכת ולא לשמוע מכם. "
השירות הזה עולה כסף, לא הון, אבל עולה ואפשר להצטרף אליו חינם בהתחלה ולראות אם זה נותן לכם את התועלת תמורת העלות. כנסו ללינק הבא לפרטים נוספים- שימו לב שיש חודשיים חינם ללמשתתפי הכנס ולחברי תעשיה.
ואז היתה הפסקה וגם חלק א של הכתבה הסתיים. לכל המעוניינים לקרוא את הפיתרון החינמי לשימוש במערכת דיוור אוטומטית וגם איך עובדים הכי נכון עם פייסבוק כדי לקדם את העסק שלך, מוזמנינים לעבור לחלק ב' של הכתבה




