הצרכים המשתנים של יוצרי תוכן ואמנים

צילום: לוגו
Creative District של "טכניקולור", היא רשת מקצועית, אונליין, ליוצרים בכלל וליוצרי קולנוע בפרט להצגת יצירותיהם, פיתוח שיתופי פעולה, יצירת קהילה מקצועית סביבן ותמיכה בפרויקטים.
לפני כשנה השיקה ענקית המדיה והתוכן "טכניקולור" את רשת Creative District, פלטפורמה לנטוורקינג עבור יוצרי תוכן, קולנוע ואמנים שמטרתה ליצר ולשמר קשרים מקצועיים. בין אם המשתמשים מחפשים לשכור צוות, ציוד או לקבל משוב על הפרויקט שלהם, הרשת באה לחבר אותם עם האנשים הנכונים בזמן הנכון על מנת לקדם את הפרויקט.
הרעיון מגיע משני צרכים עיקריים של עבודת היוצרים בעשור האחרון: מצד אחד אופי העבודה, יוצרים ואמנים הם בדרך כלל פרילאנסים שעוברים מפרוייקט לפרוייקט ושומעים על פרויקטים מפה לאוזן. קיים צורך ברשת מקצועית, קהילה. מצד שני החידושים הטכנולוגים בעשור האחרון צמצמו מאד את העלויות של יצירת תוכן והפצתו, כך שיוצרים חדשים רבים יכולים להיכנס לשוק העבודה. יוצרים אלה זקוקים לתמיכה. Creative District מאפשרת פרסום הצרכים של הפרוייקט, חבירה לאנשים המתאימים ביותר, בניית רשת של אנשי מקצוע ושימור הקשר בין היוצרים השונים. יוצרים רבים מגייסים לפרויקטים שלהם אנשים שיש להם שפה אמנותית משותפת עמם, לא רק ע"פ כישורים. הפלטפורמה מאפשרת שיתוף קבצים עתירי מידע בטקסט, וידאו ותמונות, כך שניתן להתרשם מאופיו של כל פרויקט/יוצר. כמו כן, מידי חודש הרשת בוחרת פרויקטים מבטיחים למענק של 5000$.
ברגע שיוצר תוכן מפרסם את הפרוייקט שלו, בליווי טקסט, תמונות ווידאו, הוא יכול להזמין חברים מקצועיים להתעניין בפרויקט וגם לקבל תגובות מיוצרים אחרים שהתעניינו. לאחר מכן ניתן לפרסם משרות פנויות ולקבל את כל המידע של הפונים- עבודותיהם הקודמות, עם מי עבדו וכו. מצד שני לפונים יש אפשרות לקבל את אותו מידע על מי שמפרסם את המשרה. נוצרת קהילה סביב הפרויקט כך שבעתיד, בפרוייקט הבא, היא זמינה ליוצר. לא צריכים להתחיל כל פרויקט מהתחלה.
"טכניקולור" הצרפתייה היא חברת ענק לפיתוח טכנולוגית מדיה ותוכן. היא פיתחה טכנולוגיה רבה בתחום קידוד ודחיסת הווידאו ובעצם נמצאת באופן מעשי ברוב גדול של מכשירי האלקטרוניקה הבידורית הקיימים כיום. החברה נסחרת בבורסת פאריס לפי שווי של 1.2 מיליארד יורו והיא מעסיקה 14 אלף עובדים בעולם. הכנסותיה ב-2012 הסתכמו ב-3.5 מיליארד יורו. בין היתר החברה משתפת פעולה עם חברות טכנולוגיה כמו סוני, קוואלקום וענקית הטלפוניה הספרדית טלפוניקה. ביוני השנה הגיעו בכירי "טכניקולור" לארץ על מנת לחפש רעיונות וסטארטאפים מבטיחים.
החברה מציינת כי פיתחה את Creative District מתוך רצון לשרת את הקהילה היוצרת "משלב הרעיון ועד שלב התגובות על היצירה הסופית". כאמור, מידי חודש נבחר פרויקט מבטיח לקבלת מענק בסך 5000$, תוך ניסיון לתמוך בכל סוגי היצירות המוצגות ברשת. קרן המענק כבר תמכה בלא מעט סרטים
לקריאה/צפייה נוספת:
ראיון עם Micki Krimmel מנכ"לית Creative District
סרט הסבר על Creative District




