מי מחליט לאיזו סדרה נתמכר הפעם?

צילום: לוגו
זו השנה השלישית שנערך בארץ הכנס לחדשנות בטלוויזיה INTV. בימים ראשון ושני הקרובים יפגשו במתחם ימק"א ירושלים אנשי מפתח בעולם הטלוויזיה- אלה שמייעצים, מחליטים ובוחנים את הסדרות, לפני שהן משתלטות על חיינו. הנה תקציר קורותיהם של כמה מהמשתתפים המעניינים בכנס, שאליו לגולשי התעשיה.קום יש 40% הנחה! (קוד: in-tv2015)
קחו לדוגמה את ריצ'רד פלפלר, שהוא יו"ר ומנכ"ל Home Box Office (HBO), Inc, ואחראי על ניהול חברת הכבלים המצליחה ביותר בעולם, שמעניקה את שירותי HBO ו-Cinemax, ליותר מ-127 מיליון מנויים ברחבי העולם. פלפלר מונה לתפקיד בינואר 2013.
HBO ו-Cinemax מציעים את שירותי ה-VOD הפופולריים בעולם, כולל HBO On Demand®, ו- Cinemax On Demand®, כמו גם HBO GO® ו- MAX GO®, שידורי HD וערוצים מרובי-אותות. במישור הבינלאומי, תחנות HBO, ושירותי VOD של HBO On Demand ו-HBO GO, מאפשרים לשירותי HBO להגיע ליותר מ-70 מדינות. תוכניות HBO נמכרות ליותר מ-150 מדינות ברחבי העולם. תחת הנהגתו של פלפלר, הפקות המקור של HBO ממשיכות להעלות את הרף בהציגן כמה מהתוכניות האיכותיות ביותר המשודרות בטלוויזיה, כולל שתיים מההפקות החדשות של HBO, הקומדיה "Silicon Valley", ותוכנית האירוח "Last Week Tonight with John Oliver." הסדרה "True Detective", שעלתה לאוויר בתחילת 2014, הפכה לסדרה החדשה הנצפית ביותר בתולדות HBO. עתה בעונתה הרביעית "Game of Thrones" היא הצלחה כלל עולמית, וזוכה לכמעט 18 מיליון צופים בכל פרק חדש שמוקרן בארה"ב. כסגן נשיא בין 2007 ל-2012, פלפלר, יחד עם מיכאל לומברדו, נשיא HBO Programming, נתן אור ירוק לכמה מהסדרות המצליחות ביותר של HBO, ביניהן "True Blood", "Boardwalk Empire", "The Newsroom" ו-"Game of Thrones", הנמנות על התוכניות המצליחות ביותר בהיסטוריה של HBO, כמו גם הסדרות "Girls", ו-"Veep", שזכו בפרסי אמי בעונתן הראשונה.

אנדראה וונג היא נשיאת ההפקות הבינלאומיות ב-Sony Pictures Television, ונשיאה של International for Sony Pictures Entertainment, ומפקחת על צוותים מחוץ לארה"ב, וכן על 18 חברות הפקה בינלאומיות ברחבי העולם השייכות ל-SPT, או מקיימות אתה שיתופי פעולה. ממקום מושבה בלונדון, וונג משמשת גם כנשיאה הבינלאומית של SPE וכנציגה עסקית וממשלתית בכל הקשור להפקות מחוץ לארה"ב. לפני כן, וונג שימשה כנשיאה ומנכ"לית של Lifetime Networks, במהלך כהונתה, "Army Wives" הפכה לתוכנית המקורית המצליחה ביותר בתולדות Lifetime, ו-וונג פיקחה על רכישת Project Runaway. קודם לכן כיהנה כסגנית נשיאה בפועל של שידורים אלטרנטיביים, ספיישלים ותוכניות לייט-נייט ב-ABC, שם פיתחה תכניות כמו The Bachelor, הגרסה האמריקאית של Dancing With the Stars, והתוכנית זוכה פרס האמי, Extreme Makeover: Home Edition. כמו כן היא מכהנת בחבר המנהלים של ה-British Film Institute ומשמשת בוועדה המייעצת של ה-Stanford Graduate School of Business.
