התוכן הוא המלך, ואתם שליטי הממלכה

צילום: סטוקאנלימיטד
השיח באגפי השיווק סביב העבודה התדמיתית בערוצים הדיגיטליים השתנה משיח סביב "תעשה לי עמוד עסקי מגניב בפייסבוק" ו"תפתח לי טאב עם פעילות ויראלית", לשיח שמבין שכדי לייצר מודעות והעדפה מותגית ולקדם צרכן פוטנציאלי במסלול בדרך לרכישה או לייצר נאמנות ורכישה חוזרת בלקוח קיים צריכים לשים את הפוקוס במקום שונה – בתוכן, כאשר ערוצי המדיה החברתית מהווים ערוצי הפצה לאותו התוכן.
או במילים אחרות, ברור שחייבים להיות נוכחים ברשתות החברתיות אולם הן אינן המטרה. המטרה היא להגיע לקהל היעד, כאשר הרשתות החברתיות הן האמצעי. הן האמצעי, הצינור, וכאמור לתוך הצינורות הללו צריך לנסוך תוכן.
הכתבה בשיתוף מכללת דיגיטאלנט, הפותחת החודש קורס חדש וייעודי, קורס מנהלי תוכן בנכסים דיגיטליים וברשתות החברתיות. חברי תעשיה המעוניינים להצטרף לקורס, יקבלו 5% הנחה מהמחיר המלא.
הנושא החם היום בענפי השיווק והשיווק הדיגיטלי הוא יצירת הקהילות. מותגים צריכים ליצור קהילות ולהעניק תוכן רלבנטי לקהלי היעד כדי לייצר את ההעדפה המותגית.
עם זאת ביחס הפוך לגמרי לכמות הדיון וההכרה בחשיבות של התחום, באופן תמוה העשייה בתחום לא הייתה מספיק מקצועית והתקציבים שהוקצו לכך לא גדלו. ברוב המותגים התבצעה עבודה לא מתודית ברשתות החברתיות של אגפי שיווק.
בסקירה שביצע צוות מכללת דגיטאלנט בקרב אגפי השיווק של המותגים הגדולים, הם הבחינו בכך שהלקוחות כבר לא מדברים על "תוכן", אלא ממש עושים, ובתקופה האחרונה מוקצים משאבים, שיטות ותכנון מסודר לניהול תחום התוכן והקהילות. הפונקציה שאחראית על הנושא נקראית "מנהל תוכן וקהילות". כשהפוקוס הוא קודם על התוכן- יצירת תוכן איכותי ומעניין עבור המותגים - ורק אחר כך על קידום והפצה.
את מי מגייסים לתפקידים הללו ?
עורכי תוכן/מנהלי תוכן/ עיתונאים/ אנשי יח"צ/בלוגרים/ יוצרי תוכן
או במילים אחרות – אנשי תוכן שיש להם ניסיון תעסוקתי ביצירת תכנים כתובים/מוסרטים – אנשים שיודעים לספר סיפורים
בחרנו עבורכם מספר דוגמאות טובות לניהול מוצלח וחכם של ערוצי תוכן תאגידיים.
ביטוח זה לא רק ביטוח
ראו לדוגמא את מגדל שמפעילה אתר תוכן ענק בכל הנושאים הקשורים לביטוח, חיסכון ופנסיה ( וידאו, סימולטורים, לומדות, מחשבונים, אינפוגרפיקה ותוכן המביא ערך מוסף אמיתי רב ללקוח)
פארם זה לא רק תרופות
סופר-פארם שעובדת בתחומי התוכן בפייסבוק, בשיתופי פעולה עם אתרי תוכן מובילים, בניוזלטרים ובאתר שלה. הם מנהלים אפליקציה יעילה למבצעים והזמנת תורים ודף פייסבוק יעיל במיוחד.
דשן יכול לפתח קהילה
חיפה כימיקלים עובדת באסטרטגיית תוכן כבר כמה שנים ברציפות במגוון ערוצים: אתר אינטרנט שבתוכו רשת חברתית מקצועית לחקלאים, פייסבוק, לינקדאין, יוטיוב, ניוזלטרים ועוד. בזכות התוכן יכולה החברה להגיע לקהל הקצה שלה – חקלאים ברחבי העולם.
רופא בכל שעה, בצ'אט וידאו
שירותי בריאות כללית שעושים עבודה בכל הערוצים הדיגיטליים: אתר, יוטיוב, דיוורים, פייסבוק ועוד.
ויש עוד המון דוגמאות נהדרות. אולי לא זה מה שחשבנו עליו כשהלכנו ללמוד תסריטאות או תקשורת, אבל ערוצי התוכן התאגידיים מאפשרים לנו לחבר את היכולת המדהימה שלנו לספר סיפור, עם ערך ללקוח וערך לחברה, והכי חשוב, לחבר אותנו למשכורת לא רעה בכלל.
מכללת דיגיטאלנט פותחת החודש קורס חדש וייעודי, קורס מנהלי תוכן בנכסים דיגיטליים וברשתות החברתיות. חברי תעשיה המעוניינים להצטרף לקורס, יקבלו 5% הנחה מהמחיר המלא. שווה להגיע לפגישת ייעוץ ללא התחייבות ולשמוע על המסלול החדש ועל תכנית ההשמה הייחודית





