6 דברים שחשוב לדעת על המעבר מפרינט לאינטראקטיב

צילום: עיצוב, ליאת ליפנר - סטודיו 6B
האינטרנט איתנו כבר הרבה זמן, אבל הרוב הגדול של האתרים ממש מתחננים לעיצוב מחדש. לכן, מספר גדל והולך של מעצבי תקשורת חזותית עושה את המעבר המתבקש מפרינט לאינטראקטיב. הפרינט עוד לא מת, אבל הוא בטח לא בימי התהילה שלו ולכן ריכזנו עבורכם את הדברים שחשוב לדעת כשרוצים לעשות את המעבר מפרינט לאינטראקטיב. מוכנים? יוצאים לדרך:
1. Money makes the world go around
תכל'ס – יש בזה יותר כסף. כולנו מעצבים, שרוצים להביע את היצירתיות שלנו בעבודה, אבל כולנו גם צריכים להתפרנס. בתחום העיצוב האינטראקטיבי וה-UX פשוט משלמים יותר. זו עובדה שנבדקה כבר בסקרים השונים שמתפרסמים חדשות לבקרים. לא יזיק לנו להרוויח יותר נכון?
2. אותו העולם, אבל מזווית אחרת
כמה אנשים אתם מכירים שבתוך התחום שהם למדו או תחום העבודה שלהם – הם יכולים לצמוח ולעשות שינויים כל כך מרעננים, שהם כמעט בבחינת מקצוע חדש?
מי שלמד עיצוב גרפי, מכיר כבר את הכלים והעקרונות של עולם העיצוב, אבל בשילוב עם למידה של כלים חדשים ושל תחום חדש הוא פותח לעצמו דלת נוספת באותו הבית.
3. להישאר מעודכנים ולהתקדם
גם רופא חייב לקרוא מאמרים כדי להיות מעודכן בכל התרופות החדשות ובכל המחלות החדשות, לא עלינו. וכך גם המעצב – מעצבים חייבים להיות מעודכנים בדברים החדשים שקורים בסביבה שבה הם עובדים, בין אם מדובר בתוכנות חדשות, כלים חדשים ואפילו חשיבה חדשה. אחרת, הם יהפכו ללא רלוונטיים מהר מאד.
4. ביקוש
ישראל היא מעצמת היי-טק. זו כבר לא רק אמירה שכיף לנו להגיד בקול רם. אחרי הסיליקון וואלי, ישראל היא המדינה השנייה בגודלה בכמות חברות הסטרט-אפ שמוקמות בה. מכאן הקו הוא מאד ישיר לכמות המשרות ודרישת השוק למעצבים שעוסקים באינטראקטיב.
5. פידבק מהיר
בפרינט אין פידבק ישיר מהצופה. עיצבת פוסטר, הלקוח אהב את התוצאה, אבל בזאת סיימת את תפקידך. בתחום האינטראקטיב – כל דבר שאתה עושה הוא מדיד. לכל דבר יש תוצאות. אתה גורם לחוויית משתמש, שאפשר (וצריך) גם לתקן ולעדכן ולשפר אותה כל הזמן על סמך הנתונים. העיצוב שלך חי לנצח, ויותר מזה – אתה גדל ומתפתח איתו. אפילו אם כל הנתונים היו מעולים וחוויית המשתמש נהדרת, כל רגע יוצאות מערכות הפעלה או פיצ'רים חדשים וצריך לעדכן את העיצוב בהתאם להם. זה שומר על החושים מחודדים ועל היצירתיות על אש גבוהה כל הזמן.
6. פלטפורמות משתנות
הפלטפורמות שקיימות בעיצוב אינטראקטיבי מגוונות מאד וכל יום מתווספות חדשות – אם אתמול עיצבת אתר, היום אפליקציה לאפל, מחר אפליקציה לאנדרואיד, מחרתיים לטאבלט ועכשיו יש כבר אפליקציות למחשוב לביש – כמו המשקפיים של גוגל. מי יודע לאיזה פלטפורמה תעצב בעוד שנה? הדברים דינמיים ומרגשים.

עיצוב אפליקציה חברתית | יאיר ויינברג - סטודיו 6B
בסטודיו 6B הרימו את כפפת העיצוב האינטראקטיבי כבר לפני שנה (תחת המסגרת של 6B PRO בית הספר ללימודי המשך למעצבים) ועכשיו הם פותחים את המחזור הרביעי של קורס "מפרינט לאינטראקטיב".
בין המרצים ניתן למצוא את ערן להב, מייסד הסטודיו לעיצוב "מתנ"ס אינטראקטיב", כיום ראש צוות עיצוב חזותי ב- "SAP ישראל" ובעל ניסיון של עשור בפיתוח ועיצוב אפליקציות וחווית משתמש, ואת ארקדי זייפמן - מעצב UX בגוגל שעבד אף הוא בחברות המובילות במשק. בקורס משולבות הרצאות של מרצים נוספים מהתעשייה.
לפרטים על קורס "מפרינט לאינטראקטיב"