סוזן ליין, היא מנהלת קרן השקעות של AOL בסטארט-אפים של נשים, ומי שעד לאחרונה היתה מנהלת המותגים של ענקית התוכן. מסוף 2009 עובדת ליין בצמוד עם מנכ"ל AOL , טים ארמסטרונג, ועם החברה שבניהולו בתור דירקטורית, בפברואר 2013 היא ניאותה לבקשתו ונכנסה לתפקיד מנכ"לית חטיבת מותגי התוכן של AOL . כך, הייתה אחראית על שורה של אתרי תוכן מובילים, שחלק נכבד מהם הצטרפו לחברה במהלך מסע קניות נרחב שביצע ארמסטרונג בשנים האחרונות. בין המותגים אפשר למנות את בלוג הטכנולוגיה המוביל בעולם טק קראנץ' ו–Engadget . האפינגטון פוסט, מותג התוכן המוביל בקבוצת AOL , נשאר מחוץ לתחומה של ליין, והמייסדת שלו, אריאנה האפינגטון, שומרת עליו ומנהלת אותו מקרוב. בספטמבר האחרון החליפה ליין תפקיד. היא זנחה את עולמות התוכן האינטרנטי והטלוויזיוני, שליוו את הקריירה שלה במשך שנים רבות, לטובת כניסה לעולם הסטארט– אפים וההון סיכון. ליין אמנם נשארת בבית החם של AOL , עדיין צמודה לטים ארמסטרונג המנכ"ל, אבל בפניה עומדת משימה לא פשוטה: לקדם סטארט–אפיסטיות ויזמיות. ליין עומדת בחודשים האחרונים מאחורי The BBG Fund , קרן הון סיכון מבית AOL שמתמקדת בהשקעות במיזמים של נשים בלבד. מכאן נובעים גם ראשי התיבות של שם הקרן - .Build By Girls. ליין הגיעה ל– AOL אחרי שמילאה שורה של תפקידים בכירים, בהם נשיאת חטיבת הבידור של ABC שם הייתה אחראית על פיתוח סדרות כמו "אבודים" ו"האנטומיה של גריי", נשיאת ומנכ"לית גוף המדיה של מרתה סטיוארט ומנכ"לית אתר מכירות הפלאש המצליח Gilt Group . היא חיה ונושמת את התחום, ויש לה פרספקטיבה ארוכת שנים.

פיטר פינצ'ם הוא מנהל הטלוויזיה ב-ITV ואחד מאנשי הטלוויזיה המשפיעים באירופה. פינצ'ם הזמין בין היתר את הפקת התוכניות Downtown Abbey, Broadchurch, ו-Mr. Selfridge. בשנתו הראשונה בתפקיד עלו אחוזי הצפייה של הערוץ מ22.2% ל- %23.6. ב- 2013, כאשר ערוץ ITV נבחר לערוץ השנה בפסטיבל הטלוויזיה השנתי של אדינברו, פינצ'ם עצמו זכה בפרס בפעם הרביעית תוך שמונה שנים, כממונה על הערוץ. פינצ'ם החל את הקריירה שלו ב-1985 כמפיק ב-Talkback Productions, שם הפיק כמה מהתוכניות המצליחות ביותר של החברה עבור ערוץ 4 האנגלי ו-BBC2. בינואר 2005, פינצ'ם מונה לממונה על BBC1 והיה בין היוזמים בהפקת כמה מהתוכניות המוצלחות שלהם, בהן Robin Hood, ו-Jane Eyre.
