דווקא בזמנים של חוסר וודאות כלכלית קיימות הזדמנויות מדהימות

צילום: יח"צ
אחרי כעשור של ליווי אנשים וארגונים, שי ליסבון, מנטור ומאמן בכיר, פיתח שיטה שלטענתו תאפשר לכם להשיג כל יעד, למי שפועל לפיה. לשיטה קוראים ה Triple W™ וזהו תהליך שמציע פתרונות יעילים ויצירתיים יחד עם ארגז כלים פרקטי. מתאים לכם? כי שי ליסבון יהיה מהדוברים בכנס החמישי של אתר תעשיה בנושא פיננסים, ביטוח, כסף וניירת- ובקיצור, "בואו נדבר על כסף 2014" ב 11.11.14 בגוגל קמפוס.
אז מה זאת שיטת ה Triple W™?
השיטה מורכבת משלושה כלים: ה"מה" (What), "מפת הדרכים" (Way) וה"דרך" (Walk). בשלב ראשון חשוב וקריטי להבין למה בכלל אני יוצא לדרך ומה אני רוצה להשיג, כלומר מהו היעוד שלי, החזון, מה מניע אותי. איך אני יודע שהיעד וטווח הזמנים שקבעתי לעצמי הוא נכון עבורי? האם זו המטרה הנכונה לי בזמן שהגדרתי? 90% מהאנשים שמגיעים אלי לאימון בוחרים בסוף מטרה קצת אחרת מזו שהם הגיעו איתה. זה כמו קרחון בים שמבצבץ מעל פני המים, אבל החלק העיקרי שלו הוא בתוך המים, נסתר מהעין. צריך לראות ולהבין מה מניע אותנו, מה משפיע עלינו, למשל הרגלים, דפוסים, סביבה ואמונות. רק כשנבין מה משפיע עלינו ממתחת לפני השטח נוכל להחליט- האם זו המטרה שלנו ואנחנו הולכים עליה בכל הכח , בנחישות והתמדה בלתי מתפשרת או שפשוט צריך לשחרר, כי אם אנחנו לא באמת רוצים אותה היא סתם מעכבת אותנו ופוגעת ביכולות ובאמונה שלנו בעצמנו.
אז מה השלב הבא?
רוב האנשים נכשלים לא מפני שהם רוצים להכשל, אלא מפני שהם לא יודעים איך להצליח. מכאן שאחרי שהבנו את המהות, ה"מה", אנחנו צריכים לבנות לנו מפת דרכים, כל אחד לפי לוח הזמנים הנכון לו. למשל, אנחנו קובעים "אבני דרך" כל חודש ושוטחים ברמה ריאלית את היעדים על פני שנה, גם אם אנחנו עדיין לא עושים שום דבר בפועל. אלו אבני דרך מחייבות, פתאום מגלים שאפשר להשיג את המטרה בפחות זמן משחשבנו, יש תכנית ברורה. מצחיק שאם אנחנו נוסעים לנופש יש לנו תכניות מפורטות- איך להגיע, איפה נלון, מה נעשה, לאן נטייל ודווקא בדברים הכי חשובים לנו אין לנו תכנית מסודרת. ברגע שנביט ממעל, ממעוף הציפור, נבין את כל הדרכים והאפשרויות הקימות כדי להשיג היעד שלנו ולמה נזדקק בדרך כדי להבטיח שזה יקרה. ברגע שיש לנו תכנית ומפה, נכנס השלב האחרון, הWalk , שהוא השלב המעשי בתהליך, אבל כשיש תכנית מסודרת והכל מובן וברור אין שום דבר שהוא בלתי אפשרי, אין תהליך שלא יסתיים בהצלחה.
התעשייה שלנו מורכבת רובה מעצמאים. בימים אלה עוברת התעשייה שינויים ומהפכים גדולים מאד המלווים בחוסר וודאות וקיפאון. איך אפשר בכלל להציב יעדים כששום דבר אינו בטוח?
אי וודאות קיימת בכל תחום. נכון, יש תקופות שזה יותר משמעותי וחוסר הוודאות איננו בשליטתנו. אני דווקא רואה בכך מקום של הזדמנויות מטורפות. כשיש מיתון, כולם עסוקים בלהקטין הוצאות. אני חושב שהרבה פעמים זו דווקא הזדמנות חד פעמית להגדיל את העסק: ליזום, להשקיע, אולי לקחת הלוואה מחושבת, לעשות שיווק, להבליט את עצמי כמקצוען ולתת שירותים חדשים ללוקוחות שלי. אני טוען כי בחיים, גם אם לפעמים נדמה לנו, אין לנו שליטה על התוצאות, אך יש לנו אחריות להתנהל מתוך שליטה. לכן עלינו להתמקד בדרך, כי כשיש לך "למה" עם תשוקה בלתי מתפשרת ו"מה" חזק וברור ה"איך" יגיע וימצא. נכון שלא קל עכשיו בענף התקשורת והקולנוע, אבל זה הקרב שלכם ואתם חייבים להבין שאתם צריכים לקחת אחריות ולהתנהל מתוך שליטה.
איך?
את זה אני משאיר לכנס הפיננסים של אתר התעשייה.