המדריך למציאת עבודה בתחום האירועים

צילום: DPC
תחום האירועים וההפקות הוא תחום עשיר ומגוון, אשר משמש גם כמקור פרנסה עבור עשרות אלפי אנשים. מחפשי עבודה רבים, אשר מעוניינים להשתלב בשוק העבודה, מוצאים את עצמם נתקלים לא מעט במודעות דרושים של חברות בתחום האירועים – חברות הפקה, חברות עיצוב, חברות יח"צ, קד"מ ועוד, מחפשים באופן שוטף עובדים לסוגים שונים של עבודות.
אבל, כמובן שכל חסרון יכול להיות גם יתרון. לאנשים רבים, עבודה עם "אקשן" ולחץ היא עבודה שלא מתאימה להם, והם מחפשים דווקא את העבודה הרגועה והמשרדית. מצד שני, אין ספק שיש אוכלוסיות אשר מחפשות את העבודה בלילה או בסופי שבוע – סטודנטים, משלימי הכנסה או פשוט "ציפורי לילה" שאוהבים לעבוד בלילות ולישון בימים.
אז עבור כל מי שמחפש עבודה וחושב על השתלבות בתחום האירועים, קבלו את מורה הנבוכים של אתר מפיק לשוק העבודה בתחום האירועים – סוגים ודוגמאות למשרות נפוצות בתחום. בהצלחה!
מפיק/ת אירועים
שמות נוספים: מנהלת פרוייקטים
הבורג המרכזי בחברת הפקות, אשר מרכזת את כל הפעילות על האירוע. התפקיד, אשר מאופיין לרוב כתפקיד נשי, מצריך יכולת מולטי-טאסקינג גבוהה, עבודה תחת לחץ ובריבוי משימות, ארגון וסדר. מפיקת אירוע היא זו אשר מנהלת את האירוע מתחילתו ועד סופו. לאחר סגירת האירוע ע"י מנהל המכירות, תצטרך המפיקה לקחת הצעות מחיר מספקים שונים, לבצע השוואת מחירים ומשא מתן, לתאם בין כל הספקים המשתתפים באירוע ולחבר ביניהם, ולגרום לדברים לקרות בפועל. המפיקה היא זו שלרוב מנהלת את התקציב מול הלקוח, או לפחות דואגת כי האירוע יעמוד בתקציב המוגדר. במהלך האירוע עצמו אחראית המפיקה לנהל את כל הספקים, צוות התפעול וכל מי שמשתתף באירוע.
משפט אופייני: "אני בלחץ"
פעולה אופיינית: לדבר בשני טלפונים במקביל
חפץ אהוב: מכשיר קשר

מנהל/ת מכירות
שמות נוספים: משווק, מנהל תיק לקוח
הגורם בחברה אשר אחראי על סגירת אירועים והפקות מול הלקוחות. מנהלת המכירות אחראי על בניית תיקי לקוח עבור חברת ההפקה, כיתות רגליים בפגישות עם לקוחות פוטנציאליים ושימור לקוחות בחברה. עד כאן, תפקיד מכירות קלאסי. אבל, ההבדל העיקרי במכירות בעולם האירועים, הוא המעורבות והרצון של איש המכירות באירוע עצמו. על פי רוב, מנהל המכירות יעבוד באופן שוטף וצמוד עם המפיקה, על מנת לוודא כי האירוע עומד בתקציב, הלקוח מרוצה והספקים עושים את עבודתם. מנהל המכירות אחראי על סעיף הרווחיות באירוע, ומדי פעם על כיבוי שריפות ופתרון בעיות של המפיקה. מנהל המכירות בעולם האירועים מתמודד במכרזים מול חברות הפקה נוספות ומתעסק לא מעט בגישוש ונסיון להבין מה קורה בחברות הפקה אחרות.
משפט אופייני: "אני עסוק"
פעולה אופיינית: נהיגה
חפץ אהוב: מחשבון

עוזר/ת הפקה
שמות נוספים: רץ הפקה
עוזרי הפקה הם הצוות המלווה את המפיקה באירוע. תפקידם הוא לעזור לכל הדברים הקטנים לקרות באירוע, ולעשות את כל מה שהמפיקה מבקשת מהם. הדאגה לפרטים הקטנים, ולעיתים הטכניים וה"מעצבנים", היא זו שיכולה לגרום להצלחתו של האירוע. תפקיד עוזרת הפקה הוא לרוב תפקיד התחלתי, אשר מאפשר למי שעושה אותו ללמוד את העבודה בתחום האירועים ולהשתפשף בסוג העבודה. העבודה יכולה להיות פיזית, כגון סחיבה והובלה של ציוד, ויכולה להיות "בירוקרטית" – הוצאה ומעקב אחרי רישומים, לוחות זמנים, טלפונים ועוד. עוזרי הפקה טובים הם מצרך חיוני באירועים, במיוחד באירועים מורכבים, והם דרך מצוינת ללמוד את עולם האירועים דרך הרגליים. לרוב, עוזרי הפקה עובדים במשרה חלקית או ע"פ שכר שעתי, בהתאם לצורך ולכמות האירועים.
משפט אופייני: "מה את צריכה?"
פעולה אופיינית: ריצה
חפץ אהוב: בקבוק מים
דיילות
כמעט בכל אירוע יש צורך בדיילות – דיילות רישום, דיילות הכוונה, דיילות הסבר ועוד.
בדומה לעוזר הפקה, גם תפקיד הדיילות יכול להתאים לאנשים המעוניינים להתחיל לעבוד בתחום ורוצים ללמוד – מה זה אירוע, איך הוא מתנהל וכו'.
בשוק קיימות חברות דיילות רבות, אשר מתמקדות בתחומים שונים ומחזיקים דיילים ודיילות מסוגים שונים ובהתמחויות שונות. עבודת דיילות באירוע היא לרוב על פי שכר שעתי ומתאימה גם למי שמחפש עבודה חלקית, סטודנטים ועוד.
חלק מחברות ההפקה אוהבות להחזיק מאגר של דיילות "פנימיות" אשר עובדות באירועים באופן קבוע ובשכר קבוע.
משפט אופייני: משפט הכוונה
פעולה אופיינית: הצבעה
חפץ אהוב: עט ודף
איש קריאייטיב
משפט אופייני: "יש לי רעיון"
פעולה אופיינית: חולמנות
חפץ אהוב: עפרון לעוס
מנהלת רישום
משפט אופייני: "רשמתי אותך לאירוע"
פעולה אופיינית: סכימת דו"חות אקסל
חפץ אהוב: תג שם

עשינו לכם סדר? יופי! שיהיה בהצלחה במציאת עבודה.
לכתבה המלאה





