קמפיין השבוע : "אפי לא מתה" – סרט ישראלי קצר

צילום: מתוך עמוד ההדסטארט
"אפי לא מתה" הוא דרמת מסע קומית מדברית, שבמרכזה עומדת אפי, אם לעתיד בחודש התשיעי, שמחליטה לברוח מבית החולים דווקא כשהלידה שלה מתחילה, ולנסוע ללדת בבית שלה, במצפה רמון – כנגד כל הסיכויים.
אליען לזובסקי, התסריטאית והבמאית (ביחד עם ארז), מספרת:
"בעיניי זה סרט חשוב לכל אישה ברמה האידיאולוגית, ולכל גבר שמכבד נשים ומאמין בכוחן. הסרט מבוסס על הלידה של בתי הבכורה, אותה ילדתי לפני כשנתיים וחצי, בלידת בית – באופן לגמרי בלתי צפוי, כי אני האדם האחרון שיילד בתוך בריכה! תמיד פחדתי מכאב, אני הולכת לרופאים ולוקחת תרופות ואני ממש לא אימא טבע.
אבל כשנכנסתי להריון, קרה לי משהו. פתאום הרגשתי שהמקום הכי נכון ללדת את בתי יהיה בבית. ולמרות שלא ידעתי להסביר את האינסטינקט החייתי הזה. החלטתי ללכת עם הרצון הזה עד הסוף.
מרגע שהחלטתי ללדת בבית, התחיל לחץ מאוד כבד עליי לרדת מהנושא. רופאים, משפחה וחברים הפעילו עליי מניפולציות מאוד עוצמתיות (ברור לי שלרוב זה נעשה רק מדאגה) עד שלבסוף ילדתי בבית – והסתרתי זאת מכל סובביי, עד שהלידה הסתיימה.
"בהשראת החוויה הזו יצרתי את הסרט: כשאפי, הגיבורה, מחליטה לברוח מבית החולים איכילוב ולנסוע ללדת בבית שלה, במצפה רמון - היא עושה זאת למרות התנגדותו החריפה של בן זוגה, יניב, שהוא רופא בהכשרתו. עיקר הסרט הוא התהליך הזוגי שעוברים שניהם, בדרך להפיכתם מזוג – למשפחה."
האם שאיפת הסרט היא לתמוך בלידות בית?
אני לא מתנגדת לכך, כמובן, אבל חשוב לי להדגיש: הסרט אינו מטיף ללידת בית!!! מה שכן, הסרט בהחלט מדגיש את זכות הבחירה של כל אישה להקשיב אך ורק לעצמה וללדת במקום הנכון עבורה, גם אם כל הסביבה מתנגדת לכך. זה לא משנה אם תבחרי ללדת בבריכה או בקיסרי, עם אפידורל או עם דולפינים – מה שחשוב זה שלאישה תהיה זכות הבחירה, ושלא יחליטו עבורה.
איך חברת ליובל ארז?
את יובל אני מכירה כמה שנים. אני גם מעריכה אותו מאוד כיוצר ואנחנו גם חברים טובים. נפגשנו בקורס כתיבת התסריט של שרי תורג'מן והתחברנו. זו הפעם הראשונה שאני לא רק כותבת אלא גם מביימת, והרגשתי שאני זקוקה לחבר לדרך, יוצר שותף. ליובל יש המון ניסיון, הן כעורך והן כבמאי דוקומנטרי, והוא הבחירה המושלמת.
איך גייסתם כסף לצילומים?
לא גייסנו. כולם עבדו בחינם - מהשחקנים, דרך אנשי ההפקה ועד הצלם והמקליט. כולם אהבו את התסריט מאוד והתחברו אליו, וקסם להם להעביר כמה ימים במדבר. צילמנו במהלך חמישה ימים באוגוסט, נשרפנו למוות אבל נהננו מכל רגע. מה שעוד עזר זה שצילמנו את רוב הסרט במצפה, אז והשתמשנו במצפאים כאנשי צוות וגם כניצבים. העניין הוא שכדי להשלים את הסרט אין מנוס מלגייס כסף לצרכי עריכה, אונליין, סאונד, מוסיקה וכתוביות. בגלל זה העלינו את הקמפיין לאוויר. אנחנו אוטוטו ב-50 אחוז ויש לנו גם אחלה תשורות בקמפיין: טיולי ג'יפים, סנפלינג, ארוחות במסעדות, בגדי ים לילדות. בקיצור, שווה לבדוק.
הלינק לקמפיין:
https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=22870