סטיבן פרידמן נשיא MTV, אחראי על כל שידורי MTV. תחת הנהגתו MTV יצרה יותר סדרות כבלים לצופים צעירים מאשר כל רשת שידור אחרת, כמו גם את שני טקסי הפרסים הנצפים ביותר בקרב צעירים – "MTV Video Music Awards", ו-"MTV Movie Awards." פרידמן מפקח גם על ""LOGO מותג הבידור המוביל בהשראת קהילת הלהט"ב שזכה לשיא צפיות ב-2014. פרידמן הוביל את השינויים התרבותיים שעברו על הרשת והביא להתחדשות מתמדת במיתוג ובאסטרטגיית השידורים. כך ב-2014, MTV שוב דורגה כמותג הנוער המוביל בעולם. החברה זוכה להכרה כערוץ השידור המוביל גם במדיה החברתית עם יותר מ-210 מיליון עוקבים, בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ופורסקוור. נוסף על כך, פרידמן חיזק את המחויבות ליוזמות חברתיות. לקמפיין זוכה פרס פיבודי, "It's Your (Sex) Life", מייחסים הצלחה בגידול במספר הבדיקות לגילוי מחלות מין. כמו כן חוקרים עצמאים מייחסים לסדרות דוקומנטריות פורצות דרך כמו "16 and Pregnant", ו"Teen Mom" תפקיד נכבד בירידה בשליש של שיעור ההריונות בקרב בנות עשרה בארה"ב. לפני שמונה לתפקידו הנוכחי ב-2008, פרידמן שימש כמנכ"ל mtvU, ערוץ שהוקדש לתלמידי קולג', אותו השיק ב-2004. פרידמן הצטרף לרשת MTV ב-1998 והקים את האגף לשותפויות אסטרטגיות ועניינים ציבוריים. בתפקיד זה, פרידמן יזם את הקמפיינים זוכי האמי Fight For Your Rights (FFTR), וניהל את קמפיין Choose or Lose. לפני שהצטרף ל-MTV, פרידמן שימש כמנהל ארגון הסופרים הבינלאומי לזכויות אדם, והוא מכהן גם בוועד המייעץ של Hollywood, Health and Society.
ברוס טוכמן נשיא AMC Global and Sundance Channel Global, מי שמוביל את אסטרטגיית ההפצה, לוח השידורים, הפיתוח העסקי והשיווק של החברות. בנוסף, טוכמן משמש כנשיא Asia Pacific ומוביל מהלכים של מיתוג בינלאומי של ערוצי הטלוויזיה המובילים בארה"ב. טוכמן מנהל גם את Kinowelt TV, אחד מערוצי השידור המובילים באירופה בשפה הגרמנית, שנרכש על ידי AMC Networks ב-2014. טוכמן הצטרף ל-AMC אחרי שעבד עבור MGM Worldwide Networks, שם פיתח וניהל את עסקי MGM בכל הקשור לשידורי כבלים, לווין וערוצי טלוויזיה ביותר מ-130 מדינות. קודם לכן כיהן טוכמן כמנכ"ל Nickelodeon Global Network Ventures, וסגן נשיא בכיר של Nickelodeon New Media Ventures, שם פיתח וניהל את מיתוג ערוצי ניקולודיאון באירופה, אסיה ואפריקה. טוכמן הוא גם יו"ר הוועדה המייעצת הלאומית של ה-Musical Society של אוניברסיטת מישיגן, אחד הארגונים האמנותיים הוותיקים ביותר בארה"ב. הוא חבר באקדמיה האמריקאית ובאקדמית הטלוויזיה הבינלאומית, ובשנה שעברה זכה בפרס מנהל התוכן המצטיין של Digitial TV Europe.
אורלי אדלסון, נשיאת ITV אמריקה, השלוחה האמריקאית של רשת הטלוויזיה הבריטית, המפקחת על כל היבטי התאגיד, החתום בין היתר על הצלחת התכניות "מטבחי הגיהנום", "סיוטי המטבח" ו "פירסט 48". אדלסון אחראית גם להפקות "דיק קלארק", הובלת צוותים הפרוסים בחוף המערבי והמזרחי, ופיקוח על הפרופיל הגבוה של הפקות ענק כמו טקס פרסי המוזיקה האמריקאי, גלובוס הזהב, משדר השנה החדשה וטקס פרסי הקאנטרי. תחת הנהגתה של אידלסון חוותה החברה צמיחה בגזרת הרייטינג ובגזרת ההכנסות. היא הנחילה אסטרטגיות חדשות כמו מינוף מותגים אייקונים שמפיקה "דיק קלארק" באמצעות מדיה חדשה ומסורתית והגדלת מספר טקסי הפרסים וההופעות החיות שמפיקה החברה. במקביל, יזמה התרחבות הפקות תכניות אירוח, ריאליטי ודרמות מתוסרטות. אידלסון זכתה למועמדות שלישית ברציפות בטקס פרסי האמי על תפקידה כמפיקת אחראית על טקס פרסי גלובס הזהב 2013. לפני כן אדלסון ניהלה חברת הפקות עצמאית ("אורלי אדלסון הפקות") והיא מזוהה כאחד המפיקות הבולטות ביותר בתעשיית פיתוח הבידור העצמאי, הפקה ומימון. עבודתה הייתה מועמדת ואף זכתה ליותר מ 60 פרסים, בהם אמי, סאג, WGA ועוד. אדלסון מעטרת בקביעות רשימות יוקרתיות כמו "מאה הנשים המשפיעות בתעשיית הבידור" של ה"הוליווד רפורטר" ו"האישה המשפיעה ביותר" של מגזין וראייטי. בנוסף מכהנת כחברת הנהלה של "נשים בקולנוע" במסגרת זו לנשים צעירות להתקדם בעסקי הבידור, תקשורת ומדיה.
