מכרה זהב: האירועים העסקיים של חברות הדיגיטל

צילום: דרור כץ
נכון, המצב, המצב. אין מה לומר, התעשייה שלנו בשפל שאין כדוגמתו, אחוזים ניכרים כלל לא עובדים כרגע או זקוקים להשלמת הכנסה בתחומים אחרים. אז מה עושים? עושים סוויץ. ישנם תחומים שאינם טלוויזיה או קולנוע, אבל דרושה בהם לא פחות יצירתיות והי, יש עבודה. וכסף.
תחום כזה הוא תחום האירועים העסקיים. שרון קרן, מנכ"ל קבוצת שקוף דיגיטל, מספר שהיום שוק האירועים העסקיים ה"סולידי", כלומר: אירועים לעיריות, משרדי ממשלה ואירגונים שונים, מגלגל כעשרה מיליארד שקל בשנה. "עולם הדיגיטל מקפיץ את ההזדמנויות האלה 3-4 דרגות למעלה", אומר קרן, "למשל חברת 'גוגל', שמאז שהגיעה לארץ עושה אלפי אירועים, כמעט כל יום חמישי, ביניהם אירועי לקוחות, אירועי עובדים, השקות של מוצרים חדשים ועוד. חלק גדול מנותני השירות בתחום לא מכיר, לא מזהה ולא חי את הפוטנציאל הזה. כמו 'גוגל' יש בארץ המון חברות."
זו מטרתה של ועידת מפיק, שתערך זו השנה השנייה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל באחד בפברואר. הוועידה תפגיש כ 2500 מנהלות ומנהלים מתחומים כמו משאבי אנוש, רווחה, שיווק ורכש של אירגונים וחברות גדולים וקטנים עם חברות הפקה, מפיקים ונותני שירות עצמאיים.
"השנה בחרנו בקונספט ‘Events going Digital’ שיש לו שלושה רבדים: הראשון, מאות האפליקציות והסטארטאפים בארץ ובעולם שקשורים לאירועים. כרגע הם קצת מתחת לרדאר, אך ביכולתם להפוך אירוע לעוצמתי וחדשני. ישנן אפליקציות קדם- אירוע שמטפלות בהרשמה, סליקה ומדברות עם הקהל לפני שהוא בכלל מגיע ויש אפליקציות שפועלות באירועים עצמם, שקשורות להעלאת תכנים, תחרויות און ליין, העלאת תמונות ותיוג און ליין, הקרנת תוכן מהאירוע על מסכים ועוד.
הרובד השני הוא נראות דיגיטלית. הכוונה לשיווק הוויראלי במדיה החברתית, בסלולר ובweb.
הרובד השלישי הוא חברות סטארטאפ שנמכרות במיליונים ועושות השקות למוצרים במיליוני שקלים. שוק האירועים הוא עדיין סולידי ברובו, כלומר מתעסק עם קמעונאות, תקשורת, ובנקאות, עולמות שגילגלו הרבה כסף בעבר. בוועידה השנה פנינו לחברות דיגיטל משמעותיות כמו "Taboola", "Outbrain", "'WordPress" ו"Wix", על מנת להבין איך הן בוחרות ספקים לאירועים, איך נראים האירועים שלהן ומהו הפוטנציאל העסקי להציע את שירותיך לחברות האלה."

אז אתה ממליץ לצלמים, עורכים, מפיקים, בימאים ואנשי תוכן ללכת לכיוון של אירועים?
"אני חושב שאם הם יזהו את מנועי הצמיחה החדשים: מצד אחד ברמה של החברות עם התקציבים ומצד שני ברמת החדשנות והיצירתיות, שזה מה שמחפשים היום, אז יש פה המון כסף והזדמנויות עסקיות. הוועידה עצמה היא זירה עיסקית גדולה ליצירת הזדמנויות כאלה".




