אימג'בנק (מראות אימג') - כיום עורכי פורטלי החדשות מגלים יצירתיות- ניתן ליצור חדשות מהעבר בכל נושא

צילום: הקוף סאם, רגע לפני אכסונו בקפסולה - צילום אימגבנק - מראות אימג
הגישה המיידית למידע בכל רגע נתון באמצעות המחשב והצורך של אנשים לדעת מה קורה בארץ ובעולם ממסופי המחשב בעבודה ולא רק בשעות הפנאי בבית, יוצרים צורך בעדכון פורטלי החדשות לאורך כל שעות היום והלילה. נושאים שבעבר נחשבו לאיזוטריים הפכו למרכזיים יותר. העניין של הציבור ברכילות ומידע כללי מהעולם הולך וגובר. כיום אין פורטל ארצי או מקומי (פריפריאלי) שאיננו משקיע בכך מאמצים גדולים.
המשבר בתקשורת הישראלית הינו חלק ממשבר מקיף העובר על ענף התקשורת ברחבי העולם. גם ישראל חשה בשינוי בשנים האחרונות וכך עולה קרנם של פורטלי החדשות המקוונים בהשוואה לכוחם המשתנה של העיתונים המודפסים. כוחם של העיתונים תלוי ביכולתם להימכר או ביכולת המו"ל להדפיס יותר עמודי פרסומות. אין הדבר קשור לאיכות הכתיבה של המערכת ככלל או העיתונאים בפרט, אלא נהפוך הוא – כיום כותבים ומצלמים הרבה יותר.
הגישה המיידית למידע באמצעות המחשב בכל רגע נתון, הצורך של אנשים לדעת מה קורה בארץ ובעולם ממסופי המחשב בעבודה ולא רק בשעות הפנאי בבית, יוצרים צורך בעדכון פורטלי החדשות לאורך כל שעות היום, וגם בשעות הלילה המאוחרות.
העיתונים המודפסים עדיין יוצרים סדר יום תקשורתי ואקטואלי. הם כוללים טורים של פרשנים מכובדים וסקופים עיתונאים. לעומתם פורטלי החדשות ממשיכים להתפתח ולשאוף להפוך למובילי הדעה המרכזיים בענף, אך בנוסף הולכים ומתרחבים נושאים שבעבר קיבלו חשיפה מועטה, כגון : רכילות, איכות סביבה וכיוב'.
נושאים אלו אמנם מגיעים לחשיפה בעיתונים המודפסים, אך מקבלים מרחב גדול יותר ע"ג הפלטפורמה המקוונת. בפלטפורמה המקוונת ניתן להכליל יותר צילומים, לינקים לכתבות דומות במיקומים אחרים באתר, סדרות של כתבות ובגדול הרחבת כל נושא באופן משמעותי ביחס למדיה המודפסת או ביחס לטלוויזיה.
הרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי והצרכן המקוון בעולם הפכו לרחבים יותר מצד אחד (צורכים יותר מידע) אך לא תמיד המידע הזה מוגדר כחשוב. המילה "חשוב" הפכה לסובייקטיבית מאד ואיננה תלויה יותר בסולם הערכים הלאומי, הביטחוני, הפוליטי או החברתי. "חשוב" הפך להיות תלוי-רייטינג. כמה שיותר אנשים הקוראים אייטם מסוים קובעים את רמת הפופולאריות שלו. לכן רמת הפופולאריות המקוונת קובעת את רמת נחיצותו לפורטל. ככל שאייטם בתחום מסוים הופך לפופלארי יותר כך הוא הופך ל"חשוב" יותר עבור המדיה המקוונת. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהוא יוצר תנועה בכלל האתר.
מכיוון שכך הפכו נושאים מסוימים, שבעבר נחשבו לאיזוטריים הפכו למרכזיים יותר כיום. העניין של הציבור ברכילות ומידע כללי מהעולם הולך וגובר. כיום אין פורטל ארצי או מקומי (פריפריאלי) שאיננו משקיע בכך מאמצים גדולים : עדכונים מפרמיירות, סכסוכים מתוקשרים, אופנה ועוד. הדבר נכון גם למושג חדש יחסית הנקרא "היום לפני....", פינות יומיות או שבועיות המתייחסות לאירועים שהתרחשו בעבר באותו היום או השבוע.
פינות יומיות אלו הופכות להזדמנות ליצירת חדשות מן העבר.
מדובר בתזכורות ארכיוניות לאירועים מרכזיים או מעניינים שהתרחשו בעבר, המצורפים להם צילומים רלוונטיים, שלעיתים מספרים את הסיפור כולו בתמונה אחת. הצורך שלנו כקוראים לטיפה של נוסטלגיה, לטיפה של מידע שנשכח, ליציאה מהמציאות העכשווית לעבר מציאות מקבילה מן העבר, הפכה למקור עיתונאי.
חברת אימג'בנק (מראות אימג'), באמצעות אתר גטי אימג'ס, שלה מנוע חיפוש בתוכן ויזואלי עצום ומגוון מספקת צילומים לכל המדיות התקשורתיות המרכזיות בישראל. צילומיה המעוגנים בזכויות יוצרים ובאיכות גבוהה, מספקים מאגר אין סופי של רעיונות לכתבות שהיום הפורטלים זקוקים להם. אייטמים המספקים לציבור קצת נוסטלגיה, קצת פרופורציות וידע.
בהמשך דוגמאות לפינות יומיות ושבועיות שחברת אימג'בנק (מראות אימג') היתה שותפה בבנייתן מא' ועד ת' : מבחירת הכותרת, בחירת כותרת המשנה, היקף הכתבה, הצילומים התואמים ורעיונות לפיתוח סדרות שלמות.
תהנו.
כיצד יוצרים חדשות מן העבר ? ביוזמת אימג'בנק (מראות אימג')
הושתל הלב הראשון [1967] - מבית אימג'בנק, מראות אימג'
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-315678-00.html
הקוף הראשון שחזר מהחלל [1959] - מבית אימג'בנק, מראות אימג'
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-315771-00.html
השבוע לפני - רגע היסטורי מבית אימג'בנק
http://www.shvoong.co.il/he-IL/346/13538/
בנאדו: הסמל, הכדורגל והשנה ה-39 [1973]- מבית אימג'בנק, מראות אימג'
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-315958-00.html
לכניסה לאתר אימג'בנק (מראות אימג') - לחצו