ג'ואל סטילרמן, סגן נשיא בכיר של תוכן מקורי, הפקה ותוכן דיגיטלי, בAMC, המפקח על כל היבטי יצירת התוכן בכל פלטפורמות AMC. מאז הגעתו לחברה בשנת 2008, פיקח סטילרמן על כמה מהתכניות עטורות הפרסים והמוערכות ביותר בטלוויזיה, בהן "מד מן", "שובר שורות" ו"המתים המהלכים". לאחרונה הוביל מהפכת פיתוח אגרסיבית בAMC , הכוללת סדרות המשך, בהן "סמוך על סול", Badlands"" ופיתוח סדרות נוספות בהן סדרת בת ל"המתים המהלכים" ולדרמה הגיאופוליטית ""White City. בין הישגיו נכללת הצמיחה האדירה של הזרוע הדיגיטלית של AMC. סטילרמן הצטרך ל AMC עם ניסיון בן יותר מ 20 שנות פיתוח, יצירה וכתיבה לקולנוע ולטלוויזיה. בין היתר שימש כיו"ר סרטי YOLO, סגן נשיא פיתוח והפקה ב"וולדן מדיה", בעלים משותפים של Spanky Pictures וסגן נשיא הפקה ומפיק ראשי ברשת MTV.
וגם-
הכנס יתקיים שיתוף הפעולה המסורתי עם כנס הפרומקס הבינלאומי ומחלקת הפרומו של קשת, שיפתח בהרצאה של מומחה התוכן והקידום הבינלאומי, לי האנט.
יוצרים נוספים שישתתפו בכנס הם מורגן ספרלוק, יוצר סרטים תיעודיים אמריקאי, מפיק טלוויזיה, תסריטאי ועיתונאי, המוכר בשל סרטו "לאכול בגדול" והאדפטציה לסדרה "מחוברים", אנדרס אוגוסט, יוצר הסדרות Borgen, Killing, The Bridge, The Legacy, Follow the Money.
חגי לוי ושרה טרים, זוכי פרס גלובוס הזהב על "הרומן", גידי רף ("הומלנד"), יוצר ותסריטאי דרמת המתח "DIG" שתעלה בקרוב ברשת NBC, פורטר אריסמן, יוצר הסרט הדוקומנטרי על הרשת המקוונת "Alibaba ונוספים.
עוד ייערך בכנס מפגש TECHDATE - מיזם משותף של משרד הפרסום מקאן תל אביב וגיקטיים שמטרתו לחבר בין סטארטאפים ומותגים כדי לייצר קמפיינים חדשניים ופריצות דרך שיווקיות. במפגש יציגו סטרטאפים ייחודיים את הפתרונות הטכנולוגיים המתקדמים שלהם וכיצד הם עתידים לעצב מחדש את עולם הטלוויזיה. מנהלי שיווק, מפתחי פורמטים, כותבי תוכן ועוד, יוכלו להיחשף לסטרטאפים ולהתחיל לעבוד איתם על שיתופי פעולה עתידיים כבר באירוע.
הכנס ייערך בשיתוף עם עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים, tvformatfund, מקאןTech ודורי מדיה.




