להיות בצד הנכון של הרובוט, להצליח להשאיר רושם ועוד על אמנות הסיפור
צילום: גל ברנס, רעות קרש
תעשיית הטלויזיה, הקולנוע והמדיה בישראל היא תעשיה יחסית קטנה. מלאת כשרון, עושה הרבה רעש ובצדק, אבל מורכבת מאלפים בודדים של אנשי מקצוע עסוקים העוסקים בדרך כלל בקצת יותר ממשרה אחת. לפיכך החלטנו, אני (גלי מתעשיה) מיכאל (ברנס מאתר AV ) וערן שטרן מנטור האפקטים הנודע לשתף פעולה ולאחד כוחות, וכך נולדה ועידת המדיה של ישראל שהוטבלה בשם קונקט, על מנת לציין את הקשר בינינו ואת הקשר שאנחנו רוצים שייווצר בין האנשים בעקבותיה.
במקביל לועידה קיימנו תערוכת ציוד ושרותים להפקות, בה הציגו מיטב הספקים בתחום. הועידה כללה יום מליאה ראשית אשר חולק למושב בוקר (אינפוט 7) בסימן "נתקן את זה בפוסט" והכנס שלנו שהתקיים במושב הצהריים- תעשיה ללא גבולות 3, ויום סדנאות למחרת, בסימן דמוקרטיזציה של תחום הוידאו המקצועי.
וכך כאמור התכנסו בסינמטק כ 400 משתתפים סקרנים שבאו לשמוע את תכני הועידה, להיפגש עם קולגות, לשתות בירה, לראות הדגמות מרתקות של ציוד חדשני ובעיקר להתאוורר מעט מעולה של העבודה היומיומית.
לאחר סיומו של מושב הבוקר המרתק שהיה מורכב מהרצאות קצרצרות על פוסט פרודקשן, התכנסנו לאחר ארוחת צהריים קלה לשמוע על מגוון נושאים הקשורים לאמנות הסיפור- סטוריטלינג.
מדהים ומעניין שדווקא ביום הכנס שלנו שעסק כולו בכוח העל של מספרי הסיפורים וכותבי הטקסטים, הוכרז האקזיט הראשון של חברת הצ'אטבוטים הישראלית MEEKAN בה שותף הידיד ויקיר האתר המעצב מתי מריאנסקי (לא יודעים מה זה צ'אטבוטים? חבל... דיברנו על זה לא מעט בכנס)
את הכנס פתחה סגנית נשיא לשיתופי פעולה של Startup Nation ענבל אריאלי שסקרה את מפת עולם ההייטק הישראלי ומקומם של אנשי התוכן בו, אחריה פגשנו את אסף שגיא סמנכ"ל PlayBuzz שדיבר על יצירת ערך למותג באמצעות תוכן, אחריו עלה היזם שי וולקומיר שדיבר על מוצרים למובייל והחיבור שלהם ללקוח, משם המשכנו לעולם המרתק של כותבי המיקרו-קופי שהעבירה בכשרון רב כנרת יפרח, ואת המחצית סגרה החוקרת יעל מן שחר שדיברה על כלים אישיים וחברתיים להתמודד עם מתקפת הטכנולוגיה היומיומית שכולנו מוקפים בה.
במחצית השניה דיבר יצחק גרבוז מהסטרטאפ המצליח מג'יסטו על העורך בעל הבינה המלאכותית, אודליה יקיר לימדה אותנו על שימוש בהומור במצגות, חגית גינזבורג סיפרה לקהל על העוצמה שבחשיפה, מעצב המשחקים דורי אדר שהגיע היישר מבית היולדות דיבר על אנשי התוכן העתידיים, התסריטאית מרב שקד סקרה כלים תסריטאיים לעבודה מול הלקוח, חוקר המדיה יורם שפר סיפר על מציאות מדומה ורובוטים ואהד אזולאי נתן כלים ייחודיים להגשת פיץ' מנצח.
את הכנס הנחה בכשרון רב מהנדס המחשבות ליאור מנור.