המציאות המדומה (VR) מגיעה למיינסטרים

צילום: גיזמודו
שתי הודעות על שתי אפליקציות יכולות לשנות לתמיד את הדרך שבה אנו צורכים תוכן עיתונאי בוידאו.
האפליקציה של הניו יורק טיימס
ה"ניו יורק טיימס" פרץ השבוע לראשונה עם אפליקצית תוכן עיתונאי בטכנולוגית המציאות המדומה. האפליקציה החדשה משתמשת בחיישני התנועה בטלפון הנייד (גם ב iOS וגם באנדרואיד) כדי ליצור תנועות אנכיות ומאוזנות חלקות וטבעיות סביב סצנות מציאות מדומה. המנויים למהדורת הדפוס של ה NYT יקבלו מעין אביזר צפייה מקרטון ביום ראשון עם העיתון שלהם. האביזר, ביחד עם האפליקציה, יאפשרו חווית הטמעות בתוך התוכן העיתונאי הוירטואלי כפי שלא נחווה עד היום.
הניו יורק טיימס משיקה את פרוייקט התוכן העיתונאי הראשון שלה בסרט דוקומנטרי, "The Displaced", על שלושה ילדים פליטים. הסרט נוצר במשותף עם Vrse, אחת החברות החמות בתחום הפקת תוכן VR. בכתבתו של ג'יק סילברמן הוא מסביר מדוע המציאות המדומה מציעה חוויה עיתונאית חזקה יותר ממה שכל סרט או תמונה מסורתית יכלו לאפשר: "היכולת להסתכל בעצמך על הסיטואציה יוצרת תחושה שאין סינון של מידע, תחושה שבה הקירות של הסלון או המטבח של הצופה נופלים והוא יכול בעצמו לקחת חלק בחייהם ובעולמם של הילדים."
אחרי ששיחקתי כמה שעות עם האפליקציה אני יכול להגיד שהחוויה היא טובה מאד, הסרט מרתק והטכנולוגיה מפתיעה באיכותה, גם בלי האביזר המוזר מקרטון. בימים הקרובים יקבלו המוני המנויים של הטיימס את האביזר ואם חלקם יעשו מאמץ, יורידו את האפליקציה ויצפו בסרט, זה יכול להיות התוכן העיתונאי בטכנולוגית המציאות המדומה הנפוץ ביותר בחיים הקצרים של הטכנולוגיה הזו.
יוטיוב מאפשרת VR
בשבוע שעבר יוטיוב הודיעה שהיא תומכת העלאה וצפייה בקבצי VR. הכוונה היא לא לטכנולוגית ה °360 שהתאפשרה כבר ממרץ השנה, אלא לאפליקציה של יוטיוב לאנדרואיד שמעניקה תמיכה ל GOOGLE CARDBOARD. משקפות הקרטון האלה מאפשרים אלטרנטיבה זולה לציוד של Oculus and Samsung והם בנויים לעבוד עם כל סמארטפון בשוק.
הדבר הנחמד ביותר עם ה GOOGLE CARDBOARD הוא שניתן להשתמש בו בכל וידאו ביוטיוב. למרות שלא כל הקטעים נוצרו בטכנולוגית VR, זה יכול להפוך את הצפייה בוידאו מהנייד ליותר כיפית ולתחושה של הטמעות בתוכן. לשמחתנו, יוטיוב גם שחררה כמות גדולה של תוכן VR שילווה את ההודעה הזו שלהם.
קשה לומר מה תהיה ההשפעה של שתי ההודעות האלה על התמונה הגדולה של הדברים. כמובן שאנשים עם אוריינטציה טכנולוגית יקפצו על ההזדמנות ויתנו לטכנולוגיה הזו הזדמנות. עם זאת, לא ברור עם ההמונים מוכנים, או אפילו מעוניינים, בתוכן של VR דרך משקפת קרטון.




